خبرگزاری کار ایران

طرح یاری بازنشستگان لوازم خانگی

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۵۵۱۱

طرح یاری بازنشستگان لوازم خانگی با امضای تفاهم نامه ای بین صندوق بازنشستگی کشوری، بانک صادرات و گروه انتخاب از یکشنبه 20 مهر ماه کلید خورد. طبق این طرح بازنشستگان و وظیفه بگیران کشوری می توانند از تاریخ مذکور به صورت قسطی و اینترنتی به خرید لوازم خانگی اقدام کنند.

تسهیلات طرح یاری بازنشستگان لوازم خانگی، 30 و 50 میلیون تومان است و بازنشستگان کشوری می توانند با مراجعه با سایت صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی sabasrm.ir از این تسهیلات استفاده کنند. 

میزان تسهیلات طرح یاری بازنشستگان لوازم خانگی، که در واقع طرح هفتم یاری صندوق بازنشستگی کشوری می باشد، بر اساس خالص دریافتی حقوق ماهانه می باشد. وام لوازم خانگی بازنشستگان در 60 قسط مساوی با سود 10 درصد از حقوق بازنشستگان کسر می شود.

بازنشستگان کشوری می توانند برای خرید لوازم خانگی بازنشستگان به فروشگاه اینترنتی گروه انتخاب به نشانی entekhabino.com مراجعه و کالاهای خود را با هزینه حمل رایگان تا درب منزل خریداری کنند. با خرید اقساطی لوازم خانگی برای بازنشستگان، بسیاری از مشکلات این قشر از مردم در تهیه لوازم خانگی مخصوصا پس از این تورم ناگهانی تا حد زیادی حل خواهد شد.

در سال های اخیر با جهش نرخ دلار و افزایش ناگهانی قیمت لوازم خانگی، مردم به تدریج به استفاده از لوازم خانگی ایرانی تمایل نشان داده اند. شرکت های لوازم خانگی ایرانی نیز با بهبود کیفیت کالاهای خود توانسته اند تا حد زیادی اعتماد مردم را جلب کنند. در همین راستا طرح تحویل قسطی لوازم خانگی بازنشستگان نیز می تواند علاوه بر تامین مالی بازنشستگان برای تامین لوازم خانگی مورد نیاز خود، به تولید داخل نیز کمک زیادی کند.

به طور طبیعی هنگامی که تقاضا برای نوعی کالا افزایش پیدا می کند و استفاده مردم از این محصول رایج می شود بازارهای کاری مرتبط با این محصول نیز به تدریج رونق پیدا می کنند. خیلی از قطعات این لوازم بعد از مدتی نیاز به تعویض دارند. بنابرین یکی از شغل هایی که در کنار فروش این کالا رونق می گیرد فروش لوازم جانبی آن است.

حال این لوازم جانبی نیاز به یک متخصص دارند که قادر باشد آنها را تعویض کند. پس یک شغل دیگر که در کنار فروش این لوازم شکل می گیرد، شغل تعمیرات لوازم خانگی می باشد. خیلی از قطعات این لوازم خانگی می توانند با تعمیر جزیی و هزینه کمتر دوباره تا مدتی کار کنند. لوازم خانگی بعد از مدتی دچار فرسودگی می شوند و نیاز به تعمیر و سرویس دارند. این کار توسط تکنسین تعمیرات لوازم خانگی صورت می گیرد.

حرفه تعمیرات لوازم خانگی یکی از حرفه های تخصصی و عملی است که نیاز به آموزش طولانی مدت ندارد و می توان آن را با شرکت در دوره های آموزش فنی و حرفه ای در آموزشگاه فنی پویان به صورت عملی و کاربردی آموزش دید.

در شرایط کنونی، حقوق بازنشستگی کفاف مخارج سنگین زندگی را نمیدهد، ضمن اینکه تغییر ناگهانی شرایط زندگی برای بازنشستگان کمی سخت است. این افراد بعد از سال ها فعالیت در ارگان خود بعد از بازنشستگی به یکباره مجبورند در خانه بمانند و این وضعیت به لحاظ روحی و جسمی خیلی زود آنها را تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین خیلی از این بازنشستگان بعد از اتمام دوران کاری به فکر شغلی جدید هستند.

بسیاری از بازنشستگان بعد از پایان دوران کاری خود به موسسه فنی پویان مراجعه می کنند و با شرکت در دوره های آموزشی مثل دوره آموزش تعمیرات لوازم خانگی یا دوره آموزش تعمیرات پکیج وارد بازار کار حرفه ای این رشته می شوند. این شغل، هم تخصصی است و هم ساعات کار آن منعطف و دلبخواهی است. مشاغل از این دست همچنین درآمد عالی دارند و بسیار پرسود هستند و می توانند در کنار حقوق بازنشستگی منبع درآمد مکمل بسیار خوبی باشند.

در ادامه اطلاعات و جزئیات بیشتری راجع به حرفه تعمیرات لوازم خانگی ارائه می دهیم که می تواند شما را در تصمیم گیری و ورود به این بازار کار راهنمایی کند.

بازار کار شغل تعمیرات لوازم خانگی

همانطور که گفتیم طرح یاری بازنشستگان لوازم خانگی کمک زیادی به بازار کارهای مرتبط خواهد کرد. هرچند هم اکنون بازار کار شغل تعمیرات لوازم خانگی در وضعیت فعال و بسیار خوبی قرار دارد. در قدیم لوازم خانگی الکترونیکی در خانه ها تنوع زیادی نداشت و به غیر از چند مورد خیلی ضروری مثل یخچال، جاروبرقی و اتو، بقیه کارهای منزل اعم از شستن ظرف ها و لباس ها و ... به صورت دستی انجام میشد. در سال های اخیر، حوزه تولید لوازم خانگی و تکنولوژی ساخت آنها پیشرفت های چشمگیری داشته است و شاهد ورود لوازم خانگی متنوع به بازار و خانه های مردم هستیم.

مورد استفاده برخی از این لوازم خانگی اینقدر محدود است که بعد از خریداری، فقط چند بار در سال از آنها استفاده می شود. در برخی موارد نیز بعد از خرید این لوازم دیگر آنها را نمیبینیم و متوجه می شویم دلیل خرید آنها فقط یک تحریک ناگهانی و ذوق لحظه ای بوده است. این نشان می دهد که برای کوچکترین نیازهای افراد در محیط منزل نیز لوازم الکترونیکی خاصی طراحی شده و وارد بازار شده است. تنوع محصولات لوازم خانگی از حدود 5 مورد در گذشته نه چندان دور به حدود 15 مورد مختلف رسیده است.

طرح یاری بازنشستگان لوازم خانگی

وجود این تنوع بالا از محصولات خانگی در منازل، شرکت ها و سازمان ها بدون شک شغل های مرتبط با این بازار کار از جمله تعمیرات و سرویس لوازم خانگی را نیز بسیار داغ کرده است. امروزه کارآموزان زیادی بعد از شرکت در دوره آموزش تعمیرات لوازم خانگی در آموزشگاه فنی پویان (https://fannipuyan.com/) وارد بازار کار می شوند و شغلی همیشگی و مطمئن را شروع می کنند. در بین کارآموزان، بازنشستگان زیادی نیز دیده می شوند که به این موسسه مراجعه می کنند و از آموزش های عملی و صفر تا صد این آموزشگاه بهره می برند.

درآمد شغل تعمیرات لوازم خانگی

طرح یاری بازنشستگان لوازم خانگی روی درآمد تعمیرکاران حرفه تعمیرات لوازم خانگی هم تاثیر می گذارد. به طور حتم درآمد هر شغلی به بازار کار آن وابسته است. درآمد شغل تعمیرات لوازم خانگی به دلیل بازار کار بسیار فعال این حرفه بسیار رضایت بخش و مطلوب است. حتما می دانید که در ابتدای یادگیری و ورود به هر شغلی شاید به دلیل تجربه پایین و آشنایی کم با خم و چم های آن حوزه، درآمد اولیه خیلی چشمگیر نباشد. اما بازار کار تعمیارت لوازم خانگی تا حد زیادی از این قاعده پیروی نمیکند، به طوری که حتی کارآموزانی که تازه از آموزشگاه فنی پویان مدرک پایان دوره آموزش تعمیرات لوازم خانگی خود را دریافت کرده اند، در همان ماه های ابتدایی ورود به بازار کار این رشته از درآمد این رشته احساس کامل رضایت می کنند. البته با ادامه این حرفه و کسب تجربه کافی می توان درآمد را حتی از این حد هم فراتر برد.

سرمایه لازم برای ورود به بازار کار تعمیرات لوازم خانگی

برای یادگیری هر مهارتی به مقداری هزینه و زمان نیاز است. خوشبختانه برای یادگیری حرفه تعمیرات لوازم خانگی به زمان و هزینه خیلی زیادی احتیاج نیست. ضمن اینکه میزان این هزینه در مقابل درآمدی که بعد یادگیری ان مهارت کسب می کنید بسیار ناچیز است.

هزینه یادگیری این مهارت به دو مرحله تقسیم میشود. تعمیرات لوازم خانگی یک حرفه تخصصی است و بدون آموزش های اصولی و عملی نمی توان وارد این رشته شد. بنابراین در مرحله اول ورود به این رشته شما باید به خوبی این مهارت را آموزش ببینید. این بستر برای علاقه مندان به یادگیری این حرفه در آموزشگاه فنی پویان فراهم شده است. علاقه مندان می توانند با شرکت در کارگاه های مجهز و کلاس های حضوری آموزشگاه فنی پویان مهارت های لازم برای انجام تعمیرات و سرویس لوازم خانگی را فرا بگیرند و مدرک معتبر این دوره که تحت نظر سازمان فنی و حرفه ای کشور اعطاء می شود را دریافت کنند.

مرحله بعدی که نیاز به هزینه دارد تهیه ابزار و تجهیزات تعمیرات لوازم خانگی است. شاید نتوان برای این بخش مبلغ دقیقی بیان کرد زیرا هزینه این ابزار و تجهیزات به تنوع خدمات تعمیرکار، حوزه دقیق کاری و جنس و برند ابزاری هست که تهیه می کنند. البته عمد ابزاری که برای تعمیرات و سرویس لوازم خانگی نیاز دارید ابزار ساده ای مانند فازمتر، پیچ گوشتی و چهارسو، انبر دست و ... هستند که شاید در هر خانه ای پیدا می شود. با یک حساب سر انگشتی شاید بتوان به این نتیجه رسید که هزینه تهیه این لوازم عدد قابل توجهی نیست و در مدت کوتاهی از طریق درآمدی که در این حرفه کسب می کنید جبران می شود.

هزینه این دوره و سرفصل های آموزشی مربوطه را میتوانید از طریق لینک دوره آموزش تعمیرات لوازم خانگی در تهران مشاهده کنید.

یکی دیگر از رشته های بسیار پردرآمد که در آموزشگاه فنی پویان آموزش داده می شود، حرفه تعمیرات پکیج دیواری است. این حرفه نیز مانند تعمیرات لوازم خانگی از تقاضای بالایی در بازار کار خود برخوردار است. برای آشنایی با این حرفه در ادامه نکاتی را بیان کرده ایم که میتواند راهنمایی خوبی برای علاقه مندان به این رشته فنی و حرفه ای باشد.

آشنایی با شغل تعمیرات پکیج دیواری

یکی از وسایلی که می توان در طرح یاری بازنشستگان لوازم خانگی برای منزل تهیه کرد پکیج دیواری است. یکی دیگر از شغل های عالی برای کارآموزان جوان و همینطور بازنشستگان، شغل تعمیرات پکیج دیواری است. پکیج های دیواری به تدریج جای آبگرمکن های قدیمی را در منازل گرفته اند. آبگرمکن های دیواری فقط مسئول گرم کردن آب هنگام شستشو و حمام بودند ولی پکیج دیواری به کلی مسئول تامین آب گرم واحد است و شوفاژ نیز از همین پکیج ها آب گرم تحویل می گیرد.

طرح یاری بازنشستگان لوازم خانگی

بازار کار تعمیر پکیج دیواری چه در تابستان و چه در زمستان بازار خود را حفظ می کند و تقاضا برای تعمیرات و سرویس تعمیرات پکیج بالاست. درآمد شغل تعمیرات پکیج نیز به دلیل فعال بودن بازار کار این رشته برای تعمیرکاران بسیار مطلوب است. برای یادگیری مهارت های مربوط به تعمیرات پکیج لازم است ابتدا در دوره آموزش تعمیرات پکیج در آموزشگاه فنی پویان شرکت کنید و مهارت های لازم برای شروع این حرفه را به صورت عملی و کاربردی بیاموزید. پس از این دوره نیز شما هزینه ای را بابت تهیه لوازم و ابزار تعمیرات پکیج های دیواری پرداخت خواهید کرد. پس از پرداخت این هزینه ها که مبلغ قابل توجهی هم نیست شما قادر خواهید بود وارد بازار کار شده و شروع به درآمدزایی کنید.

برای مشاهده هزینه شرکت در دوره آموزش تعمیرات پکیج و سرفصل های این دوره به لینک آموزش تعمیرات پکیج مراجعه کنید.

چگونه وارد بازار کار تعمیرات شویم؟

سوال خیلی از علاقه مندان به یادگیری رشته های فنی و حرفه ای این است که چگونه می توان وارد بازار کار این رشته ها اعم از تعمیرات لوازم خانگی شد. در ادامه قصد داریم نحوه ورود به بازار کار تعمیرات لوازم خانگی را شرح دهیم.

بعد از گذراندن دوره آموزش تعمیرات لوازم خانگی یا هر دوره فنی و حرفه ای دیگر در آموزشگاه فنی پویان و اخذ مدرک مربوطه نیاز دارید به طریقی وارد بازار کار شوید. برای ورود به بازار کار به طور معمول می توانید به 3 روش مختلف عمل کنید.

روش اول این است که یک مغازه اجاره کنید و کار تعمیرات لوازم خانگی خود را آنجا شروع کنید. یکی از مزایای مهم شرکت در دوره های آموزشی فنی پویان این است که با مدرک پایان دوره این موسسه می توانید جواز کسب بگیرید و به طور مستقل در بازار شروع به کار کنید.

اما شاید برای ابتدای کار که تجربه ندارید و با فوت و فن و ریزه کاری های این حرفه آشنا نیستید، بهتر باشد کار را در کنار یک تعمیرکار حرفه ای در یک مغازه تعمیرات لوازم خانگی شروع کنید و به تدریج با کسب تجربه و اعتماد به نفس کافی خودتان کسب و کار خودتان را راه اندازی کنید.

روش دوم در ورود به بازار کار استفاده از اپلیکیشن های کاریابی آنلاین مثل آچاره است. با پرداخت کمی هزینه و ثبت نام در این اپلیکیشن ها می توانید به صورت مستقیم از متقاضیان تعمیرات سفارش دریافت کنید. نکته جالب اینکه اگر با مدرک موسسه فنی پویان برای ثبت نام اپلیکیشن آچاره اقدام کنید هزینه ای بابت ثبت نام از شما دریافت نخواهد شد.

روش سوم برای ورود به بازار کار استخدام در شرکت های خدماتی است. این شرکت های خدماتی از مردم سفارش دریافت می کنند و شما را به عنوان متخصص به محل می فرستند. شما با انجام کار تعمیرات در محل هزینه ای را دریافت کرده و بخشی از آن را به عنوان کمیسیون یا حق معرفی به شرکت می پردازید.

روش اول شاید نیاز به کمی سرمایه برای اجاره مغازه داشته باشد ولی در روش های دوم و سوم شما می توانید بدون هیچ هزینه ای وارد بازار کار شوید. تنها هزینه های شما برای ورود به بازار کار از طریق این روش ها، هزینه دوره آموزشی و تهیه ابزار است.

ویژگی ها و مزایای شرکت در دوره های آموزشی فنی پویان

شرکت در دوره های آموزش فنی و حرفه ای آموزشگاه فنی پویان دارای مزایا و ویژگی های خاصی است که موفقیت در این دوره ها را برای کارآموزان تضمین می کند.

اولین ویژگی این دوره ها ضمانت یادگیری دروه است. به این معنی که در صورت عدم یادگیری کامل مطالب دوره ها به هر دلیلی که باشد، دوره به صورت رایگان و بلافاصله بعد از دوره اصلی برای کارآموزان تکرار میشود.

مشاهده تمام ویژگی ها:  https://fannipuyan.com/

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز