خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی:

۵ هزار کارگر در استان مرکزی حقوق معوقه دارند/ ۶۴ کارگر آذرآب بازنشسته شدند

asdasd
کد خبر : ۸۵۲۹۷۴

در حال حاضر ۴۹۲۸ کارگر در استان دارای حقوق معوقه هستند که این رقم نسبت به سال گذشته حدود ۵۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایلنا، بهروز اکرمی (معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی) در نشست کمیسیون کارگری با حضور مدیرکل سیاسی استانداری، فرماندار اراک، مدیران که در استانداری مرکزی برگزار شد، گفت: طبق مصوبات جلسه قبل این کمیسیون در خصوص تعیین تکلیف کارگران آذرآب که به سن بازنشستگی رسیده‌اند و لزوم همکاری بیمه تامین اجتماعی استان تاکنون ۶۴ نفر از کارگران شرکت آذرآب بازنشسته شده‌اند و اگر کارگر دیگری در شرایط بازنشستگی باشد، تامین اجتماعی آماده انجام امور اداری و بازنشستگی او است.

او ادامه داد: در آذرماه سال گذشته، ۲۸۸ ماه حقوق معوقه در استان وجود داشت که این آمار در آذرماه ۹۸ به ۱۵۹ ماه کاهش یافته است. جمع کارگرانی که در آذرماه ۹۷ دارای حقوق معوقه بودند بالغ بر هشت هزار و ۱۲۵ نفر بوده که در آذرماه ۹۸ به ۴ هزار و ۹۲۸ نفر رسیده است و این امر نشان از کاهش مطالبات کارگری در استان دارد.

معاون استاندار مرکزی اظهار کرد: تعداد واحدهای تولیدی که حقوق معوقه داشتند از ۷۴ واحد در آذرماه ۹۷ به ۴۱ در آذرماه ۹۸ رسیده که نشانه حرکت واحدها به سمت رونق است. در حال حاضر ۴۹۲۸ کارگر در استان دارای حقوق معوقه هستند که این رقم نسبت به سال گذشته حدود ۵۰ درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز