خبرگزاری کار ایران

نقدعلی در تذکر شفاهی:

هرگونه اعمال محدودیت در برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم خلاف قانون اساسی است

asdasd
کد خبر : ۹۵۲۹۸۸

یک نماینده مجلس گفت:ستاد ملی کرونا با چه مجوزی بدون تصویب مجلس مراسم عزاداری ماه محرم را محدود کرده است؟ با توجه به اصل ۷۹ قانون اساسی اعمال هرگونه محدودیت باید با تصمیم مجلس صورت گیرد، از این رو هرگونه اعمال محدودیت در برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم خلاف قانون اساسی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی نقدعلی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، ۲۲ مرداد ) مجلس شورای اسلامی  در  تذکر شفاهی خود گفت: از توصیه ستاد ملی کرونا به آقای روحانی درخصوص عدم شرکت در جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی صمت در مجلس شورای اسلامی تعجب نمی کنم! بلکه از این تعجب می کنم که متن آیین نامه داخلی مجلس را با یک دستور اجرایی تخصیص می‌زنند. هیات رئیسه نسبت به این موضوع چه پاسخی دارد؟  

نماینده خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز در جامعه جنگ فقر و غنا است، خطاب به رئیس جمهور افزود: آقای روحانی؛ صدای مجلس را در عدم رأی اعتماد به وزیر پیشنهاد شده بشنوید، امروز یک جلسه کوچک استیضاح شما در مجلس رقم خورد و عملکرد شما به قضاوت گذاشته شد و گوشه ای از ندای مردم در قالب نمایندگان مجلس تجلی پیدا کرد.

وی خطاب به هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ستاد ملی کرونا با چه مجوزی بدون تصویب مجلس مراسم عزاداری ماه محرم را محدود کرده است؟ با توجه به اصل ۷۹ قانون اساسی اعمال هرگونه محدودیت باید با تصمیم مجلس صورت گیرد، از این رو هرگونه اعمال محدودیت در برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم خلاف قانون اساسی است.

نقدعلی با اشاره به مصوبه شورای عالی اقتصادی سران قوا درخصوص طرح گشایش اقتصادی اظهار کرد: رئیس جمهور چرا  مذاکرات مقدماتی سران سه قوه را به عنوان مصوبه صددرصدی رسانه ای می کند؟ نتیجه تصویب طرح گشایش اقتصادی که هنوز مشخص نیست، بنابراین رئیس جمهور با چه مجوزی این مطلب را به عنوان مصوبه قطعی رسانه ای می کند؟

نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رأی قاطع عدم اعتماد نمایندگان به وزیر پیشنهادی وزارت صمت گفت: این اتفاق موجب شد صدای محرومیت مردم به گوش مسئولان اجرایی برسد. از این رو تقاضا می کنم نمایندگان با همین روش مانع لابی گری دولت در مجلس شوند، چرا که در روزهای اخیر برای اخذ رأی از نمایندگان در راهروهای مجلس اتفاقاتی رخ داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز