خبرگزاری کار ایران

در هم‌اندیشی دبیران تشکل‌های کارگری مطرح شد:

استان مرکزی ۱۵ سال است گرفتار مصیبت بزرگ خصوصی‌سازی شده/ خواسته‌ اصلی کارگران هپکو، آذرآب حفظ اشتغال و تولید است

asdasd
کد خبر : ۸۲۱۶۲۲

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان مرکزی گفت: خواسته اصلی کارگران هپکو و آذرآب و تمام واحدهای واگذار شده، احیای تولید و حفظ اشتغال و تولید است.

به گزارش ایلنا، علی زند (رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان مرکزی) در جلسه هم‌اندیشی روسا و دبیران تشکل‌های کارگری تعدادی از استانها کشور که با حضور  وزیر کار در سالن اجتماعات سازمان تامین اجتماعی برگزار شد، از روش سازمان خصوصی‌سازی در واگذاری واحدهای تولیدی انتقاد کرد و گفت: استان مرکزی حدود ۱۵ سال است که گرفتار مصیبتی بزرگی به نام خصوصی‌سازی شده است که کارگران با روش و سیره انجام آن مشکل دارند. این روش مانند یک ویروس مسری خطرناک در واحدهای تولیدی رها شده و تنها راه‌حل، مهار آن و اصلاح روش است.

وی در ادامه خواسته اصلی کارگران هپکو، آذرآب، ماشین‌سازی، واگن پارس و تمام واحدهای واگذار شده را شامل احیای تولید و حفظ اشتغال و کار برشمرد و گفت: کارگران فعالیت واحد و رونق تولید را مقدم بر همه چیز می‌دانند. از شما، دولت و مجلس می‌خواهیم که دغدغه‌های کارگران هپکو و آذرآب را در موضوع تعیین تکلیف سهامداران برطرف کنید.

علی زند در ادامه با اشاره به لزوم توجه به اهلیت خریداران و سهامداران گفت: خریداران و سهامداران فاقد اهلیت و دانش مدیریتی با عملکرد خود تولید را زمینگیر کرده‌اند، انتظار کارگران این است که خصوصی‌سازی‌ها را بررسی کنید و ببینید که سرانجام تولید و کارگران آنها به کجا ختم شده است و سرمایه‌های اقتصادی و اجتماعی کشور را چگونه منهدم کردند، عملکرد عمده آنها مصداق بارز سخنان مقام معظم رهبری بود که فرمودند خریدند، تولید را زمینگیر کردند و ... به دنبال هدف‌هایی غیر از تولید هستند.

رییس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان مرکزی در ادامه سوال گفت: چرا باید به کسی که اهلیت و تخصص ندارد و فاقد دانش مدیریتی است و فقط پول دارد شرکت‌های بزرگ تولیدی و صنعتی را واگذار کنیم و با رفتار‌ها و حرکت‌هایی که انجام می‌دهند تولید را متوقف کنند و برای نظام و کارگران هزینه درست کنند و علاوه بر خسران اقتصادی باعث خدشه‌دار شدن اعتماد عمومی و امنیت شغلی شوند؟

وی جایگاه تشکل‌های کارگری استانی خصوصا شوراهای اسلامی کار را با اهمیت خواند و گفت: قدرت تشکل‌های کارگری و شوراهای اسلامی کار براساس قانون تبیین شده و سهامداران و خریداران نیز مکلف شوند در راستای اصل سه‌جانبه‌گرایی حرکت کنند.

زند در بخش پایانی سخنان خود گفت: بنده تعدادی نامه به همراه دارم که تقدیم شما می‌کنم که دغدغه‌های همکاران عزیزمان در شوراهای اسلامی کار استان بخصوص آذرآب و هپکو است که از شما می‌خواهیم این خواسته‌ها را به رئیس جمهور محترم و دولت منعکس کنید.

وی در خاتمه خطاب به وزیر کار تصریح کرد: جناب آقای شریعتمداری چنانچه این‌بار سفر حضرتعالی به استان مرکزی قطعی شد درخواست برگزاری چنین جلسه‌ای با شوراهای اسلامی کار استان و تشکل‌های کارگری را داریم تا آنها بتوانند همه مشکلات موجود را با شما در میان بگذرانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز