خبرگزاری کار ایران

ممنوعیت خرید و فروش ویپ در آمریکا

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۵۶۸۴

هنگامی که رای دهندگان سانفرانسیکو ، با اکثریت قاطع اقدام به رای گیری در مورد ممنوعیت فروش محصولات ویپ در سال 2018 کردند و این قانون را تصویب کردند ، طرفداران بهداشت عمومی از این تصمیم خوشحال شدند . به هر حال استفاده از دخانیات همانند دستگاه ویپ ، تهدید قابل توجهی برای سلامت عمومی است.

قشر آسیب پذیر در این بین نوجوانان و افراد زیر 21 سال میباشند ، این دسته از افراد با مشاهده دستگاه های ویپ و طعم دهنده های جذاب آن ، به خرید ویپ روی می آورند . استعمال دخانیاتی مانند ویپ برای افراد زیر 21 سال یک تهدید است .

طبق یک مطالعه جدید از دانشکده بهداشت عمومی بیل ( YSPH ) ممکن است قانون ممنوعیت خرید و فروش ویپ نتیجه ای معکوس داشته باشد . تجزیه و تحلیل ها نشان داده است که پس از اجرای قانون ممنوعیت خرید و فروش ویپ ، تعداد دانش آموزان دبیرستانی مصرف کننده سیگار مدرسه سانفرانسیسکو ، دو برابر بیشتر شده است . این تجزیه تحلیل ها حتی بعد از فیلتر کردن روند رشد جمعیت و آزمون خطاهای بسیار زیاد همچنان خبر از 2 برابر شدن تعداد دانش آموزان مصرف کننده سیگار در سانفرانسیسکو خبر میدهد .

دانشکده بهداشت YSPH در مورد ویپ چه میگوید ؟

ابیگل فریدمن ، نویسنده و استادیار سیاستگذاری بهداشت در YSPH گفت : تجزیه و تحلیل ها نیاز به احتیاط بیشتر در مورد وضع قوانین را نشان میدهد . در حالی که سیگار کشیدن و استفاده از ویپ هر دو ضرر خاص خود را دارند و حاوی نیکوتین هستند ، اما وضع قانون ممنوعیت خرید و فروش ویپ ، منجر به افزایش تعداد افراد سیگاری در سانفرانسیسکو شده است . قانونی که سیگار کشیدن را در نوجوانان افزایش دهد میتواند سلامت عمومی را تهدید کند . البته با توجه به اینکه از تصویت این قانون مدت زمان زیادی نمیگذرد میبایست برای دریافت تاثیر این قانون کمی بیشتر صبر کرد .

قوانین ایالتی خرید ویپ در آمریکا

وی افزود ، به ترجیحات نوجوانان فکر کنید ، برخی از نوجوانان بخاطر داشتن عطر و طعم دستگاه های ویپ ، به این محصول روی می آورند و سیگار را کنار میگذارند ، بهتر است قوانینی در جهت اصلاح مایعات و خود دستگاه ویپ صورت گیرد تا ضرر های این محصول به حداقل ممکن برسد ، هرچند در حال حاضر دستگاه ویپ نیز دارای ضرر های بیشماری است ، اما جوانان ترجیح میدهند این محصول را جاگزین سیگار کنند .

قانونگذاران ایالتی در حال بررسی دو لایحه برای ممنوعیت مصرف محصولات طعم دار هستند . لایحه 6450 خرید و فروش ویپ حاوی نیکوتین را ممنوع اعلام کرده است ، در حالی که لایحه 326 فروش هرگونه محصول طعم دار نیکوتین را ممنوع کرده است ، اما همچنان سیگار های سنتی طعم دار در حال تولید و فروش هستند . این دو لایحه دارای تناقض بایکدیگر هستند و در سال 2021 این قوانین در حال اصلاح میباشند . سازمان غذا و دارو آمریکا ( FDA ) با دریافت تاییدیه توسط بایدن ، قصد دارد امسال ممنوعیت فروش سیگار های سنتی طعم دار را نیز تصویب کند تا عدالت در این بین رعایت شود .

راه حل پیشنهادی YSPH در مورد خرید و فروش ویپ

وی گفت ، اگر دولت مصمم است که قبل از اعمال محدودیت های FDA تغییراتی در دستگاه های ویپ ایجاد کند ، بهتر است قانونی وضع کند تا فروش محصولات ویپ را فقط به خرده فروشان خلاصه کنند . این کار باعث میشود تا خرده فروشان ، محصولات را به افرادی که دارای سن قانونی هستند عرضه کنند ( +21 سال ) . در حال حاضر دستگاه های ویپ و سیگار های سنتی طعم دار به راحتی داخل پمپ بنزین های آمریکا ، فروشگاه های دخانیات و خیابان ها در حال فروش هستند . این کار جوانان را به استفاده از محصولات دخانیاتی تشویق میکند و میبایست هرچه سریع تر قوانینی در جهت اصلاح این پیامد ها وضع شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز