خبرگزاری کار ایران

نشست مجازی بایدن با ۱۰۰ کشور جهان با موضوع دموکراسی

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۷۵۲۵

رئیس‌جمهوری آمریکا امروز و فردا حدود ۱۰۰ کشور جهان را در نشست مجازی برای دموکراسی گرد هم می‌آورد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری آمریکا امروز -پنج‌شنبه- و فردا حدود ۱۰۰ کشور را در «اجلاسی برای دموکراسی» گرد هم می‌آورد که این اقدام خشم چین و روسیه را برانگیخته است.

بنا بر اعلام کاخ سفید، این رویداد که به طور مجازی توسط واشنگتن سازماندهی شده است، با هدف افشای تضاد بین دموکراسی‌ها، دیکتاتوری‌ها و رژیم‌های استبدادی که در مرکز سیاست خارجی بایدن قرار دارند، برگزار می شود.

«اوزرا زیا»، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور امنیت، دموکراسی و حقوق بشر گفت: «ما بدون شک در لحظه حقیقت برای دموکراسی قرار داریم».

وی افزود که دموکراسی‌های جهان با چالش‌های فزاینده‌ای مواجه هستند که ناشی از تهدیدهای جدید است و تقریبا در سراسر جهان این کشورها درجه های مختلفی از عقب ماندگی دموکراتیک را تجربه کرده‌اند‌.

در این اجلاس نمایندگانی از صد دولت و سازمان های غیردولتی، شرکت‌ها و سازمان‌های خیریه گرد هم می‌آیند اما فهرست دعوت‌شدگان تنش زیادی ایجاد کرد.

چین و روسیه که بایدن آنها را برجسته‌ترین کشورهای دیکتاتور مآب می‌داند، محرومیت خود را از این اجلاس محکوم کردند.

«آناتولی آنتونف» سفیر روسیه در واشنگتن نوشت: «اینکه ایالات متحده به خود اجازه دهد تعیین کند کدام کشور دموکراسی است و کدام کشور واجد شرایط این وضعیت نیست، ذهنیت جنگ سرد را آشکار می‌کند.»

دعوت از تایوان برای حضور در این نشست همچنین خشم پکن را برانگیخته است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز