خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس شورای شهر شیراز خبر داد:

آغار به کار پروژه دوچرخه‌های هوشمند اشتراکی در شیراز از ۲۸ آذر/ زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری در شیراز تقویت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۴۷۷۷۸

نایب رئیس شورای شهر شیراز، از آغاز به کار دوچرخه‌های هوشمند اشتراکی از پنجشنبه 28 آذرماه خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، مهندس «ابراهیم صبوری» با اعلام این خبر گفت: پروژه دوچرخه‌های هوشمند اشتراکی در شیراز پس از وقفه ای یک ماهه، پنجشنبه 28 آذرماه کار خود را به صورت رسمی آغاز خواهد کرد.

وی ایجاد فضای ایمن برای دوچرخه‌سواران را دغدغه اصلی استفاده‌کنندگان از خدمات پروژه دوچرخه‌های هوشمند اشتراکی دانست و افزود: برنامه ما این است که همزمان با آغاز به کار دوچرخه‌های اشتراکی در روز پنجشنبه 28 آذر، تقویت زیرساخت‌های استفاده از دوچرخه را نیز آغاز کنیم تا با کمک تجربه‌ی شهرهای پیشرو در زمینه زیرساخت‌های دوچرخه شاهد ارائه خدمات قابل قبولی به شهروندان شیراز باشیم.

نایب رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای شهر شیراز با بیان اینکه شیراز اولین و تنها کلان‌شهری است که در زمینه ارائه خدمات دوچرخه‌های هوشمند اشتراکی با بخش خصوصی به قرارداد سرمایه‌گذاری رسیده است، گفت: در حال حاضر سایر کلان‌شهرها نیز به دنبال استفاده از مدل‌های قراردادی مشابه برای ارائه این خدمات به شهروندان خود هستند.

صبوری با اشاره به سیاست‌های شورای پنجم شیراز مبنی بر انسان‌محوری، گفت: به اعتقاد ما ظرفیت ایجاد شهری سرزنده و مولد زمانی محقق می‌شود که درصد بیشتری از مردم در فضاهای شهری حضور یابند و هدف از تغییر مبلمان شهری از خودرومحوری به زیست‌محوری و انسان‌مداری در دوره پنجم در همین راستا بوده است.

وی اقدامات حمایتی شورای شهر و شهرداری شیراز از شهروندان را در زمینه فراهم آوردن خدمات دوچرخه‌های اشتراکی با هدف توزیع عادلانه‌ خدمات مناسب عنوان کرد و افزود: سیاست‌های حمایتی دوره پنجم شورای اسلامی به گونه‌ای ادامه خواهد یافت تا باعث تشویق شهروندان به حضور بیشتر در فضاهای شهری شوند.

این عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته سیاست دوچرخه‌سواری روندی تکاملی را طی کرده، خاطرنشان کرد: در کشورهای توسعه‌یافته، دوچرخه‌سواری از یک گزینه حاشیه‌ای جابه‌جایی به یکی از شیوه‌های حمل و نقل با اولویت بالا تبدیل شده و مفهوم «دوچرخه‌مداری» را ایجاد کرده است.

صبوری ادامه داد: مطالعات ما نیز نشان می‌دهد که این مُد حمل و نقلی در سایر شهرها بر اقتصاد محلی جوامع نیز تاثیر گذاشته به گونه‌ای که شهرهایی که دسترسی به دوچرخه را افزایش داده‌اند، گروه جدیدی از استفاده‌کنندگان را به ویژه از میان افراد سواره به سوی مراکز تجاری شهر جلب کرده‌اند.

نایب رئیس شورای شهر شیراز در پایان تأکید کرد: با توجه به نگاه دوره پنجم شورای اسلامی شهر شیراز به موضوعاتی همچون توسعه پایدار، سلامت عمومی، تغییرات آب و هوا، آلودگی هوا، محرومیت اجتماعی و مسائلی از این قبیل، در مدیریت شهری شیراز طی دو سال گذشته تلاش‌های ویژه‌ای در جهت ایجاد این مد حمل و نقلی صورت گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز