خبرگزاری کار ایران

امام در گفت‌وگو با ایلنا:

عبدالله نوری و بهزاد نبوی هر دو توانایی ایجاد اجماع دارند/ درصورت فراهم شدن فضا، با کاندیدای تمام‌عیار وارد انتخابات می‌شویم/ حاکمیت درباره دلسردی مردم از انتخابات، علاج‌سنجی کند

asdasd
کد خبر : ۹۴۱۳۳۶

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: باید درخصوص دلسری که اکنون درباره‌ انتخابات وجود دارد، توسط نهادهای حاکمیتی علاج‌سنجی شود.

جواد امام دبیرکل مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص اینکه اصلاح‌طلبان با چه مشکلاتی در مسیر حضور در انتخابات آینده ریاست جمهوری مواجه هستند، گفت: پیش از اینکه جریان اصلاح‌طلب با مشکلات و موانعی برای حضور در انتخابات مواجه باشد، این کلیت جامعه است که امروز از انتخابات پا پس کشیده و ناامید شده‌اند.

وی ادامه داد: این دلسردی مشکلی است که باید توسط نهادهای حاکمیتی نسبت به آن علاج‌سنجی شود و تا زمانی که این اتفاق رخ ندهد و فضایی فراهم نشود که مردم احساس کنند که با حضور در انتخابات می‌توانند برای سرنوشت خود تصمیم بگیرند، تغییری حاصل نخواهد شد. لذا اگر قرار باشد که انتخابات آینده هم طبق همان روال گذشته که در انتخابات مجلس اخیر شاهد بودیم اتفاق بیفتد، قاعدتا هیچ اتفاق خاصی در انتخابات آینده رخ نخواهد داد و هیچ کاری هم از اصلاح‌طلبان ساخته نیست.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه اظهار داشت: اگر حاکمیت تجدیدنظر کند و شرایطی را فراهم کند که این اعتقاد در ذهن مردم تغییر کند و احساس کنند که نظر و رای آن‌ها در سرنوشت‌شان تاثیرگذار است و همچنین بستر حضور سلایق مختلف در انتخابات فراهم شود، در آن صورت مردم حضور پیدا خواهند و می‌توانیم شاهد انتخابات با مشارکت بالا باشیم.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی اصلاح‌طلبان هم می‌توانند کاندیدای تمام عیار خود را داشته باشند و مردم هم با مشارکت قابل توجه در عرصه حضور داشته و از میان سلایق متخلفی که فرصت در انتخابات یافته‌اند، انتخاب خواهند کرد، چراکه به هرحال تجربه انتخاب روحانی باعث شد که هم مردم سرخورده شوند و هم اصلاح‌طلبان مسئولیت و هزینه دولتی را بپردارند که ارتباطی به اصلاحات نداشت.

دبیرکل مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب، در ادامه ابراز داشت: البته ما از اینکه از روحانی و دولت ایشان در ۹۲ و ۹۶ حمایت کردیم به دلیل شرایط خاص کشور و نیاز به عبور از بحران‌هایی که احمدی‌نژاد به وجود آورده بود، اصلاً ناراحت و پشیمان نیستیم اما به هر حال موانعی بر سر راه دولت ایجاد شد که این دولت نتواند موفق باشد. مانند موضوع برجام و یا اینکه در مجلس دهم هم اگرچه اصلاح‌طلبان در اقلیت بودند اما به گونه‌ای به جامعه القا شد که این اقلیت باید پاسخگوی عملکرد اکثریت باشد اما همان مجلس هم موفقیت‌هایی داشت مانند FATF که متاسفانه در مراحل بعد موانع ایجاد کردند، در شورای نگهبان رد شد و در مجمع تشخیص هم متوقف ماند و در نتیجه‌ آن امروز هم دست ما در برابر تحریم‌ها بسته‌تر شده است.

وی افزود: در مجموع با توجه به مشکلاتی که گفته شد، اگر قرار باشد واقعا تجدیدنظر صورت بگیرد و اصلاح‌طلبان با کاندیدای خودشان حضور پیدا کنند، این یک نقطه امیدبخش خواهد بود که من فکر می‌کنم جامعه هم از آن استقبال خواهد کرد، در غیر این صورت اگر تدابیر مورد نیاز اندیشیده نشود و تجدیدنظر لازم صورت نگیرد، نشاندهنده این است که نمی‌خواهند مشارکت حداکثری صورت گیرد و همه مردم در تعیین سرنوشت خودشان حضور و مشارکت داشته باشند. در این صورت ورود اصلاح‌طلبان هم موضوعیت نخواهد داشت چرا که کارایی ندارند، اما اگر شرایط فراهم شود، حتماً کاندیدای توانمندی که بتواند در این شرایط بحران ها را مدیریت کند هم خواهیم داشت و در انتخابات حضور پیدا خواهیم کرد.

دبیرکل مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب در پاسخ به سوالی پیرامون سرنوشت شورایعالیسیاستگذاری اصلاح‌طلبان، گفت: تصمیم‌گیری در خصوص تداوم فعالیت شورایعالی در دستور کار شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب است و شورای هماهنگی در این خصوص تصمیم گرفته و اعلام خواهد کرد.

وی همچنین در خصوص اینکه به تازگی از سوی او احتمال جانشینی عبدالله نوری به عنوان ریاست شورایعالی مطرح شده است و از سوی دیگر کارگزاران هم بهزاد نبوی را مطرح کرده، ابراز داشت: این دو شخصیتی که مطرح شدند، افرادی با پتانسیل‌های بالا هستند که توانایی ایفای نقش محوری و ایجاد اجماع در میان جبهه اصلاحات را دارند و البته صرفا گزینه پیشنهادی هستند، حضور آن‌ها مشروط به این است که ابتدا خودشان بپذیرند و در مرحله بعد این انتخاب توسط شورایعالی صورت می‌گیرد.

امام با تاکید بر اینکه این به معنای تقابل نیست، اظهار داشت: اختلاف‌نظر در گزینه ریاست شورایعالی به معنای تقابل نیست و هیچ تقابلی وجود ندارد، غیر از این دو شخصیت بزرگوار که مورد احترام جامعه و احزاب، به ویژه احزاب اصلاح‌طلب، شخصیت‌های دیگری هم هستند که می‌توانند مطرح باشند و این برداشت تقابل به نظر من یک برداشت اشتباه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز