خبرگزاری کار ایران

یادداشت «آشنا» به مناسبت بازگشایی مجلس یازدهم؛

صلاحیت بهزاد نبوی در انتخابات مجلس ششم بعد از گفت‌وگو با آیت‌الله جنتی تایید شد

asdasd
کد خبر : ۹۱۶۳۹۸

مشاور رئیس جمهور در توئیتر خود به بیان روایتی از بررسی و در نهایت تائید صلاحیت بهزاد نبوی از فعالان سیاسی کشور در انتخابات ششمین دوره مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۷۹ پرداخت.

به گزارش ایلنا، حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی و رسانه‌ای رئیس‌جمهور در حساب کاربری توئیتر خود در یاداشتی تحت عنوان  «به مناسبت بازگشایی مجلس جدید» نوشت:

«سال ۱۳۷۹ مهندس بهزاد نبوی بعد از چند بار اعلام عدم احراز صلاحیت، برای انتخابات مجلس ثبت‌نام کرد. در همان ایام به مناسبتی برای ارائه مشاوره به شورای نظارت بر انتخابات دعوت شده بودم و از من خواسته شد پرونده آقای نبوی را بررسی کنم.

‌در بررسی آن پرونده به ۷ عنوان اتهامی - از تحکیم مبانی رژیم سابق گرفته تا جاسوسی برای آمریکا - برخورد کردم. در برگ برگ گزارش‌ها تلاش برای برچسب زنی و پرونده سازی به چشم می‌خورد و من ۶ مورد از اتهامات را با استناد به اطلاعات دیگر موجود در درون و بیرون پرونده، بررسی و رد کردم.

‌اما در مورد یک اتهام شخصی و نه سیاسی صریحا از آیت‌الله جنتی تقاضا کردم خودشان با دعوت از مهندس نبوی و از طریق صحبت رو در رو، موضوع را بررسی و نتیجه کلی را جمع‌بندی کنند. تقاضا پذیرفته شد، ملاقات انجام گرفت و چند روز بعد صلاحیت مهندس نبوی اعلام شد.

‌می‌دانم که بسیاری از اقدامات نظارتی شورای نگهبان رنجیده‌اند و چه بسا حق هم با آنان بوده‌ است، اما آن تجربه به من نشان داد که اگر صلاحیت‌ها نه توسط مخالفان یک نامزد بلکه از سوی کارشناسان بی‌طرف مورد بررسی قرار گیرد، می‌توان امید داشت که حب و بغض سیاسی یا شخصی در قضاوت بزرگان راه نیابد.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز