خبرگزاری کار ایران

۴۵ کارگر اخراجی حمل‌ونقل خلیج فارس به کار بازگشتند

asdasd
کد خبر : ۸۴۱۱۹۰

در پی اخراج حدود ۵ ماهه ۴۵ نفر از کارگران قراردادی شرکت حمل‌ونقل خلیج فارس در شهرستان اسلامشهر، یک منبع خبری از بازگشت به کار همه کارگران خبر داد.

به گفته منابع کارگری ایلنا، از صبح دیروز (۱۰ آذر ماه) همه ۴۵ کارگر قراردادی شرکت حمل ونقل خلیج فارس که از مرداد ماه سال جاری با اتمام قرارداد کار بیکار شده بودند، به کارشان بازگشتند.

یکی از کارگران شاغل در شرکت حمل ونقل خلیج فارس دلیل تعدیل ۴۵ کارگر این واحد حمل ونقل جاده‌ای را مخالفت‌شان با تغییر شرایط کار از قرارداد مستقیم به پیمانکاری عنوان کرد و در ادامه گفت: خوشبختانه با همت کارگران و حمایت مسئولان استانی و شهرستانی کارگران اخراجی که دارای سوابق ۱۰ تا ۱۵ سال بودند، به کارشان بازگشتند.

او درباره روند پیگیری شکایت خود و همکارش گفت: هیات حل اختلاف اداره کار با تشکیل اولین جلسه رای به بازگشت به کار من و سایر همکارانم را صادر کرد.

او گفت: کارفرمای شرکت حمل ونقل خلیج فارس به رای هیات تشخیص و حل اختلاف اعتراض کرد و در ابتدا مانع ورود کارگران اخراجی به محل کار سابق‌شان شد که در نهایت با استمرار پیگیری کارگران و حمایت جدی برخی مسئولان به ویژه معاونت سیاسی استانداری تهران، کارفرما موافقت خودرا برای بازگشت به کار ما اعلام کرد.

او درباره پرداخت مطالبات معوقه خود و همکارانش گفت: طبق رای اداره کار و توافقی که کارفرمای این واحد در حضور مسئولان فرمانداری شهرستان اسلامشهر انجام داده، او مکلف به پرداخت مطالبات معوقه و ایام بیکاری کارگران تعدیلی است که هنوز انجام نشده است.

وی با بیان اینکه کارفرما هنوز شروع به عقد قرار جدید با ما کارگران تعدیلی نکرده است، در ادامه افزود: در حال حاضر فقط ابلاغیه بازگشت به کار ما صادر شده و امور کارت‌زنی نیز کارت‌های ورود و خروج ما را فعال کرده است.

به ادعای این کارگر شرکت حمل و نقل جاده‌ای خلیج فارس، بر اساس رای صادره اداره کار کارفرما باید با همه ۴۵ کارگر تعدیلی قرارداد مستقیم بسته و آنها را در عناوین شغلی سابق خود و در پست‌های قبلی به کار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز