خبرگزاری کار ایران

توافق آنکارا با مسکو بر سر کلیات قرارداد خرید دومین سامانه پدافند موشکی اس-۴۰۰

asdasd
کد خبر : ۹۲۴۲۱۴

معاون وزیر دفاع ترکیه در امور صنایع دفاعی از توافق با مسکو بر سر کلیات قرارداد خرید دومین سامانه پدافند موشکی اس-۴۰۰ خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «اسماعیل دمیر» معاون وزیر دفاع ترکیه در امور صنایع دفاعی امروز -دوشنبه- از توافق با مسکو بر سر کلیات قرارداد خرید دومین سامانه پدافند موشکی اس-۴۰۰ خبر داد.

دمیر در این رابطه گفت: «تدارکات برای سامانه جدید ادامه دارد. ما قبلا چند بار گفته‌ایم که این مرحله دوم است. این پروژه شامل محصول و فناوری‌های جدید است... بر سر خرید دومین سامانه، با روسیه یک توافق کلی داریم.»

وی توضیح داد که برای تکمیل این قرارداد، دو کشور باید بر سر جزئیات تولید مشترک، انتقال فناوری و نقشه راه به مطالعات و گفت‌وگوهای فنی بپردازند.

این مقام ترکیه‌ای همچنین درباره درخواست آمریکا و کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برای عدم فعالسازی سامانه‌های اس-۴۰۰ توسط آنکارا نیز گفت دومین سامانه نیز مانند اولین محموله آن، برای حفاظت از حریم هوایی این کشور استفاده خواهند شد و قرار نیست در انبارها خاک بخورند.

دمیر با اشاره به تداوم تولید قطعات مورد نیاز جنگنده‌های آمریکایی اف-۳۵ در ترکیه، اظهار داشت: «ما طرفی نیستیم که مشکل دارد. ما بدون مشکل به کار خود ادامه می‌دهیم مگر اینکه طرف دیگر بگوید مشکلی وجود دارد. ما بارها تاکید کرده‌ایم که به کار خود متعهد هستیم. اقدامات طرف دیگر، یک‌جانه است و با روح همکاری سازگار نیست. همچنین از نظر قراردادی به بندهای شراکت صدمه می‌زند.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز