خبرگزاری کار ایران

یادداشت نوبخت در مورد کارگران کنتورسازی قزوین/ کارگران: مهمترین مطالبه خلع ید سهامداران است

asdasd
کد خبر : ۹۶۱۹۹۰

نوبخت در یادداشتی در اینستاگرام به تخصیص اعتبار برای کارگران کنتورسازی پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران کنتورسازی که اعتبار برای پرداخت معوقات مزدی آنها در نظر گرفته شده، می‌گویند: مهمترین مطالبه ما خلع ید سهامداران و بازگشت مجتمع به دولت است.

بعد از سفر محمدباقر نوبخت به قزوین، اعتبار پانزده هزار میلیارد تومانی برای پرداخت معوقات کارگران تخصیص یافت؛ در عین حال نوبخت در صفحه اینستاگرام خود نوشت «فقط عمل می‌خواهیم»! این فریاد یکی از کارگران بیکار شده کارخانه کنتورسازی قزوین بود؛ کارگرانی که از زمستان سال گذشته به دلیل تعطیلی کارخانه‌ای که سال ٨٧ به بخش خصوصی واگذار شده بود؛ بیمه بیکاری هم حتی دریافت نکرده بودند و مطالباتشان را با من در حاشیه سفر هفته گذشته به قزوین در میان گذاشتند.

«جمالی پور (استاندار قزوین) گفت که هر مسوولی به قزوین می‌آید این کارگران در مسیرش تجمع می‌کنند و مطالباتشان را می‌گویند. کارگران عوارضی هم مشکلاتی داشتند. حجم معوقات کارگران کنتورسازی ۱۵ میلیارد تومان بود و ۳ میلیارد تومان اعتبار هم برای برگشت به کار کارگران عوارضی؛ لازم بود. اخلاقی و پسندیده نبود که در این شرایط به حقوق کارگران عزیز بی‌توجهی شود.

تا ظهر با تامین منابع مالی لازم، زمینه بازگشت به کار کارگران عوارضی فراهم شد. همان روز عصر هم در حاشیه نشست شورای برنامه‌‌ریزی استان با کارگران کنتورسازی جلسه گذاشتم. مبلغ ۱۵ میلیارد تومان از سهام شرکت کنتورسازی به دلیل بدهی صاحب آن، از سوی سازمان مالیاتی ضبط و به خزانه واریز شده بود که طی سه روز توانستم آن را بابت معوقات کارگران مطابق وعده‌ای که به کارگران داده بودم به آنان بازگردانم.»

در عین حال، کارگران می‌گویند: خواسته اصلی ما پرداخت دستمزدهای معوق نیست؛ مهمترین مطالبه ما عدم اهلیت خریدار است و خواسته‌ی ما چیزی جز تعیین تکلیف سهامدار نیست که انشالله این دغدغه‌ها به ثمر بنشیند و سهامداران خلع ید شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز