خبرگزاری کار ایران

برخی کارگران سد کارون تا ۶ ماه معوقات مزدی طلبکارند

asdasd
کد خبر : ۸۴۷۴۰۱

با وجود اتمام پروژه سد کارون ۴ در سال‌های گذشته؛ شماری از کارگران این پروژه عمرانی تا شش ماه معوقات مزدی طلبکارند.

به گزارش منابع کارگری در سد کارون، با وجود اتمام پروژه سد کارون ۴ در سال‌های گذشته؛ شماری از کارگران این پروژه عمرانی تا شش ماه حقوق دریافت نکرده‌‌اند.

یکی از کارگران این پروژه با اشاره به اینکه این تعداد از کارگران به صورت پراکنده در سایر پروژه‌ها مشغول کار هستند، گفت: تعدادی از کارگران در نتیجه دریافت نکردن ۶ ماه مزد دچار مشکلات معیشتی شده‌اند.

وی همچنین از کاهش تعداد کارگران این پروژه سخن گفت و افزود: در مراحل ساخت این پروژه عمرانی، حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار نیرو کار به صورت مستقیم و شبانه‌روزی و تعدادی نیز به صورت غیرمستقیم در مراحل ساخت این پروژه مشغول کار بوده‌اند.

حسینعلی رضایی سر پیری (عضو شورای استان چهارمحال و بختیاری) با تایید معوقات مزدی کارگران کارون ۴ در جلسه روز ۲۰ آذر ماه شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اینکه یکی از بحران‌های اقتصادی از دست رفتن امنیت شغلی کارگران است، گفت: کارگران سد کارون ۴ نسبت به عدم پرداخت حقوق ۶ ماهه گذشته خود معترض هستند که می‌طلبد مسئولان اهتمام لازم جهت رفاه حال کارگران و مطالبات به‌حق آن‌ها را داشته باشند.

سد کارون ۴ بر روی رودخانه کارون و در فاصله ۶۷۰ کیلومتری ریزشگاه رودخانه کارون به خلیج فارس احداث شده که به عنوان بزرگترین سد بتنی ۲ قوسی ایران و پنجمین سد مرتفع و منبع تولید انرژی برق آبی در جهان است که در ۱۸۰ کیلومتری شهرکرد قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز