خبرگزاری کار ایران

نشست اضطراری اتحادیه عرب برای بررسی آخرین تحولات لیبی

asdasd
کد خبر : ۸۵۳۴۹۱

اتحادیه عرب امروز- سه شنبه- نشستی اضطراری را در سطح نمایندگان برای بررسی تحولات لیبی برگزار می کند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری العربیه،‌ اتحادیه عرب امروز- سه‌شنبه- نشست فوق‌العاده‌ای را در سطح نمایندگان به منظور بررسی بحران و تحولات لیبی در قاهره برگزار می‌کند. 

این نشست در مقر دبیرکلی اتحادیه عرب در قاهره و به درخواست مصر برای بررسی تحولات و احتمال تشدید تنش در لیبی برگزار خواهد شد.

نشست امروز اتحادیه عرب به دنبال دو توافق امضا شده بین دولت وفاق ملی لیبی و ترکیه برگزار می‌شود. مصر و کشورهای دیگر با هر نوع مداخله بیگانگان در امور لیبی مخالف بوده و نسبت به پیامدهای آن هشدار می‌دهند. 

قاهره یادداشت رسمی برای برگزاری نشست به منظور بررسی تحولات لیبی را به اتحادیه عرب ارائه داده و خواستار موضع‌گیری عربی در این زمینه شده است. 

برخی منابع اعلام کردند که «خلیفه حفتر» فرمانده موسوم به نیروهای ارتش ملی لیبی از قاهره خواسته است موضوع جلوگیری از حمله ترکیه در اراضی این کشور را پیگیری کند.

حفتر از مقام‌‌های مصری خواسته که به ارتش لیبی کمک کرده و ممنوعیت سلاح را از ارتش لغو کنند. 

«عقیله صالح» رئیس پارلمان لیبی در این سفر که در چارچوب گردش خارجی صورت گرفته و شامل قبرس نیز می‌شود، حفتر را همراهی کرده است تا خواستار صدور تصمیم بین‌المللی برای ممانعت از ورود نیروهای ترکیه به اراضی لیبی شوند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه نیز از سوی دیگر تأکید کرده که برای اعزام نیرو به لیبی منتظر اجازه پارلمان نمانده و این اقدام را عملا آغاز کرده است. 

«احمد المسماری» سخنگوی ارتش ملی لیبی از ورود ۳۰۰ تروریست به خاک لیبی خبر داد و گفت که بیشتر آنها از سوریه آمده‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز