خبرگزاری کار ایران

به دنبال شیوع کرونا:

ژاپن بدترین رکود اقتصادی را پس از جنگ جهانی دوم تجربه می‌کند

asdasd
کد خبر : ۹۲۴۱۰۳

اقتصاد ژاپن به رغم اینکه تولید ناخالص داخلی آن در سه ماهه اول کمتر از سطح مورد انتظار کاهش یافت، انتظار می‌رود که بدترین سقوط پس از جنگ جهانی دوم را تجربه کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ انتظار می‌رود اقتصاد ژاپن به رغم آنکه تولید ناخالص داخلی آن در سه‌ماهه نخست کمتر از سطح مورد انتظار کاهش یافت با بدترین سطح سقوط از دوره پس از جنگ جهانی دوم مواجه شود. 

بانک‌ها به نوبه خود اقدام به ارائه کمک کرده و وام‌دهی با سریع‌ترین رشد سالانه در ماه مه افزایش یافته است، به این معنی که شرکت‌ها در بحبوحه افت شدید فروش به دلیل اپیدمی کرونا برای تامین نیازهای مالی فوری خود به وام متوسل می‌شوند.

«یاسوتوشی نیشیمورا»، وزیر اقتصاد ژاپن در گفت‌و‌گو با رویترز گفت:‌ «ژاپن باید به طور  اساسی بر کمک به شرکت‌ها و پروژه‌های متوقف شده تمرکز کند و بانک مرکزی از افزایش نرخ منفی بهره خودداری کند.»

داده‌های امروز نشان می‌دهد که سومین اقتصاد بزرگ جهان در دوره بین ماه‌های ژانویه تا مارس ۲۰۲۰ سالانه دو و دو دهم درصد به طور میانگین افت کرده است.

داده ها نشان می‌دهد که ژاپن پیش از این که اقدامات قرنطینه را برای مهار بیماری کرونا در ماه آوریل آوریل اجرایی کند، برای اولین بار طی چهار سال و نیم عملا در رکود سقوط کرده است.

براساس  داده‌های تازه منتشر شده که شامل صادرات، تولیدات کارخانه‌ها و مشاغل است، ژاپن پس از جنگ در سه ماهه فعلی با بدترین رکود اقتصادی روبرو است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز