خبرگزاری کار ایران

با بهترین شهرهای توریستی ترکیه آشنا شوید

asdasd
کد خبر : ۸۵۱۲۱۶

شهر استانبول یک مقصد رویایی برای مسافرت است. استانبول محل تلاقی شرق به غرب است و دو قاره آسیا و اروپا را به یکدیگر متصل می کند. شهر استانبول دارای لایه هایی از تاریخ، فرهنگ، رنگ ها و رایحه های مختلف است. معماری استانبول، غذاهای استانبول و سایر جذابیت های استانبول هرکدام بیانگر داستانی است.

ایلنا؛ کشور تاریخی و پر قدمت ترکیه با قرار گیری در بین قاره های اروپا و آسیا به کشوری پر از رمز و راز، زیبا و با فرهنگی غنی تبدیل شده است و توریست ها وگردشگران بسیاری را در ایام مختلف سال از طریق تورهای مسافرتی ترکیه قیمت به سمت خود جذب می کند. از میان 20 شهر کشور ترکیه آژانس الفبای سفر تورهایی به شهرهای محبوب و پرطرفدار ترکیه را با عنوان تور ترکیه برای افراد علاقمند سفر به شهرهای کشور ترکیه را تدارک دیده است.

با بهترین شهرهای توریستی ترکیه آشنا شوید

آنکارا، پایتخت بین المللی ترکیه

شهر آنکارا که در گذشته به نام آنگورا نیز شناخته می شده است پایتخت کشور ترکیه می باشد. 4.5 میلیون نفر در مرکز شهر آنکارا و 5 میلیون نفر در حومه شهر آنکارا زندگی می کنند. شهر آنکارا دومین شهر بزرگ ترکیه بعد از استانبول است. در سال 1920 مجلس ملی کبیر ترکیه در آنکارا بنیانگذاری شد که مرکز فرماندهی آتاترک و جنبش ملی ترکیه در خلال جنگ استقلال ترکیه بوده است. آنکارا در زمان تاسیس جمهوری ترکیه پایتخت این کشور شد. شهر پهناور آنکارا، شهری مدرن است که نقطه عبور مسافران مقاصدی مانند کونیا و کاپادوکیه است اگرچه که شهر آنکارا دارای جذابیت های بی شماری است.موزه تمدن آناتولی یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری آنکارا می باشد و در قسمت جنوبی قلعه آنکارا ترکیه قرار گرفته است. ساختمان قدیمی انبار بازار محمود پاشا در موزه تمدن آناتولی قرار دارد همچنین کاروانسرایKurşunlu Han به دلیل اینکه آتاترک تمایل داشته که یک موزه هیتی برپا نماید در محوطه این موزه قرار گرفته است، ساختمان به وسیله حمیت ضوبیر کوشای وزیر فرهنگ زمان به این محل آورده شد. بعد از بازسازی های انجام گرفته موزه که تا سال 1968 به طول انجامید موزه تمدن آناتولی برای عموم بازگشایی شد. امروزه از کاروانسرایKurşunlu Han به عنوان یک ساختمان اداری استفاده می شود که دارای اتاق های کاری، کتابخانه، سالن کنفرانس، آزمایشگاه و کارگاه می باشد. در ساختمان بازار قدیمی نمایشگاه هایی از باستانشناسی آناتولی برگزار می شود که این نمایشگاه ها از دوره ی پارینه سنگی شروع و تا دوره ی عصر برنز و آشوری ها ادامه دارد و بازدید از این نمایشگاه ها در تور آنکارا توصیه می شود.

با بهترین شهرهای توریستی ترکیه آشنا شوید

با بهترین شهرهای توریستی ترکیه آشنا شوید

استانبول، تقاطع شرق و غرب

شهر استانبول یک مقصد رویایی برای مسافرت است. استانبول محل تلاقی شرق به غرب است و دو قاره آسیا و اروپا را به یکدیگر متصل می کند. شهر استانبول دارای لایه هایی از تاریخ، فرهنگ، رنگ ها و رایحه های مختلف است. معماری استانبول، غذاهای استانبول و سایر جذابیت های استانبول هرکدام بیانگر داستانی می باشند. شهر استانبول شهری شلوغ و پر جنب و جوش است که هرگز از حرکت باز نمی ایستد و اگر نیاز به استراحت پیدا نمودید همیشه یک باغ زیبا، چایخانه و کافه و یایک مسجد بسیار زیبا پیدا خواهید نمود که بتوانید لحظاتی در آن به استراحت بپردازید. شهر استانبول دارای اماکن توریستی بسیار زیادی از خرابه های تاریخی، قصرها و مسجدهایی با شهرت جهانی است همچنین تعداد مراکز خرید و بازارها در استانبول بسیار زیاد می باشند. بیشتر جاذبه های توریستی استانبول با حمل و نقل عمومی به راحتی در دسترس می باشند مخصوصاً به وسیله تراموا، مترو و قایق اما بهتر است که تا جایی که می توانید پیاده به محل های مورد نظر خود بروید  چرا که استانبول شهری شگفت انگیز با معماری فوق العاده است و از دیدن زیبایی های شهر لذت ببرید.

با بهترین شهرهای توریستی ترکیه آشنا شوید

 

گردش در طبیعت بکر کوش آداسی

شهر کوش آداسییکی از مهمترین مقاصد گردشگری کشور ترکیه است که دارای محیطی بی نظیر به همراه طبیعتی بکر و زیبا است. شهر کوش آداسی در سواحل غربی کشور ترکیه و در 90 کیلومتری جنوب شهر ازمیر قرار گرفته است. کوش آداسی به عنوان یکی از جذابترین شهرها در حاشیه دریای اژه شناخته می شود. در شهر کوش آداسی اماکن دیدنی ای از جمله شهر افسوس، دیدیما، شهر پریه نه و شهر ملط (میلتوس) قرار دارند که اصلی ترین اماکن باستانی در کوش آداسی ترکیه می باشند و در تور کوش آداسی نوروز 99 می توانید از آنها بازدید نمایید.

با بهترین شهرهای توریستی ترکیه آشنا شوید

مارماریس، شهر قایق های بادبانی

شهر مارماریس ترکیه در سواحل دریای مدیترانه قرار گرفته است. شهر مارماریس به عنوان جواهر فیروزه ای کشور ترکیه نیز شناخته می شود. مارماریس با هتل ها و ویلاهای بسیار لوکس مزین شده است. یکی از دلایلی که شهر مارماریس به یک مقصد گردشگری پرطرفدار تبدیل شده است سواحل پر از قایق های بادبانیش است فقط تصور کنید که در تورهای لحظه آخری از دیدن آب های فیروزهای، سواحل با شن های طلایی، کوهستان ها و تپه های پوشیده از کاج و روستاهای دیدنی، چه منظره زیبایی را در کنار هم به وجود می آورند و از دیدنشان چه لذتی خواهید برد.

با بهترین شهرهای توریستی ترکیه آشنا شوید

بدروم، جایگاه بهترین عجایب تاریخی

شهر بدروم توسط آب های فیروزه ای رنگ احاطه شده است و در تمام طول سال دارای تابش خورشید است و قایق های بادبانی بسیار زیادی در آب های فیروزه ای رنگ بدروم شناور است برای همین شهر بدروم ترکیه تبدیل به یکی از پشتازان مقاصد ساحلی در ترکیه تبدیل شده است و آژانس مسافرتیالفبای سفر تورهای بدروم ویژه نوروز 99 را برای علاقمندان به بازدید از این شهر زیبا را تدارک دیده است. شهر بدروم محل قرار گیری یکی از عجایب تاریخی دنیا، شهر تاریخی هالیکارناس است. شهر بدروم ترکیه فقط به عنوان یک مقصد گردشگری ساحلی در ترکیه شناخته نمی شود بلکه دارای اماکن تاریخی و فرهنگی بسیار زیادی نیز می باشد. از طریق شهر بدروم می توان به راحتی به شهر تاریخی اِفسوس و  پاموک کاله رفت و از این اماکن تاریخی بازدید نمود.

با بهترین شهرهای توریستی ترکیه آشنا شوید

با بهترین شهرهای توریستی ترکیه آشنا شوید

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز