خبرگزاری کار ایران

نگرانی کارگران ابنیه فنی تراورس از وصول نشدن طلب‌های مزدی پیش از پایان سال

asdasd
کد خبر : ۸۶۷۳۷۳

کارگران ابنیه فنی تراورس در آستانه سال نو خواستار دریافت بخشی از مطالبات معوقه خود شدند.

تعدادی از کارگران ابنیه فنی تراورس در تماس با خبرنگار ایلنا گفتند: بابت مطالبات مزدی ماه‌های آذر و دی ماه طلبکاریم و باتوجه به مخارج سنگین سال نو از کارفرما می‌خواهیم تا بدهی خود را پرداخت کند.

به گفته این کارگران؛ هم‌اکنون حدود ۷ هزار نفر در خطوط راه‌آهن کشور تحت مسئولیت شرکت پیمانکاری تراورس مشغول به کار هستند که نگران دریافت مطالبات معوقه به همراه عیدی خود هستند.

به ادعای این کارگران؛ ظاهرا کارفرمای شرکت توان پرداخت به موقع حقوق و دستمزد کارگران خود را ندارد.

کارگران ابنیه فنی تراورس با بیان اینکه بخش زیادی از مشکلات مالی این شرکت به پرداخت نشدن طلب‌های مالی آن برمی‌گردد، در ادامه افزودند: شرکت تراورس طلب‌های مالی زیادی از کارفرمای اصلی دارد. به گونه‌ای که اگر بدهی‌های مالی به موقع پرداخت شود؛ ما کارگران معوقه مزدی نخواهیم داشت.

به گفته آنها؛ اگر مطالبات معوقه شرکت خدماتی وصول نشود همه کارگران  برای تامین هزینه‌های سال نو دچار مشکل خواهند شد.

 کارگران در ادامه سخنان خود تصریح کردند: تعویق در پرداخت مطالبات حقوقی کارگران ابنیه فنی تراورس ادامه‌دار شده است. روز گذشته (۱۳ بهمن ماه) مدیرعامل خطوط ابنیه فنی شرکت راه‌آهن در دیدار رودروی صنعتگران استان البرز با رئیس قوه قضائیه گفت که شرکت تراورس به عنوان یکی از سهامداران خطوط ابنیه فنی راه‌آهن هنوز نتوانسته است بدهی‌های مالی خود را به سازمان خصوصی‌سازی بپردازد و در نتیجه این شرکت به همراه کارگران آن در حالت بلاتکلیفی قرار دارد که برای رفع این مشکل یا باید شرکت بدهی‌هایش را بپردازد یا دوباره از طریق شرایط قانونی واگذار شود.

به نقل از یکی از کارگران ابنیه فنی تراورس گفته می‌شود که جدا از مشکلاتی که در پرداخت مزدی وجود دارد، کارگران با مشکل بیمه تکمیلی هم مواجهند.

این کارگر گفت: باوجود آنکه کارفرما همه کارگران را تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار داده است و هر ماه مبالغی از حقوق کارگران بابت بیمه تکمیلی کسر می‌شود اما کارگران از خدمات بیمه تکمیلی به دلیل آنچه واریز نشدن حق بیمه تکمیلی به حساب شرکت بیمه‌گر عنوان می‌شود، بهره‌مند نیستند.

این کارگر ابنیه فنی تراورس در خاتمه تصریح کرد: خصوصی‌سازی‌های غیرکارشناسی در سال‌های اخیر مشکلات زیادی برای صنعت ریلی ازجمله در بخش نگهداری از خطوط راه‌آهن به وجود آورده است و موفق‌ترین واحدهای تولیدی کشور بعد از واگذاری با ورشکستگی و مشکلات مالی مواجه شده‌اند که دامنه این مشکلات به مسائل اجتماعی هم کشیده شده است.

شرکت تراورس یکی از بزرگترین شرکت‌های اقماری را‌ه‌آهن است که با حدد ۷ هزار نیروی کار در زمینه تولید تراورس و خدمات فنی مهندسی در نواحی مختلف ریلی کشور فعالیت دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز