خبرگزاری کار ایران

کارگران خواستار شدند:

مانع توقیف کارخانه کمباین‌سازی تبریز شوید

asdasd
کد خبر : ۸۳۰۳۷۷

جمعی از کارگران کارخانه کمباین‌سازی تبریز از مقامات مسئول خواستند از توقیف کارخانه و مصادره زمین و تجهیزات و ماشین‌آلات این واحد قدیمی ممانعت کنند و به وضعیت کارخانه رسیدگی کنند.

جمعی از کارگران کارخانه کمباین‌سازی تبریز «توسعه صنعت آذربایجان» در تماس با خبرنگار ایلنا، از توقیف کارخانه و مصادره زمین و تجهیزات و ماشین‌آلات این واحد تولیدی ازسوی یکی از بانک‌های خصوصی خبر دادند.

این کارگران با بیان اینکه در مدت زمانی که این کارخانه به تعطیلی کشیده شده، زیان‌های مالی و روحی زیادی را متحمل شده‌ایم، افزودند: سالها با تلاش شبانه‌روزی توانسته‌ایم با وجود همه مشکلات اقتصادی فعالیت تولیدی کارخانه کمباین‌سازی را حفظ کنیم اما چند سالی است این کارخانه تعطیل شده و اخیرا (روز شنبه ۱۱ آبان) یکی از بانک‌های خصوصی بابت مطالبات معوقه از مراجع قضایی حکم توقیف اموال کارخانه را دریافت کرده است.

این کارگران در ادامه با اشاره به اینکه این شرکت به زودی قرار است با حضور سرمایه‌گذار جدید، جان تازه‌ای بگیرد، افزودند: هرچند روز شنبه اجتماع صنفی گروهی از کارگران کارخانه مانع پلمب این واحد صنعتی توسط بانک شد اما توقیف اموال و صورت‌برداری آن انجام شده و برای اموال توقیف شده نیز محافظ تعیین شده است.

کارگران تصریح کردند: مسئولان قضایی بارها اعلام کرده‌اند که به هیچ وجه اجازه تعطیلی یا توقیف یک واحد تولیدی فعال را نخواهند داد حال چرا برای این کارخانه که مصائب خود را پشت سر گذاشته و اکنون می‌خواهد با حضور یک سرمایه‌گذار جدید کار را از سر بگیرد، حکم توقیف صادر کرد‌ه‌اند.

کارگران در ادامه گفتند: در حال حاضر حدود ۳۰ کارگر کارخانه از سه سال پیش تاکنون معوقه دارند و متاسفانه هیج نهادی مسئولیت پیگیری مطالبات پرداخت نشده آنها را برعهده نگرفته است.

این کارگران در ادامه با اشاره به مصادره کارخانه و دارایی‌های تحت تملک کارخانه کمباین‌سازی تبریز گفتند: بانک در حالی اقدام به توقیف کارخانه و دارایی‌های آن کرده که تاکنون برای وصول طلب ۵ میلیارد تومانی خود هیچ اقدامی نکرده بود و در حال حاضر که رقم طلب با اضافه شدن جرائم به ۲۴ میلیارد تومان رسیده، به یکباره با حکم قضایی و با مامور اقدام به توقف کارخانه کرده است.

به گفته کارگران کمباین‌سازی تبریز، در این کارخانه که تنها محل درآمد اهالی یک منطقه بوده و کارگران آن سالها عمر خود را برای نگهداری محل کار خود هزینه کرده‌اند، اقدام برای توقیف کارخانه‌ای که بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان ارزش مالی دارد و زمانی بیش از ۷۰۰کارگر در ان مشغول کار بودند ودر عین حال امکان بازگشایی مجدد آن کارخانه وجود دارد، این اتفاق نه با مواضع مسئولان و نه با قوانین همخوانی ندارد.

کارگران کمباین‌سازی درباره مطالبات معوقه خود گفتند: مجموع مطالبات کارگران این کارخانه بابت مزد معوقه و سنوات پایان خدمت به حدود ۲ میلیارد و۶۰۰ میلیون تومان می‌رسد که از سه سال پیش پرداخت نشده است.

این کارگران از مقامات مسئول، خواستار رسیدگی به وضعیت کارخانه شدند و گفتند: در صورت ادامه این روند توقیف کارخانه و ماشین‌آلات و مصادره زمین و سوله‌ها به‌طور کل کارخانه از بین می‌رود.

کارخانه کمباین‌سازی تبریز «توسعه صنعت آذربایجان» در کیلومتر یک جاده پتروشیمی تبریز بعد از پل هوایی واقع شده است.

مانع توقیف کارخانه کمباین‌سازی تبریز شوید

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز