خبرگزاری کار ایران

پس از یک دوره بیماری؛

آیت‌الله محمد یزدی دارفانی را وداع گفت

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۴۶۳۴

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دقایقی قبل دارفانی را وداع گفت.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله محمد یزدی، عضو پیشین شورای نگهبان و نماینده مجلس خبرگان رهبری دارفانی را وداع گفت. 

حجت الاسلام حمزه قربانی، رئیس دفتر آیت الله یزدی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در قم گفت: آیت الله محمد یزدی صبح امروز چهارشنبه ۱۹ آذر۹۹ حدود ساعت ۹:۳۰ بعلت بیماری گوارشی، درگذشت.

وی گفت: مرحوم آیت الله محمد یزدی سالها از بیماری گوارشی رنج می‌برد اما در چند ماه اخیر شدت بیماری‌شان بسیار زیاد شد و در ماه‌های اخیر در منزل بستری بودند.

رئیس دفتر آیت الله یزدی یادآور شد: ایشان متولد سال ۱۳۱۰ بودند و امروز در سن حدود ۸۹ سالگی از دنیا رفتند.

آیت‌الله محمد یزدی متولد ۱۰ تیرماه ۱۳۱۰ در اصفهان بود، این فقیه سیاستمدار در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی مسئولیت های متعدد انتخابی و انتصابی را برعهده داشته است.

آیت الله یزدی عضویت در مجلس خبرگان قانون اساسی، مجالس اول و دوم شورای اسلامی، ادوار دوم، سوم، چهارم و پنجم خبرگان رهبری را در کارنامه دارد.

وی همچنین در سال ۶۸ با حکم امام خمینی(ره) به عضویت شورای نگهبان در آمد و تا تاریخ ۱۱ آبان ۹۹ در این جایگاه حضور داشت و به دلیل بیماری جای خود را به سیداحمد خاتمی داد.

این عضو فقید مجلس خبرگان طی سال های ۶۸ الی ۷۸ با حکم رهبر معظم انقلاب ریاست قوه قضائیه را برعهده داشت.

آیت الله یزدی دبیری شورای عالی حوزه‌های علمیه و دبیرکلی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یکی از مهمترین تشکل‌های جریان اصولگرایی را تا پایان عمر برعهده داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز