خبرگزاری کار ایران

ربیعی در نشست خبری:

رعایت پروتکل‌ها در تهران به ۴۵ درصد رسیده است/ جلسه سران قوا به توصیه ستادملی کرونا لغو شد/ عده‌ای با حمله به دولت تخلیه می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۹۷۸۶۹۵

سخنگوی دولت از کاهش رعایت پروتکل‌‌های بهداشتی توسط مردم به ۶۰/۳ درصد خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی ربیعی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری مراسم اربعین گفت: امیدواریم مانند مراسم محرم عزاداراین پروتکل‌ها را رعایت کنند‌.

سخنگوی دولت گفت: کرونا همچنان مسئله اصلی است، ما هفته سختی را پشت سر گذاشتیم و میزان رعایت پروتکل‌ها به  ۶۰/۳ درصد رسیده است.

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تهران گفت: رعایت پروتکل‌ها در تهران ۴۵ درصد درسیده است.

وی ادامه داد: ستاد ملی کرونا در جهت کنترل و مهار و مدیریت کووید ۱۹مصوب نمود که کمیته نظارت بر پروتکل ها، با توجه به کاهش رعایت دستورالعمل در برخی استان‌ها، برنامه زمان‌بندی شده ارتقاء رعایت پروتکل‌ها، استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی تا میزان ۸۰ درصد را از استان‌ها اخذ و جهت تصویب به کمیته امنیتی  اجتماعی و انتظامی ارائه کند.

ربیعی با بیان این‌که در عرصه اقتصادی با توجه به آسیب دیدن گسترده بخش خدمات، به خصوص حوزه گردشگری، سیاست‌های حمایتی برای حمایت از این بخش اتخاذ شد، عنوان کرد: مقرر شد بازپرداخت تسهیلات بانکی که قبلا دریافت شده است، تا پایان سال ۱۳۹۹ امهال شود و اجازه داده شد که پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی سال ۹۹ و هزینه آب، برق و گاز سال ۹۹ و هزینه‌های مالیاتی سررسید سال ۹۹ تا پایان امسال مهلت داده شود.

وی افزود: با پرداخت تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده حوزه گردشگری با محوریت بنگاه موافقت شد.

سخنگوی دولت با اشاره به این‌که در شرایط فشار آمریکا برای عدم صادرات نفت یکی از تلاش‌های ستاد اقتصادی دولت افزایش صادرات غیرنفتی و تمهید بازگرداندن ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد کشور است، اظهار داشت: به منظور تحقق این امر یکشنبه ستاد اقتصادی دولت تصمیم گرفت، صادر کنندگانی که نسبت به انجام تعهدات ارزی خود به موقع اقدام نمایند حداکثر تا ۲ هفته مالیات بر ارزش افزوده دریافتی از آنها عودت داده خواهد شد.

وی ادامه داد: در ازای هر درصدی از انجام تعهد ارزی، متناسب با همان میزان از مالیات بر ارزش افزوده مسترد می‌شود. بانک مرکزی به صورت هفتگی لیست اینگونه صادرات کنندگان را به سازمان مالیاتی ارسال خواهد کرد.

ربیعی گفت: همچنین به منظور تسهیل در فرآیند تجارت و ایجاد امکان رصد آن و به منظور حفظ یکپارچگی و جامعیت اطلاعات سامانه جامع تجارت و نیز حذف دوباره کاری در فرآیند تجارت، گمرگ جمهوری اسلامی موظف است تبادل اطلاعات با بازرگانان و دستگاه‌های ذیربط و فرآیند تجارت را صرفا از طریق این سامانه به انجام برساند.

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور با اشاره به روز روستا و  عشایر گفت: امروز روز روستا و عشایر است. خوشبختانه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و به خصوص در دولت تدبیر و امید فاصله شهر و روستا در بهره‌مندی از امکانات و خدمات زیربنایی بسیار کاهش یافته است. 

وی ادامه داد: استراتژی این دولت معکوس کردن روند مهاجرت بوده است و حمایت‌های دولت در حوزه خدمات زیربنایی مانند گازلوله‌کشی، راه آسفالته، آب آشامیدنی سالم، مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی، خدمات بهداشتی و درمانی و اینترنت باعث شد این استراتژی ثمربخش باشد. بر همین مبنا برای اشتغال پایدار روستایی، ۲۲ هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی در اختیار روستاییان قرار گرفته است. سرانه درآمد روستائیان پیش از دولت یازدهم منفی نهصد هزار تومان بود که هم‌اکنون به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است.

سخنگوی دولت اظهار داشت: منابع سهم اشتغال روستایی از پنج درصد به ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده  است؛ تسهیلات نرخ بیکاری روستایی از ۸.۷ درصد به ۷.۳ درصد کاهش یافته که ۱.۴ درصد کاهش نرخ بیکاری روستایی را رقم زده است که تاثیرات خوبی در  تثبیت جمعیت روستایی داشته است. در حوزه گازرسانی روستایی بیش از ۸۸ درصد روستاهای کشور به شبکه گازرسانی متصل شده‌اند. در حالی که قبل از دولت تدبیر و امید این میزان ۱۵ درصد بوده و دولت تصمیم دارد تا پایان فعالیت خود این میزان را به ۱۰۰ درصد افزایش داده تا روستای بدون گاز در کشور وجود نداشته باشد.

وی تاکید داشت: اکنون حدود ۹۵ درصد راه‌های روستایی کشور آسفالت هستند و ۴۵ درصد خانه‌های روستایی مقاوم سازی شده‌اند.

وی ادامه داد: در حوزه آموزش و پرورش نرخ پوشش پیش دبستانی روستایی از ۳۸ به ۷۱ درصد افزایش یافته و نرخ پوشش دانش‌آموزان روستایی نیز ۲۳ درصد رشد داشته است. بیش از ۳۲۰۰ مدرسه شبانه‌روزی در مناطق روستایی ایجاد شده و ۸۰ درصد فعالیت نهضت سوادآموزی در روستاها متوجه زنان است.

سخنگوی دولت ادامه داد: ۵۰ درصد مدارس آموزش و پرورش و ۳۰ درصد کلاس‌ها در مناطق روستایی تشکیل می‌شود و سالانه بیش از ۲۵۰ هزار معلم حداقل ۲۰۰ روز در مناطق روستایی حضور دارند. تمام مدارس خشتی و گلی که حدود ۱۰۰۰ کلاس بود جمع آوری شده است و بیش از ۷۸۰۰  پروژه با ۲۷ هزار کلاس روستایی با مساحتی بالغ بر ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار متر مربع به گونه ای که هر روز به طور متوسط ۱۱ کلاس روستایی و در سراسر کشور حدود ۲۹ کلاس درس در این دولت احداث شده است.۷۶ هزار و ۲۰۰ مدرسه با سرمایه‌گذاری ۱۸۰ میلیارد تومانی به شبکه هوشمند مدارس دانا متصل شده‌اند.

وی افزود: از میان ۳۸ هزار و ۶۷ مدرسۀ روستایی، ۱۳ هزار و ۶۳۶ مدرسه توسط ایرانسل، ۴ هزار و ۴۸۲ مدرسه توسط همراه‌ اول و ۱۹ هزار و ۹۴۹ مدرسه نیز از طریق اینترنت ثابت شرکت مخابرات ایران، به شبکۀ اینترنت دسترسی پیدا کرده‌اند. تعداد ۳۸ هزار و ۳۳۳ مدرسۀ شهری نیز، از طریق اینترنت ثابت شرکت مخابرات ایران، به شبکۀ اینترنت متصل شده‌اند.

سخنگوی دولت افزود: از دیگر اقدامات زیرساختی مهم صورت گرفته در این زمینه اتصال ۹۹.۵ درصد جمعیت روستایی به شبکه سراسری برق است و در حوزه آب آشامیدنی سالم و شبکه لوله کشی ۹۰ درصد روستاها به شبکه آب‌رسانی متصل هستند. همچنین در مدیریت امور روستا ۹۵ درصد روستاهای کشور دارای مدیریت دهیاری هستند که اعتبارات خوبی هم در این حوزه پیش بینی شده است.

وی افزود: جمعیت تحت پوشش صندوق مشتمل بر بیمه شدگان و مستمری بگیران از ۱۳۶ هزار و ۶۵۴ نفر در ابتدای فعالیت دولت یازدهم به یک میلیون و ۲۷۸ هزار و ۷۳۹ نفر تا پایان شهریور ماه سال ۱۳۹۹ افزایش یافته که بیانگر رشدی ۹۵ درصدی است. همچنین روز گذشته با حمایت کامل دولت یک میلیون ۴۴۰ هزار بیمه شده به جمعیت این صندوق اضافه خواهند شد. که مجموعه بیمه شدگان حدود ۲میلیون و ۷۰۰ هزار نفر خواهد شد.

وی بیان کرد: تحقق این مهم به معنای برداشته شدن گامی بسیار حایز اهمیت در تحقق اصل ۲۹قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و نظام تامین اجتماعی فراگیر و حمایت از خانوار روستایی و عشایری در برابر تکانه های اقتصادی در دوران کهولت سن، از کارافتادگی و فوت سرپرست خانوار مبتنی بر شان و کرامت انسانی و بدون تحمیل بار مالی به بودجه عمومی دولت جهت تامین هزینه های حمایتی می باشد.

این مصادیق بیش از آن که عدد و رقم باشند، نشان از یک تحول در رویکرد سیاستگذاری «ساخت‌وسازی» است. در این رویکرد سعی شده سازوکارهایی برای بهبود وضعیت روستاها به شکل برنامه‌های توانمندسازی، ارتقای درآمد مبتنی بر تولیدات جدید با حفظ زندگی در روستا، نگاهی به مسائل رفاهی مانند افزایش بیمه‌های سلامت و تأمین اجتماعی و محوریت دادن به مزیت‌های محلی تعبیه شود که امیدوارم تداوم یابند.

 سخنگوی دولت درباره موج سوم کرونا و کاهش رعایت شهروندان و اینکه ‌آیا دولت اقدامی برای محدودیت‌ها در زمینه مسافرت داشته یا نه، گفت: در این مرحله کمیته امنیتی - اجتماعی یک سری مراکز را مشخص و تعطیلی این مراکز را به همه استان‌ها واگذار کرد که تصمیم بگیرند و تعطیل کنند.

وی افزود: در مورد سفر هنوز در ستاد ملی کرونا تصمیم‌گیری نشده است و بیشتر باید گزارش‌های استان‌های درگیر و بیمارستان‌ها در کمیته اجتماعی بررسی شود و با توجه به تعطیلاتی که پیش رو داریم، در ستاد تصمیم بگیریم.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه کرونا هیچ مرزبندی و تفکیکی برای ابتلا کردن قائل نیست، گفت: ما هم بدون مرزبندی باید با هم زبانی، همدلی و همراهی همگانی به این مبارزه ادامه دهیم و کمک کنیم با افزایش نظارت همگانی و اقدامات داوطلبانه در جامعه به خود کنترلی در این زمینه برسیم.

 ربیعی درباره بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشور عنوان کرد:  ۸ میلیارد دلار  از خرداد ماه از سوی تجار وارد چرخه کشور شده است، سیاست های تشویقی برای بازگرداندن ارز در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: گسترش صادرات بیش از پیش در دستور کار است و کمیته های ویژه صادراتی تشکیل شده است. تلاش برای بازگرداندن ارزهایمان در خارج از کشور انجام شده است.

سخنگوی دولت درباره  برخورد با کسانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، گفت: در حوزه ادارات، اصناف، مشاغل و حمل و نقل، افرادی که پروتکل ها را رعایت نکنند خدمات به آنها ارائه نمی شود. همچنین افرادی که مبتلا شدند و رعایت نمی‌کنند، تحت اقدامات حقوقی قرار می گیرند؛ درباره این سازوکار شنبه تصمیم‌گیری نهایی می‌شود. برای محل های پرتراکم هم که افراد رعایت نکنند، جریمه در نظر گرفته می‌شود و روز شنبه این موارد جمع‌بندی می‌شود. اختیار تعطیلی مراکز را به استان‌ها واگذار کردیم.

سخنگوی دولت درباره مناقشه قره‌باغ گفت: مواضع اصولی ما پیرامون اختلافات جمهوری آذربایجان و ارمنستان تاکنون بدون ابهام بیان شده است و ما به حفظ تمامیت ارضی  آذربایجان  احترام می‌گذاریم .

وی ادامه داد:  هفته پیش گفتم تخلیه مراکز اشغال شده آذربایجان مورد تاکید جمهوری اسلامی ایران است.

ربیعی تاکید کرد: باید بگویم که برای تمامیت ارضی و تخلیه مراکز اشغال شده احترام قائل هستیم و راه حل این مناقشه را  نظامی قلمداد نمی‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد:  از طرف دیگر ما از آسیب رسیدن به جان و مال شهروندان مان در نواحی مرزی نگرانی داریم و نسبت به این موضوع بی‌تفاوت نخواهیم ماند و از دو طرف می‌خواهیم به خشونت و خونریزی پایان دهند و از راه قوانین بین‌المللی و دیپلماسی به موضوع پایان دهند.

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس‌جمهور  عنوان کرد: ما بارها اعلام کردیم آمادگی پایان دادن به هر نوع از این جنگ‌های بی‌حاصل داریم، بنابراین با دو موضع روشن و شفاف که گفتیم ما خواهان  این هستیم که در منطقه گفت‌وگو صورت گیرد.

وی درباره این ‌که برخی از افراد داخل کشور از یکی از طرفین درگیری در مناقشه قره‌باغ  حمایت کردند، گفت: به هر حال ایران کشوری است که در آن گفتگو و پویایی وجود دارد و جامعه تک صدایی نیستیم، افراد نظرات خودشان را بیان می‌کنند قطعاً افرادی که در مناطق مرزی هستند ممکن است گرایش دیدگاه‌های خودشان را در موضوعات منطقه‌ای بیان کنند.

وی تاکید کرد: مواضع جمهوری اسلامی ایران در موضوعات خارجی از سوی دولت و وزارت خارجه بیان می‌شود.

ربیعی تاکید کرد: اصابت برخی از موشک ها و خمپاره ها به برخی از مناطق ما نیز اتفاق افتاده و باید بگویم جمهوری اسلامی نمی‌تواند این مسئله را تحمل کند که مرزهایش حتی به صورت ناآگاهانه مورد تعرض قرار گیرد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران طرحی را آماده کرد که با مشارکت هر دو طرف یعنی جمهوری آذربایجان و ارمنستان این مسئله را حل کند و حتما این مساله را پیگیری خواهیم کرد.

ربیعی گفت:  شاید ایران یکی از کنشگران معدودی باشد که با همه طرف‌‌های درگیر روابط بسیار خوبی دارد و ما در جایگاه ویژه‌ای که داریم می‌توانیم تلاش‌هایی را داشته باشیم به صورت دوجانبه با دو پایتخت ایروان و باکو گفت‌وگو داشته باشیم.

 سخنگوی دولت گفت: با سایر بازیگران منطقه نیز در مذاکره خواهیم بود امیدواریم در چارچوب طرح ایران که در حال مذاکره و بررسی است، به این اتفاق پایان دهیم.

ربیعی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایلنا درباره روند ارائه واکسن آنفولانزا، با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای جهان به لحاظ جغرافیایی و آب و هوایی زمان طلایی تزریق واکسن متفاوت است، گفت: بنا به نظر معاونت ذیربط وزارت بهداشت زمان مناسب ما تا نیمه آذرماه ادامه دارد، البته به این معنی نیست که بعد از آذر ماه دیگر تاثیر نداشته باشد، اما برای پیشگیری افراد پرخطر باید تا نیمه آذر تزریق را انجام دهند. افراد پرخطر در برخی از کشورهای اروپایی تا اواخر نوامبر که به حدود نیمه آذرماه نزدیک است از تزریق واکسن توسط دولت به صورت مجانی بهره‌مند خواهند بود، اما بعد از آن بیمه‌ها پوششی در آنجا نخواهند داد، بنابراین این فرصت طلایی همچنان باقی است ما تا پایان مهر ماه ده برابر سال گذشته تزریق واکسن خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه تاکنون به یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از بیماران صعب‌العلاج، خانم‌های باردار و پرسنل بهداشت و درمان که در خط مقدم هستند واکسن تزریق شده است، گفت: پیش‌بینی ما این است که بر اساس تحلیل‌های آماری یک میلیون و سیصد هزار زن باردار داشته باشیم که مقداری از آن‌ها باقی مانده و هنوز واکسن دریافت نکرده‌اند که پوشش داده خواهد شد.

دستیار ارتباطات رئیس جمهور با بیان اینکه برخی خودشان را جزو بیماری‌های صعب العلاج می‌داند و برای تزریق واکسن مراجعه می‌کنند، اظهار داشت: بیماری‌های صعب العلاج معیارهایی دارند که بر آن اساس تشخیص داده می‌شوند؛ برخی افرادی که آلرژی داشته یا نتفورمین مصرف می.کرده‌اند برای دریافت واکسن مراجعه کرده‌اند، اینها بیماری صعب‌العلاج محسوب نمی‌شود.

وی ادامه دهد:  واردات بعدی خود را برای افراد بالای ۶۵ سال گذاشتیم که با ارز دولتی فروخته می‌شود؛ همچنین به بچه‌های شش ماه تا ۵ سال واکنش تزریق می‌شود. بنابراین این کار با جدیت دنبال می‌شود و نگرانی وجود ندارد برای بیماران صعب‌العلاج و زنان باردار در مرحله اول تزریق انجام می‌شود و برای افراد سالمند بالای ۶۵ سال و کودکان ۳ تا ۵ سال نیز در مرحله دوم تزریق انجام خواهد شد.

ربیعی درباره برخورد با بدحجابی و بی‌حجابی در سطح جامعه، گفت: انتساب و استناد اخبار و مواضعی که از سوی برخی ائمه جماعات مطرح شده بود از سوی دفاتر آنها تکذیب شد که باید تشکر کنیم که زمینه‌ سواستفاده را از ناآگاهان داخلی و شیاطین خارجی که قصد دارند ضد جمهوری اسلامی مساله‌سازی کنند، گرفتند.

سخنگوی دولت اظهار داشت: سابقه نشان می‌دهد در این موارد همواره دو گروه آماده سوء استفاده هستند، یک گروه برای حمله به نظام بهانه می‌کنند و گروه دیگر برداشت‌های اشتباه می‌کنند و منتظر اقدامات غیرقانونی علیه حقوق دیگران می‌شوند.

وی حفظ امنیت شهروندان بر اساس قانون اساسی و قوانین موضوعه را تکلیف و وظیفه حاکمیت و دولت دانست و گفت: در برخورد با تخلفات هم باید بر اساس مقررات عمل شود و هم اجرای آن باید بر اساس حفظ امنیت باشد و نه ایجاد اخلال در امنیت؛ خوشبختانه موضوع رسمی هیچکس در حاکمیت این گونه رفتارها نیست.

ربیعی درباره بازپس‌گیری منابع ارزی ایران از کره جنوبی گفت: بانک مرکزی و وزارت امور خارجه در حال پیگیری موضوع هستند، با همه کشورها در حال رایزنی هستند و هیات‌هایی هم به برای پیگیری اعزام خواهند شد. 

سخنگوی دولت گفت: امروز هم در ستاد اقتصادی دولت در این زمینه مذاکره شد و قرار شد هیات‌هایی به  کشورهایی که ایران در آنها منابع ارزی دارد، اعزام شوند که قطعا تاثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: در این شرایط نمی‌خواهم از کشوری نام ببرم. عملکرد این کشورها در حافظه تاریخی مردم ایران باقی خواهند.

ربیعی تصریح کرد: کره جنوبی تحت تاثیر سیاست‌های آمریکا، مردم ایران را از حقوق مسلم خود محروم کرده است، اخیرا درباره دارو بحثی را مطرح کرده‌اند که عدد آن اصلا قابل توجه نیست.

وی گفت: نه به عنوان سخنگوی دولت، بلکه به عنوان یک ایرانی به برخی کشورها می‌گویم امروز شهامت عدم همراهی با ظلم مسلم ترامپ - که این ظلم باقی نخواهد ماند- برای مردم ایران مهم است.

ربیعی تاکید کرد: بهانه‌جویی‌های بیهوده و غیرواقعی و ترس زیاد از آمریکا نباید باعث شود یک جامعه و ملت از حقوق مسلم خود دور بماند.

سخنگویی دولت درباره لغو نشست سران قوا و توهین‌ها و اتهام‌زنی برخی از نمایندگان به رییس جمهور و ضرورت‌ رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، اظهارداشت: سعی می‌کنیم در نشست‌های سخنگویی به مسائل بنیادین بپردازیم؛ چندروزی است که اخبار و موضع گیری‌ها را رصد می‌کنم، که در شرایط امروز کشور این سخنان و مواضع برای افکارعمومی مضر و بی‌انصافی است.

سخنگوی دولت با انتقاد از برخی اتهام‌ها به رییس و اعضای دولت و بکار بردن تعابیر ناشایست، گفت: متاسفانه اصطلاحاتی شکل می‌گیرد که ما تاکنون این ادبیات را در ساخت سیاسی به این شکل نداشتیم، ما چنین واژگانی نداشتیم که از تریبون‌های رسمی نماینده‌ای بگوید دولت از بالا تا پایین این گونه است و اتهام بزند.

ربیعی افزود: اگر همین تعابیر و اهانت‌ها درباره یک قوه دیگر بیان می‌شد چه اتفاقی می‌افتاد؟ خوشبختانه امروز عده‌ای با حمله به دولت تخلیه می‌شوند، اشکال ندارد و دولت این را هم به جان می‌پذیرد. البته عملکرد همه قوا جای نقد دارد، ما هم قابل نقد هستیم. 

وی تصریح کرد: اساساً رمز پیشرفت و پویایی ما این است که بتوانیم با نقدهای راهگشا مسائل کشور را دنبال کنیم ولی استفاده از چنین تعابیری اساسا درست نیست.

سخنگوی دولت اخلاق را در جامعه مساله بسیار مهمی دانست و گفت: ایده‌ها از همین بیانات همه ما که در ساخت حاکمیت هستیم شنیده و الگوبرداری می‌شود.

ربیعی افزود: آنچه که مطلع هستم پیشنهاد جلسه را خود آقای رییس‌جمهوری دادند، وقت و زمان آن را هم مشخص کردند؛ زمانی که رییس محترم مجلس به بیمارستان تشریف بردند، از وزیر محترم بهداشت سوال شد که این بازدید در کدام بخش‌ها و تا چه اندازه بوده گفتند «در بخش‌های مبتلایان حتی در بخش‌هایی که افراد خیلی بدحال هم بستری هستند، این بازدید صورت گرفته است، ممکن است فرد خودش نگیرد ولی امکان انتقال آن وجود دارد.»

سخنگوی دولت ادامه داد: در کمیته بهداشتی ستادملی کرونا توصیه شد که بهتر است چند وقت نشست به عقب بیفتد و تأخیر صورت بگیرد. 

ربیعی گفت: رهبر معظم انقلاب الگوی بزرگی برای ما هستند و همه مکلف هستیم که به پروتکل‌های بهداشتی و توصیه‌هایی که صورت گرفته عمل کنیم و قطعاً در سایه عمل کردن به پروتکل‌ها آرامش بیشتری برای کار خواهد بود.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس‌جمهوری ادامه داد: البته بازدید و سرکشی به مراکز درمانی هم امر نکویی است و ما امر نکو را باید بگوییم که خوب است ولی باید در شرایطی باشد که اگر بازدید هم صورت گرفته بنابر نظر وزارت بهداشت در زمان خاص باشد و بعد از زمانی که اطمینان از عدم انتقال حاصل شد، جلسه سران قوا برگزار شود.

سخنگوی دولت افزود: از قبل و زمانی که این اتفاق نیفتاده بود من دیدم کسی پیش‌بینی کرده بود که اینجا بازدید می‌شود و این اتفاق هم می‌افتد مثل اینکه پیشگو بودند و پیش‌بینی کردند. نباید چنین اتفاقاتی بیفتد.

وی تصریح کرد: ما همواره احترام گذاشتیم و باید همه به همدیگر احترام بگذاریم و باید با حسن نیت به مسایل نگاه کنیم و اگر تصمیمی گرفته می‌شود احساس کنیم که عقبه کارشناسی پشت آن بوده و حسن نیت بوده است.

ربیعی خاطرنشان کرد: زمان برای تشکیل جلسه فراوان است و باز هم بعد از مدت اطمینان بنابر نظر وزارت بهداشت جلسه حتما برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز