خبرگزاری کار ایران

مجید انصاری:

نباید اجازه دهیم خانه ملت تبدیل به پادگان شود/ سرلیست کارگزاران و احزاب اصلاح‌طلب شدم

asdasd
کد خبر : ۸۷۱۶۰۶

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نباید اجازه دهیم خانه ملت تبدیل به پادگان شود. باید اخلاق‌مدار وارد خانه ملت شویم. مجلس باید تبلور حضور مردم باشد. نمایندگان مجلس وکیل مردم هستند نه آقا بالاسر آنان. باید ببینیم مردم ایران چه مشکلاتی دارند و برای این کار هم نیاز نیست ذره بین دستمان بگیریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام مجید انصاری در نشست خود با جوانان حزب ندای ایرانیان گفت: در شب اربعین سردار مرام و دل‌ها که سربازی متفاوت در میان سربازان بود به روح وی درود میفرستیم، ایشان برای نظامیان ما یک الگوی ماندگار است.

وی ادامه داد: در مجلس اول جوان‌ترین عضو  مجلس شورای اسلامی بودم ، امروز بعد از ۴۱ دچار یک یاس هستیم که چرا روند دموکراسی و مردم سالاری به سمتی رفته است که برخی می‌گویند چرا در انتخابات شرکت کنیم؟

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: زمانی انتخابات برای مردم حکم نفس کشیدن داشت زندگی مردم از پای صندوق‌های رای می‌گذشت. فقط مارکسیت‌ها از سوی نظام منع شدند آن هم به این دلیل که باید در سوگندنامه به خدا قسم می‌خوردند و آنها قبول نداشتند.

وی گفت: آن زمان نظارت استصوابی نبود مردم صاحب خانه بودند و ما خدمت گذار،  امروز تایید صلاحیت‌ها مانند یک هدیه شده است‌. امروز جمع زیادی از کاندیدای شایسته رد صلاحیت شدند.

انصاری ادامه داد: حتما راضی نیستیم کسی که به لحاظ پاک دستی دچار اشکال است وارد خانه ملت شود ، اما شخصیتی مانند آقای علی مطهری اشکالش از دید آقایون صداقتش بود.

وی افزود: به شورای نگهبان مراجعه کردم و گفتم شیوه ردصلاحیت افراد دارای اشکال است، لطفا اگر ایرادی دارند بگویید، گفتم اگر ایرادی دارند رفاقت نکنیم، هیچ ایراد و اشکالی در پرونده اش نبود!

این فعال سیاسی  اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: در جهت عکس افرادی را می‌بینم تایید شدند که با شاخص‌ها فاصله دارند.

وی گفت: آسیب به مجلس و دموکراسی باعث شده است افراد به مجلس نیایند تا به آبروی خود چوب حراج نزنند.

انصاری ادامه داد: جناب آقای خاتمی سید اصلاحات و مشاورانشان جلسات متعددی داشتند گفتند باتوجه به شرایط فعلی ۱۱۰ نفر از مجرب‌ها را مشخص کنیم و از جوانان هم بخواهیم وارد صحنه شوند تا از تهدیدات کشور جلوگیری کنند و در این زمستان سرد که از حوادث آبان و سال‌های گذشته به وجود آمده عبور کنیم. من هم بر همین اساس از مصلحت اندیشی آقای خاتمی و بزرگان تمکین کردم .

وی افزود: از جمع ۱۱۰ نفری تنها ۵ نفر ثبت نام کردند که تنها من تائید صلاحیت شدم.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  گفت: در برخورد با مشکلات می‌توانیم بنشینیم و نوع دیگر این است که باقی مانده‌ها حرکت کنند، هیچ سمی خطرناک‌تر از ناامیدی نیست. لشکر جهل از در ناامیدی وارد می‌شود.

انصاری گفت: نباید اجازه دهیم خانه ملت تبدیل به پادگان شود نباید اجازه دهیم چنین اتفاقی بیفتد. باید اخلاق‌مدار وارد خانه ملت شویم. مجلس باید تبلور حضور مردم باشد. نمایندگان مجلس وکیل مردم هستند نه آقا بالاسر آنان. باید ببینیم مردم ایران چه مشکلاتی دارند و برای این کار هم نیاز نیست ذره بین دستمان بگیریم.

وی ادامه داد: مردم مشکلات اقتصادی دارند و باید برای حل مشکلات آنان روابط بین‌الملل داشته باشیم.  امروز در کشور با همه تهدیدات و تحریم ‌ها انبوهی از تولیدات ملی در انبارها مانده است زیرا برای تولیدکنندگان ما راه‌های دسترسی به بازارهای هدف بسته شده است. عده‌ای صبح از خواب بیدار می‌شوند فکر می‌کنند برای رضای خدا باید فحش به دکتر ظریف و تیم مذاکره کننده و چند کشور بدهند این کار چه گرهای از مشکلات مردم حل می‌کند؟

انصاری خاطرنشان کرد: امروز اقتصاد جهان به هم پیوسته است و اگر روابط درستی داشته باشیم نخبگان ما می‌توانند با برنامه‌ریزی مشکلات را حل کنند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مردم احساس می‌کنند حضور پای صندوق‌های رای بی‌فایده است ما باید کاری کنیم آنان پای صندوق‌های رای بیایند و یک اقلیت قدرتمند در مجلس حاضر شوند.

وی ادامه داد: انتخابات ۲ اسفند برگزار و مجلس جدید ۷ خرداد سال ۹۹ آغاز  می‌شود حال ما می‌توانیم افرادی را وارد کنیم که آزادی ما را محدود کنند و یا قوانینی به نفع ما تصویب کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: در جلسه روز دوشنبه آقای خاتمی تاکید کردند اگر احزابی کاندید ندارند یاس آفرینی نکنند‌ و طبق تصمیم شورای عالی سیاست‌گذاری این شورا لیست نمی ‌دهد اما احزاب می‌توانند لیست دهند که حزب کارگزاران در همین رابطه  لیستی دادند.

وی ادامه داد: تیم رقیب ۶ ماه است که تمرین می‌کنند و لباس پوشیده در رختکن آماده هستند.

انصاری گفت: برچشب زدن عدم التزام به کاندیدا واقعی نیست. ۹۰ نفر از نمایندگان به خاطر عدم التزام به‌ نظام و اسلام رد صلاحیت شدند این‌‌ها تا خرداد نماینده مجلس هستند خب تکلیف قوانینی که این اشخاص وضع کردند چه می‌شود؟

وی ادامه داد: فلسفه نظارت و اجرا در شورای نگهبان با هم آمیخته شده است، باید این موضوع برطرف شود امروز پذیرفتیم برگزرای انتخابات بر عهده شورای نگهبان است و وزارت کشور نقش پشتیبان را دارد که این خلاف قانون اساسی است.

انصاری تاکید کرد: اگر با عدم شرکت مشکلات موجود در رد صلاحیت‌ها حل می‌شد من هم می‌گفتم شرکت نکنیم اما اگر شرکت نکنیم روزنه‌ها بسته می‌شود، وجود یک اقلیت گاهی از یک اکثریت تاثیرگذاری بیشتری دارد. من در ادوار مختلف مجلس این نوع مسائل را دیده‌ام عدم شرکت مشکل را حل نمی‌کند بلکه باعث تشدید مشکلات می‌شود.

وی با اشاره به عملکرد فراکسیون امید گفت: در حق فراکسیون امید یک ظلمی صورت گرفته است. در مجلس پنجم فراکسیون اقلیت اصلاح‌طلب  داشتیم که همین جمع کوچک جلوی قانون انتخابی که به مردم سالاری ضربه می‌زد را گرفت. مجلس دهم پالرمو و CFT را تصویب کرد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در لیست کارگزاران و احزاب اصلاح‌طلب گفته شده در سرلیستی قرار گرفتم.

وی درباره جنگ احتمالی میان ایران و  آمریکا گفت: معتقدم بین ایران و آمریکا جنگی در نخواهد گرفت، ایران کشور کوچکی نیست و آمریکا هم خود را درگیر این جنگ نخواهد کرد. اما برخی از کشورهای منطقه بدشان نمی‌آیند این اتفاق بیفتد‌.

وی ادامه داد: دلیل این‌که از برجام دفاع می‌کنم این است که بر اساس ۶ قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل ما زیر سایه جنگ می‌رفتیم اما با برجام از این موضوع جلوگیری شد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: آقایان شورای نگهبان باید راه را برای همه افراد غیر آنان که فساد مالی و اخلاقی داشتند باز می‌کرد، والله، باالله اگر این راه باز می‌شد مشارکت بالای۶۰ درصد بود که از هر موشک کارایی بیشتری داشت. تشییع پیکر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نشان داد مردم چگونه فکر می‌کنند.

وی ادامه داد: ۶۰ نفر در کرمان در تشییع پیکر حاج قاسم جان خودشان را از دست دادند که فراموش شدند باید مسئولان رسیدگی کنند چرا مسئولان ما درسی نمی‌گیرند؟

انصاری درباره نظارت استصوابی بیان کرد: از زمانی که در مجلس بودم یک آسیب‌شناسی در خصوص قانون اساسی انجام دادم. مگر کلمه نظارت واژه مبهمی است؟ معنای تفسیر مشخص است اما تفسیری که در شورای نگهبان انجام شده تا عمق اجرا پیش رفته است. قانون اساسی می‌گوید چون دولت‌ها ممکن است طرفی را بگیرند شورای نگهبان نظارت کند.

وی تاکید کرد: تحقیقات این دوره واقعا خنده‌دار شده است، امروز جوان ۲۳ ساله‌ای را می‌فرستند درباره یک روحانی تحقیق کند!

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: نمی‌دانم چرا علیرغم اینکه گفته می‌شود نظارت بر صداوسیما بر اساس نص صریح قانون بر عهده سه قوه است، اما هر زمان که خواستیم قانونی تصویب کنیم که روش این سازمان تغییر کند گفتند زیر نظر رهبری است این دوگانگی چه نظارت استصوابی است؟

وی ادامه داد: پالرمو در مجمع مانده است چه ایرادی دارد وقتی جمعی در تصمیم‌گیری دچار مشکل شده به همه‌پرسی بگذاریم؟ آقای خاتمی انتخابات شورای شهر و روستا را برگزار کرد آسمان به زمین نیامد برگزاری همه‌پرسی در یکی دو مورد ایرادی ندارد.

وی ادامه داد: آقای خاتمی تکرار کرد و مردم پای صندوق‌های رای آمدند اما  ۴ سال تمام جریان‌ها در داخل و خارج با هم یک توپخانه علیه ایشان تشکیل دادند.

انصاری درباره  تعیین تکلیف پارلرمو و CFT گفت: آقایانی می‌گفتند لایحه پولشویی را تصویب کنید یعنی حاج قاسم را تحویل دادید، اما تصویب شد و اتفاقی نیفتادید، پالرمو هم درباره جرایم سازمان یافته است همه کشورها هم پذیرفته‌اند آیا سردارشان را تحویل داده‌اند؟ این چه حرفی است؟ ما اشکالات CFT را بر اساس تحفظ‌های مجلس تغییر دادیم. یکی از آن‌ها درباره تشخیص گروه‌های تروریستی است ما گفتیم هر گروهی که شورای عالی امنیت ملی تشخیص داد تروریست است که فعلا قبول نکرده‌اند.

وی تاکید کرد: در کل CFT و پالرمو مشکلات تحریم و فعلی را حل نمی‌کند اما  عدم تصویب آنها مشکلات ما را بیشتر می‌کند، حتی دوستان ما گفتند اگر نپیوندیم با ما همکاری نمی‌کنند.  ما باید تصمیم بگیریم که عضو جامعه  بین المللی باشیم یا خیر؟ آقای محسن رضایی و مشاوران از رهبری پرسیده بودند که نظر شما چیست،  گفتند امعان نظر کنید و من هنوز به نظر روشنی نرسیدم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز