خبرگزاری کار ایران

جلال میرزایی در گفت‌وگو با ایلنا:

رئیس‌جمهور در تعریفش از «بحران» بازنگری کند/ چیزی به عنوان مشورت از روحانی ندیدیم/ خوش‌بینی سیاستمداران کار دستمان می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۶۶۳۱۰۱

یک عضو فراکسیون امید گفت: به نظر من اینکه رئیس‌جمهور دونفر مشاور منصوب کند و بخواهد با این‌ها مشورت کند، اسمش مشورت نیست، این مشاور پایگاه اجتماعی و سیاسی ندارد. مشورت باید با انجمن‌ها و کانون‌های قدرت و تشکل‌های مدنی انجام شود.

جلال میرزایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا درباره این اعتقاد که برخی می‌گویند روحانی باید در مورد مشکلات کشور با مردم صحبت کند، گفت: به نظر من این ادبیات که من می‌خواهم بیایم و چیزهایی را بگویم و بعد هیچ چیزی هم گفته نشود ادبیات احمدی‌نژاد است که باعث یاس و سرخوردگی طرفداران هم می‌شود. کشور مشکلاتی دارد که برخی ساختاری و برخی تحت تاثیر عوامل بیرونی است. 

وی خطاب به رئیس‌جمهور گفت: شما باید به اینجا بیایید و به واقعیات توجه کنید و خوب تحلیل کنید و بگویید این مشکلات وجود دارد و کار ما و دولت هم نیست. به نظر من صحبت کردن به گونه‌ای که در جامعه ایجاد التهاب کند تاثیر منفی بیشتری روی شاخص‌های اقتصادی و بازار می‌گذارد و عدم اطمینان نسبت به آینده اقتصاد را تشدید می‌کند و باعث افزایش قیمت ارز و طلا خواهد شد.

این عضو فراکسیون امید با اشاره به توصیه‌هایی که از سوی مقام معظم رهبری به رئیس‌جمهور شده بود، تاکید کرد: رهبری از منظر و جایگاه خود که به شرایط کشور اشراف دارند قطعا واقف هستند که حتی ناآرامی ذهنی تاثیر منفی بر شرایط کشور می‌گذارد و باعث گسترش اختلافات و عدم انسجام بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به نوع نگاه تعدادی از اصلاح‌طلبان و برخی رسانه‌ها خاطرنشان کرد: برخی از اصلاح‌طلبان و رسانه‌ها این انتظار را در جامعه افزایش می‌دهند که آقای رئیس‌جمهور باید ناگفته‌ها را بگوید، اما ناگفته چیست؟ الان اصحاب مطبوعات و سایت‌ها در طول روز موارد زیادی از این ناگفته‌ها را می‌گویند. رسانه‌ها گاهی اوقات درباره مسائل امنیتی زوایای مختلفی را بررسی می‌کنند و بعد وقتی مقام امنیتی به اینجا می‌آید و تحلیل می‌کند می‌بینید که سطح و نوع تحلیل ضعیف‌تر از مباحثی است که در رسانه‌ها مطرح می‌شود.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:  ما سطح انتظارات را  در جامعه آنقدر بالا می‌بریم که وقتی کسی حرفی می‌زند می‌بینیم که اصلا این گفته‌ها ناگفته نیست که این خود باعث سرخوردگی می‌شود.

وی در واکنش به این گفته رئیس‌جمهور که در تصمیمات با فکر جمعی مشورت می‌کنم، گفت: در این مدتی که در مجلس هستیم چیزی به عنوان مشورت از آقای روحانی ندیده‌ایم. وقتی می‌خواهید وزیری را انتخاب کنید درست است که قانون گفته جزو اختیاراتتان است اما شما در جامعه و محیط اجتماعی که موافقان و منتقدانی دارید در حال زندگی کردن هستید.

این عضو کمیسیون انرژی ادامه داد: شما در یک فضای زنده هستید که مرتبا فعل و انفعالات و کنش‌های متعدد در آن جریان دارد باید در تعامل با این محیط تصمیم بگیرید، باید در تعامل با گروه‌ها‌ و تشکل‌های مهم که حامی‌تان هستند، تصمیم بگیرید.

میرزایی با اشاره به مسائل اقتصادی کشور عنوان کرد: آقای روحانی اگر شما تصمیمی می‌خواهید برای صنعت بگیرید باید حتما با کمیسیون صنایع و معادن مشورت کنید و تصمیماتی که می‌خواهید در حوزه اقتصاد بگیرید حتما باید در مشورت با کمیسیون اقتصادی و انجمن‌های اقتصادی باشد و باید حمایت آن‌ها را جلب کنید.

وی تصریح کرد: اینکه ما دونفر مشاور منصوب کنیم و بخواهیم با این‌ها مشورت کنیم، نامش مشورت نیست، این مشاور پایگاه اجتماعی و سیاسی ندارد. مشورت باید با انجمن‌ها و کانون‌های قدرت و تشکل‌های مدنی انجام شود. به نظر من آقای روحانی نیاز دارد تا دیر نشده در این مدت زمانی که باقی مانده در نگاهش به مشورت و تعریفش از مشورت بازنگری کند.

نماینده ایلام در واکنش به این صحبت رئیس‌جمهور که ما در بحران اقتصادی نیستیم، گفت: خیلی از تحلیل‌گران اقتصادی معتقدند که اقتصاد ایران الان با بحران مواجه است، اینکه ارزش ریال به یکباره در حدود ۶۰ یا ۷۰ درصد کاهش پیدا می‌کند این بحران است و اینکه یک خودروی ۱۰ میلیون تومانی می‌شود ۴۰ میلیون تومان و خودروی ۴۰ میلیونی به  ۱۰۰ میلیون تومان می‌رسد این یک بحران است و آسیب نیست. اینکه الان رکود اقتصادی در کشور حاکم است و واردات کالا به کشورمان دارد مسدود می‌شود و در اثر تهدید های امریکا ما با کمبود ارز در داخل کشور مواجه‌هستیم این بحران است و آسیب نیست.

میرزایی گفت: به نظر من باز هم نیاز است که آقای رئیس‌جمهور در تعریفش از بحران بازنگری کند و آن‌ چیزهایی که آقای روحانی می‌بیند، آسیب نیست و از آسیب گذشته است. به نظر من چالش هم نیست و الان در بحران هستیم. آقای رئیس‌جمهور نباید ساده‌نگری کند و نباید خوش‌بین باشد ما نیاز داریم که سیاست‌مداران‌مان خصوصا آن‌هایی که مسئولیت دارند نسبت به شرایط بدبین باشند و گام‌هایی را برای حل مشکلات بردارند و این خوشبینی که وجود دارد باعث می‌شود که ما عمق فاجعه را متوجه نشویم و این کار دستمان می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز