خبرگزاری کار ایران

شادی گل غیر اخلاقی استقلال؛ محرومیت، توجیه و اکنون اعتراض

asdasd
کد خبر : ۶۵۵۷۲۲

همه چیز از انتشار یک فیلم شروع شد، شاید هم از بی توجهی مسوولان باشگاه بود که قبل از انتشار این فیلم کمی تامل نکردند و خودشان صحنه‌های خوشحالی بازیکنان جوان خود را مرور نکردند تا متوجه شوند انتشار این فیلم فقط می‌تواند عامل دردسر عجیبی برای استقلال شود. البته شاید فکرش را نمی‌کردند. در روزی که حال استقلالی‌ها بابت برد شیرین مقابل تراکتورسازی خوب بود، این اتفاق ماجرا را طور دیگری پیش برد.

به گزارش ایلنا، از آن اتفاق و ماجرای کذایی چند روزی می‌گذرد و این بار پای کمیته اخلاق وسط کشیده شده. دو بازیکن (سجاد آقایی و اللهیار صیادمنش ) توسط کمیته اخلاق محروم شدند.

متن اطلاعیه‌ای که روز گذشته، کمیته اخلاق در خصوص محرومیت دو بازیکن استقلال روی سایت فدراسیون گذاشت این بود: «با توجه به اخبار و تصاویر منتشره مبنی بر رفتار غیرورزشی که توسط آقایان سید سجاد آقایی و سید اللهیار صیادمنش (بازیکنان تیم استقلال) در بازی بین دو تیم ذوب‌آهن اصفهان و استقلال تهران در ورزشگاه فولادشهر اصفهان صورت گرفته است و با نظر به اینکه این نوع رفتار نقض آشکار و مسلم قوانین و مقررات قانونی و اخلاقی محسوب می‌شود که به اعتبار فوتبال کشور لطمه وارد می‌نماید، لذا اعلام می‌دارد ضمن تشکیل و رسیدگی پرونده و انجام تحقیقات در این خصوص به‌ موجب مواد 23 و 65 آیین‌نامه کمیته اخلاق دستور موقت مبنی بر تعلیق فعالیت‌های نامبردگان در کلیه بخش‌های فوتبال رسمی ج. ا. ا. به‌مدت یک ماه صادر گردیده است، لذا مقرر است مراتب از طریق سایت رسمی فدراسیون فوتبال و مبادی ذی‌ربط ابلاغ و اطلاع‌رسانی شود تا از کلیه فعالیت‌های نامبردگان در حوزه فوتبال و حضور در کلیه مجامع و مراجع و اماکن رسمی فوتبال جمهوری اسلامی ایران و بین‌المللی از یوم جاری مورخ 20/5/97 جلوگیری و چنانچه مجوز حضور برای نامبردگان صادر گردیده لغو و از ورود و همراهی ایشان با تیم‌ها و اهالی فوتبال در مراسم و مسابقات رسمی فوتبال خودداری به‌عمل آمده و نتیجه به این کمیته گزارش گردد.»

این روزها آنقدر کاربران در فضای مجازی فعال هستند که توضیح واضحات است اگر بخواهی در مورد حرکت غیراخلاقی بازیکنان استقلال توضیحی بدهی. اما همین حرکت غیر اخلاقی آنها را یک ماه از فوتبال عقب انداخت. در این مواقع جای هیچ توجیهی باقی نمی‌ماند.

حرکت آنقدر زشت است که نمی‌توان مجریان انضباطی و اخلاق را مورد نقد قرارداد، بی توجهی به چنین نکاتی نمی‌تواند قابل توجیه باشد اما شاید در چنین شرایطی باید به سراغ مسوولان باشگاه و خود بازیکنان رفت و از این منظر به این ماجرا نگاه کرد که غفلت در مورد آنچه می‌تواند باعث ضرر بازیکن و باشگاه شود بارها باشگاه‌هایی نظیر استقلال را به دردسر انداخته و البته خود بازیکن هم هیچ کنترلی روی رفتار خود به هنگام هیجان‌زدگی ندارد و در نهایت چنین معضلی پیش می‌آید که در گذشته توسط بازیکنانی قدیمی‌تر پیش آمد و یادآور رفتار شیث رضایی و محمد نصرتی است.

اما طبق معمول مسوولان استقلال برای رفع محرومیت بازیکن خود و توجیه آنچه همه آن را از طریق فیلم بازی تماشا کرده‌اند از بازیکن خاطی خود دفاع کرده و سعی می‌کنند ماجرا طور دیگری جلوه یابد.

اصغر حاجیلو سرپرست استقلال در خصوص ماجرای محرومیت دو بازیکن استقلال اینطور می‌گوید: «اگر فیلم این صحنه را دیده باشند، متوجه می‌شوند که قضیه آنطوری نبوده است که جلوه داده‌اند. این دو بازیکن جوان هستند و خبر محرومیت آنها بازتاب خوبی نخواهد داشت. هنوز حکم محرومیت آقایی و صیادمنش به باشگاه ابلاغ نشده است و اگر هم بشود، قطعاً اعتراض خواهیم کرد.

 اگر این دو بازیکن را یک ماه محروم کرده‌اند، بهتر است بگویند دیگر فوتبال بازی نکنند. شاید هم باید عینک‌مان را عوض کنیم! آقای تورک، رییس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال به خاطر مشغله‌هایی که دارد، حتماً فیلم این صحنه را ندیده است. اگر این دو بازیکن بزرگ و باتجربه بودند، خودمان هم محرومیت‌شان را قبول می‌کردیم اما اینها جوان هستند. تورک قطعاً به خاطر پرونده‌هایی که دارد، در بررسی این فیلم دقت نکرده است.»

 حاجیلو اما در خصوص این حرکت غیر اخلاقی اینچنین توضیح می‌دهد: «10  بار صحنه بازی یادشده را دیدیم اما چیزی پیدا نکردیم. تورک آنقدر پرونده دارد که نمی‌دانم چطور به این پرونده به این زودی رسیدگی شد، آن هم بدون اینکه ما را بخواهند، بازیکن را بخواهند و توضیح بگیرند! مطمئنیم که آقای تورک این فیلم را ندیده است.

در فضای مجازی هواداران با هم کری دارند و حرف‌های زیادی می‌زنند اما اینها ارتباطی به اصل قضیه ندارد. چرا نگذاشتند یک روز از خوشحالی هواداران استقلال پس از برد مقابل تراکتورسازی بگذرد و این خبر را منتشر کردند؟ چرا حال خوش ما را ناخوش کردند؟ باور کنید علی خطیر (معاون ورزشی باشگاه استقلال) فیلم این اتفاق را به صادق ورمزیار نشان داد و ورمزیار متوجه نشد چه اتفاقی افتاده است. آقایان! چرا نگذاشتید هواداران استقلال 24 ساعت به خاطر بازی سخت دیروز خوشحال باشند؟ حداقل می‌گذاشتید عصر امروز این حکم را اعلام می‌کردید. چرا تا استقلال روند خوبی می‌گیرد، یک نفر می‌آید و همه چیز را به ‌هم می‌زند؟»

حاجیلو شاید به‌عنوان سرپرست تیم باید از منافع استقلال دفاع کند اما لازم نیست که او همه چیز را نادیده بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز