خبرگزاری کار ایران

تعطیلی کارخانه سیمان سپهر ادامه دارد/ تغییر سیستم سوخت‌رسانی هزینه‌بر است

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۰۰۶۵

مدیرعامل سیمان سپهر گفت: روند تعطیلی این کارخانه به علت قطع گاز ادامه دارد.

به گزاش خبرنگار ایلنا، علی خان سالار (مدیرعامل شرکت رنگریز) با اعلام تعطیلی موقت این کارخانه در شهرستان قیر و کارزین در استان فارس گفت: هر سال با آغاز فصل سرما و افزایش مصرف گاز خانگی، کارخانه‌های صنعتی یا مصرف گاز را کاهش می‌دهند یا از سوخت جایگزین برای فعالیت کارخانه استفاده می‌شود که متاسفانه این کارخانه سیستم استفاده از سوخت جایگزین که مازوت هست را ندارد و شرکت گاز استان فارس از حدود ۲۲ روز پیش با قطع گاز کارخانه، خط تولید را متوقف کرده است.

او درباره‌ی وضعیت کارگران کارخانه سیمان سپهر با متوقف شدن فعالیت تولیدی کارخانه گفت: با تعطیلی کارخانه ۲۵۰ کارگر کارخانه و هزار نفر نیروی کاری که به صورت غیر مستیقیم از این واحد امرار معاش می‌کنند، بیکار شده‌اند.

این درحالی‌ست که کارخانه سپهر مجهز به مشعل استفاده از مازوت نیست و این عامل منجر به تعطیلی کامل فعالیت کارخانه شده است.

یکی از کارگران در ارتباط با خبر تعطیلی موقت این کارخانه گفت: تغییر سیستم سوخت و مشعل کارخانه سیمان سپهر به صد میلیارد تومان منابع مالی لازم دارد که در توان مالی کارخانه نیست.

او گفت: مسئولان درحالی از یکسو پافشاری بر استفاده از سوخت مازوت دارند که افزایش سه برابری قیمت مازوت شرایط را برای ادامه کار بسیار سخت می‌کند و سازمان محیط زیست نیز به دلیل آلودگی‌های زیست محیطی مانع از فعالیت واحدهایی می‌شود که از سوخت مازوت استفاده می‌کنند. به عنوان نمونه کارخانه سیمان نی‌ریز که در شهرستان همجوار قرار دارد به دلیل آلودگی‌های ناشی از استفاده از سوخت مازوت از ۲۲ آبان ماه سال جاری تعطیل شده است.

او گفت: خاموش شدن کورهای سیمان به دلیل قطعی گاز خسارات‌ جبران‌ناپذیری به کارخانه‌های سیمان وارد می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز