خبرگزاری کار ایران

پاسداشت گنجینه ادب پارسی با بررسی آثار نظامی در رادیو آذری تبریز

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۳۵۶۳

اشعار و گنجینه عرفانی شاعر بزرگ و حکیم پارسی گوی، نظامی گنجوی در برنامه‌های «هفت پیکر» و «میراث ادبی ما» در رادیو آذری تبریز بررسی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، همزمان با نامگذاری سال ۲۰۲۱ به عنوان سال نظامی گنجوی در جمهوری آذربایجان، رادیو برون مرزی آذری تبریز به بررسی کلیات اشعار و گنجینه عرفانی این شاعر و حکیم پارسی در برنامه «میراث ادبی ما» با نام آذری «ارثیمیز» خواهد پرداخت. 

این برنامه همان طور که در طول سال‌های گذشته به واکاوی گنجینه ادبیات ایران و آذربایجان پرداخته است، در این ادامه نیز، جنبه‌های ادبی و معنوی اشعار حکیم نظامی گنجوی را با حضور کارشناسان و نظامی‌شناسان از جمله دکتر ابراهیم اقبالی و دکتر امیرعلی آذرطلعت واکاوی و تفسیر خواهد کرد. 

«میراث ادبی ما» (ارثیمیز) به تهیه‌کنندگی نرگس قماش حاجی، نویسندگی و گویندگی ابوالفضل علایی و صدابرداری محمدرضا رحیمی و حسن صادقی در ۵۲ قسمت در سال ۱۴۰۰ به طور منظم هر هفته روزهای شنبه به مدت ۲۰ دقیقه از رایو آذری تبریز پخش خواهد شد. 

«هفت پیکر» نیز عنوان برنامه‌ای دیگر از تولیدات رادیو آذری برون مرزی مستقر در تبریز است که در آن اثر گرانسنگ هفت پیکر، بازخوانی و توسط اساتید دانشگاه و ادبیات پژوهان تحلیل می‌شود. 

مجموعه «هفت پیکر» نیز به تهیه کنندگی، سید حسن سیدیان، نویسندگی و گویندگی، یوسف حسنی اعظمی و صدابرداری، محمدرضا رحیمی و حسن صادقی در ۵۲ قسمت از سال ۱۴۰۰ به مدت ۲۰ دقیقه هر سه شنبه از رادیو آذری تبریز به سمع مخاطبان این رادیو در جمهوری آذربایجان می‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز