خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره مجمع نمایندگان کارگری استان تهران:

تولیدکننده می‌گوید کارخانه‌ام مفت چنگ دولت!/کاشی «ایرانا» با تمام شکوهش فروپاشید

asdasd
کد خبر : ۶۸۳۲۴۷

یک فعال صنفی کارگران صنایع کاشی و سرامیک معتقد است: مسئولان در قبال مشکلات واحدهایِ تولیدی خود را به خواب زده‌اند؛ چرا که کم هزینه‌‌ترین کاری که می‌توانند انجام دهند همین است.

«عزیزه شریفی» در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به تعطیلی واحدهای کاشی و سرامیک و گسترش روزافزونِ عمقِ بحران در واحدهایی که برای سرپا ایستادن، دست و پا می‌زنند، گفت: مسئولان در قبال مشکلات واحدهایِ تولیدی خود را به خواب زده‌اند؛ چراکه کم هزینه‌‌ترین کاری که می‌توانند انجام دهند؛ همین است.

وی که پیش از این نماینده کارگران کارخانه کاشی و سرامیک ایرانا بود، گفت: ایرانا با تمام شکوهی که داشت از هم پاشید و کک کسی هم نگزید؛ چراکه خواب مسئولان دولتی عمیق است و بیکاری کارگران برای آنها موضوع نگران‌کننده‌ای نیست.

عضو هیات مدیره مجمع نمایندگان کارگری استان تهران با بیان اینکه بارها پیگیر بودم که ایرانا تعطیل نشود؛ چراکه مالک راضی بر سرپا نگه داشتن آن نبود، گفت: مالکان کسب و کارها دنبال سود بیشتر هستند و اگر روزی ببینند ضرری که می‌دهند بیشتر از سود آن کار است عطایِ آن را به لقایش می‌بخشند.

وی افزود: تعطیلی هر کارخانه به معنای گسترش بیشتر رانتخواری در بخش‌های غیرمولد است؛ چراکه مالکان کارخانه‌ها می‌خواهند پولشان را در جایی سرازیر کنند از کنار آن نه یک برابر که ۱۰ برابر سود کنند. 

شریفی با بیان اینکه دیر نیست که تعداد بیشتری از کارخانه‌های کاشی و سرامیک به سرونشت ایرانا دچار شوند، گفت: تا زمانی که اداره دارایی، شهرداری‌ها، بانک‌ها و... به دنبال کندن از تن تولید و زدن بر بدن خود باشند وضع به همین منوال می‌ماند.

عضو هیات مدیره مجمع نمایندگان کارگری استان تهران تصریح کرد: مشخص نیست که چند کارخانه باید زمین بخورند تا آقایان به خود بیایند و به دنبال منابع دیگری برای تامین مالی دستگاه‌های خود بگردند. این چه قانونی است که تولیدکننده‌ای که درآمد ندارد؛ باید مالیات بدهد.

شریفی با بیان اینکه افزایش قیمت ارز هم در این میان مزید بر علت شده است، گفت:  تولیدکننده برای خرید مواد اولیه قرارداد می‌بندد اما درست چند ماه چند روز پیش از تحویل فروشنده با او تماس می‌گیرد و قیمت بالاتری را اعلام می‌کند؛ چراکه مثلا قیمت دلار از ۸ هزار تومان به ۱۰ هزار تومان رسیده است.

عضو هیات مدیره مجمع نمایندگان کارگری استان تهران افزود: این کار تا جایی ادامه پیدا می‌کند که تولیدکننده بگوید کارخانه‌ام مفت چنگ دولت! می‌روم سرمایه‌ام را می‌گذارم در بانک یا ارز می‌خرم یا آپارتمان‌سازی می‌کنم. به هر صورت تا زمانی که مسئولان ما احساس مسئولیت نکنند و دلسوز این مملکت نباشند، اوضاع بهتر که نمی‌شود هیچ، بدتر هم خواهد شد.

شریفی با بیان اینکه دولت آنگونه که برای حل مشکلات کشورهای همسایه عزم خود را جلب کرده است، برای حل مشکلات داخل عزمی ندارد، گفت: اگر بلد هستید که مشکلات بیگانه را حل کنید پس می‌توانید که مشکلات داخلی را هم حل کنید اما چرا نمی‌کنید؟! من می‌گویم که آنها در قبال کارگران و تولیدکنندگان به درجه «کمالِ بی‌مسئولیتی» ارتقا یافته‌اند و تنها می‌خواهند که روز خود را شب کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز