خبرگزاری کار ایران

یک رسانه آمریکایی مدعی شد؛

پایگاه نظامی در شرق تهران آماده استقرار موشک‌های S-۳۰۰ +تصاویر

یک رسانه آمریکایی ضمن اینکه مدعی شده است پایگاه نظامی در شرق تهران آماده استقرار موشک‌های S-۳۰۰ است، گفته است که شاخص‌های موقعیتی این پایگاه، حاکی از موقتی بودن ایستگاه S-۳۰۰ برای انجام برخی تاسیسات آموزشی است.

به گزارش ایلنا، پایگاه خبری استرات‌فور در گزارشی مدعی شده است که ایران اولین محموله سیستم‌های دفاع هوایی S-۳۰۰ ساخت روسیه را در ماه می دریافت کرد و در حال حاضر  آماده بهره‌برداری از آنهاست. 

در این گزارش با ارائه تصاویری هوایی توسط «آل سورس آنالیز» گفته شده تصاویر نشانگر ساخت‌وسازهایی در مقر دفاع هوایی در حومه تهران برای استقرار این سیستم‌هاست.

همچنین در ادامه مدعی شده است: نحوه ساخت‌وسازهای صورت گرفته در این مقر گویای برخی تفاوت‌ها با وضعیت دفاع هوایی ایران در گذشته است. ضمن اینکه شاخص‌های موقعیتی این پایگاه، حاکی از موقتی بودن ایستگاه  S-۳۰۰  برای انجام برخی تاسیسات آموزشی است.

این پایگاه در منطقه شرق تهران در نزدیکی افسریه توسط اماکن و تاسیسات نظامی دیگر محاط شده است.

در ادامه این ادعا آمده است : موشک‌های S-۳۰۰ قرار است از فضای هوایی ایران تا فاصله ۲۰۰ کیلومتر حفاظت کنند. موقعیت این پایگاه در تهران می‌تواند از پایتخت ایران به علاوه تاسیسات کلیدی هسته‌ای ایران محافظت کند و همین امر دلایل چندگانه استقرار این پایگاه در تهران را توجیه می‌کند.

با این حال بر اساس فعالیت‌های سابق در این تاسیسات، به نظر می‌رسد این موقعیت جغرافیایی خاص آن می‌تواند گویای این باشد که این موضوع بیش از آنکه استقرار دفاع هوایی S-۳۰۰ در تهران باشد، آموزشی است.

3موشک اس-300

کد خبر : ۳۹۵۸۷۲