خبرگزاری کار ایران

مختاری:

واگذاری سهام شستا به کارگران نیاز به قانونگذاری دارد/ بورس قانونی بدون تبعیض است

asdasd
کد خبر : ۹۰۷۹۸۸

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس واگذاری بخشی از سهام شستا را اتفاقی خوشایند در مسیر سود کارگران اعلام کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس، «سهراب مختاری» با تاکید بر این مطلب اظهار کرد: با بورسی شدن شرکت شستا، کارگران شاهد شفافیت بیشتر و سود بیشتر کارگاه‌های متعلق به صندوق تامین اجتماعی خواهند بود و در این خصوص باید دقیق‌تر و عمیق‌تر به منافع کارگران در بورسی شدن شستا نگاه کرد.

مختاری تاکید کرد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با این کار خدمتی بزرگ به کارگران کرد، اقدامی که در بعد از انقلاب بی‌نظیر بوده است ضمن اینکه با این کار علاوه بر شفاف‌سازی فعالیت‌های شستا، درآمد حاصل از فروش 10 درصد سهام واگذار شده به حساب صندوق تامین اجتماعی برای سرمایه‌گذاری بیشتر واریز خواهد شد.

مختاری با اشاره به اینکه منافع سهام فروخته شده متعلق به کارگران است و 90 درصد دیگر هم متعلق به آنهاست، ابراز کرد: بورس قانونی بدون تبعیض است و کارگران هم در این زمینه می‌توانند سرمایه‌گذاری نمایند کما اینکه برخی کارگران نیز سهام را خریداری کرده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با اشاره به انتظار کارگران برای واگذاری سهام شرکت شستا به این افراد اظهار کرد: این اقدام نیاز به قانونگذاری جدید دارد اما در شرایط فعلی و در خلاء چنین قانونی با واگذاری شرکت شستا در بورس اسامی هیات مدیره‌های موسسات اقتصادی وابسته به وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی برای اولین بار منتشر شد.

مختاری افزود: بهترین کار برای حذف نجومی‌بگیران و تلاش برای سوددهی موسسات زیرمجموعه شرکت شستا اقدام آقای شریعتمداری در واگذاری بخشی از سهام شرکت شستا بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود از پرداخت تسهیلات کم‌بهره به کارفرمایانی خبر داد که کارگران خود را در مدت شیوع کرونا اخراج نکرده‌اند.

مختاری با بیان اینکه علاوه بر پرداخت تسهیلات به این کارفرمایان به زودی شاهد ارایه بسته حمایتی برای راه‌اندازی مجدد کارگاه‌های آسیب‌دیده از شیوع کرونا خواهیم بود، ادامه داد: به زودی این حمایت‌ها با سرعت بیشتری برای راه‌اندازی مجدد کارگاه‌های آسیب‌دیده ارایه خواهد شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس گفت: با مساعدت استاندار فارس در تشکیل کمیته اقتصادی پسا کرونا برای رفع موانع راه‌اندازی کارگاه‌ها با کمک تمامی دستگاه‌های اجرایی، بانکی، تمامی ارکان قوه قضائیه در استان و با کمک نمایندگان در مجلس تصمیمات لازم برای سرعت گرفتن در بازگشت به کار کارگران و راه‌اندازی مجدد کارگاه‌ها اتخاذ خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز