خبرگزاری کار ایران

نماینده کارگران:

بیم و امید پلی‌اکریلی‌ها/ قطب نساجی کشور با ۴۰ درصد ظرفیت فعال است!

asdasd
کد خبر : ۸۴۳۴۶۱

علیرضا خرمی از تداوم مشکلات شرکت پلی‌اکریل اصفهان خبر می‌دهد؛ مشکلاتی که منجر شده نُه ماه از مطالبات مزدی کارگران پرداخت نشود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سال گذشته «شرکت پلی‌اکریل اصفهان» برای مدتی طولانی به اغما فرو رفت و کارگران به بیمه بیکاری معرفی شدند؛ حالا چند ماهی‌ست که این کارگران به سر کار بازگشته‌اند، اما به گفته‌ی علیرضا خرمی (عضو شورای اسلامی کار این واحد تولیدی) نُه ماه از معوقات مزدی کارگران که مربوط به دوران قبل از تعطیلی است، همچنان پرداخت نشده و امروز فقط ۴۰ درصد پلی‌اکریل فعال است.

او ادامه می‌دهد: بخشِ «پلی‌استر» با ظرفیت کامل مشغول به فعالیت است اما بخش‌های «اکریلیک یک» و «اکریلیک دو» همچنان در انتظار مواد اولیه هستند و چرخ تولید در آنها متوقف مانده است.

به گفته‌ی او، کمبود نقدینگی موجب شده که مواد اولیه بخش‌های اکریلیک خریداری نشود و کارگران این بخش‌ها علیرغم حضور در سر کار، کاری برای انجام دادن نداشته باشند.

نماینده کارگران پلی‌اکریل از مرتب بودن پرداخت دستمزدها خبر می‌دهد و می‌گوید: گرچه از قبل، ۹ ماه دستمزد معوق داریم اما اکنون دستمزدهای ماهانه به موقع پرداخت می‌شود.

خرمی در ارتباط با آینده این واحد تولیدی که زمانی نه چندان دور، «قطب صنعت نساجی کشور» خوانده می‌شد، ابراز نگرانی می‌کند و با اشاره به بازدید رئیس سازمان بازرسی کشور از این کارخانه می‌گوید: قول داده‌اند که ریشه‌های مشکل در پلی‌اکریل را از زمان واگذاری تا امروز به دقت بررسی کنند؛ امیدوارم کاری کنند و اجازه ندهند این واحد نساجی قدیمی، بیش از این در سراشیب نیستی فروغلتد.

شروع مشکلات از زمان واگذاری

مشکلاتِ «شرکت پلی‌اکریل اصفهان» با حدود ۲ هزار کارگر از زمان واگذاری به بخش خصوصی در میانه دهه‌ی ۸۰ شمسی آغاز شد؛ کارگران هنوز روزگار پرشکوه این کارخانه را قبل از «خصوصی‌سازی» به یاد می‌آورند. به همین دلیل است که شاید رئیس سازمان بازرسی کشور در بازدید امروز صبح خود اعلام کرده: بازرسی کشور علل به وجود آمدن مشکلات این کارخانه را از ابتدا یعنی از مرحله واگذاری اولیه بررسی و ریشه یابی می‌کند و اگر عدم انجام وظایف مسئولین در هر مقطع زمانی، باعث ایجاد مشکلات این کارخانه شده باشد، با اقدام قانونی سازمان مواجه خواهند شد.

علیرضا خرمی در پایان تاکید می‌کند: بهبودِ وضعیت پلی‌اکریل، نیازمند بذل توجه دقیق مسئولان است؛ چرا این کارخانه باید با ۴۰ درصد ظرفیت کار کند؟ آن‌هم در شرایطی که قابلیت تولید صد درصدی را دارد.

در سال گذشته، هیات اجرایی دولت در کارخانه پلی‌اکریل اصفهان مستقر شد اما به نظر می‌رسد این هیات نیز نتوانسته مشکلات این واحد تولیدی را برطرف کند؛ در حال حاضر کارگران پلی‌اکریل بیش از همیشه در بیم و امید به سر می‌برند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز