خبرگزاری کار ایران

آشنایی با دو محصول نمایندگی اشنایدر الکتریک

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۹۲۰۸

نام نمایندگی اشنایدر برای افرادی که در حوزه صنعت برق ساختمان فعالیت می‌کنند و کار تاسیسات برق انجام می‌دهند و همچنین کسانی که در حوزه فروش این نوع از محصولات فعالیت دارند بسیار آشناست.

شرکت اشنایدر فرانسه که در اغلب کشورهای دنیا نمایندگی دارد محصولات متنوعی را تولید کرده و تولید بخش عظیمی از محصولات خود را به نمایندگی‌های خود در سایر کشورها سپرده و ایران نیز به عنوان تولید کننده کلید مینیاتوری برگزیده شده است.

ما در ادامه این مطلب قصد داریم ضمن معرفی برند اشنایدر شما را با برخی محصولات این شرکت مانند کلید هوایی و کلید مینیاتوری آشنا کرده و در انتها شما را با مجموعه صنعت روز که نمایندگی محصولات اشنایدر در ایران به شمار می‌آید آشنا کنیم.

معرفی شرکت اشنایدر الکتریک

همان طور که پیشتر اشاره کردیم شرکت اشنایدر الکتریک Schneider Electric یکی از تولیدکنندگان بزرگ تجهیزات الکتریکی، توزیع و انتقال انرژی در کشور فرانسه به شمار می‌آید.

برای اولین بار برادران شنایدر این شرکت را در قرن 19 میلادی راه‌اندازی کردند که بیشتر فعالیت‌شان در زمینه تولید فولاد، آهن، و کشتی سازی و ماشین آلات سنگین بود، اما پس از مدتی در شراکت با برند وستینگهاوس توانستند در زمینه تولید موتورهای الکتریکی نیز فعالیت کرده و تجهیزات الکتریکی مختلفی را برای نیروگاه‌ها و لوکوموتیوهای برقی تولید نمایند.

پس از سال‌ها و با گسترش میزان فعالیت برند اشنایدر در فرانسه، این برند سعی کرد محصولات خود را بیشتر بر صنعت برق و تولید ابزارها و قطعات مربوط به آن که بیشتر در صنعت برق ساختمان کاربرد دارند، معطوف نماید.

اما جالب است بدانید یکی از نکات جالبی که درباره برند اشنایدر وجود دارد جهانی بودن این برند است. شرکت اشنایدر فرانسه در اقدامی خاص کارخانجاتی را در قاره‌ها و کشورهای مختلف جهان تاسیس نمود و اجازه داد هر یک از محصولات این برند با عنوان نمایندگی اشنایدر در این کشورها تولید گردد. این تفکر نه تنها باعث شد محصولات اشنایدر در تمامی جهان شناخته شود بلکه توانست به ایجاد کسب و کار و افزایش سطح بهره وری کمک نماید.

به عنوان مثال اکنون کنتاکتورها، کلیدهای کنتاکت کمکی و کلید حرارتی و شاسی استارت استوپ و چند محصول دیگر در فرانسه تولید می‌شود، کنتاکتور‌های خازنی و کنتاکتور‌های خاص توسط نمایندگی اشنایدر در جمهوری چک و کلیدهای اتوماتیک و رله شانت و آندر ولتاژ کلید اتوماتیک در نمایندگی اشنایدر لهستان و کلید اتوماتیک غیر قابل تنظیم در تایلند، همچنین چراغ سیگنال، تایمر و کنترل فار در اندونزی، اینورتر یا کنترل دور موتور و همچنین راه انداز نرم موتور در چین، حفاظت جان در نمایندگی اشنایدر هند و اسپانیا و کلید مینیاتوری در نمایندگی اشنایدر الکتریک ایران تولید می‌شوند.

چنین تفکری باعث شد شرکت اشنایدر الکتریک در مدت زمانی بسیار کوتاه به سمت جهانی شدن قدم بردارد و به یکی از تولیدکنندگان بزرگ تجهیزات الکترونیکی در جهان تبدیل شود. ما در ادامه این مطلب به معرفی کلید هوایی و کلید مینیاتوری که در نمایندگی اشنایدر الکتریک در ایران تولید می‌شود خواهیم پرداخت و شما را با نحوه تولید و طرز کار این دو محصول آشنا خواهیم کرد.

معرفی کلید هوایی و بررسی ساختار آن

کلید مدارشکن قدرت هوایی Air Circuit breaker یا دژنکتور Disjoncteur یا همان کلید هوایی نوعی از کلیدهای اتوماتیک فشار ضعیف هستند که در آمپرهای بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند و در انواع گوناگون 630 تا 6300 آمپر تولید شده‌اند. چرا به این نوع کلیدها کلید هوایی می‌گویند؟ به دلیل آن که سیستم اطفاء جرقه در این نوع از کلیدها در هوای آزاد صورت می‌گیرد به آن کلید هوایی گفته می‌شود.

 آشنایی با دو محصول نمایندگی اشنایدر الکتریک

کارایی این کلید به این صورت است که قطع و وصل خط و همچنین حفاظت شبکه را بر عهده دارد و در شرایط اتصال کوتاه شدن شبکه، افزایش یا کاهش بیش از حد ولتاژ، افزایش و کاهش فرکانس، افزایش حرارت تجهیزات هنگام اضافه بار و توان عبوری بالا در آن‌ها از بخش‌های مختلف در این مسیر حفاظت می‌نماید. هر یک از کلیدهای هوایی دارای اجزای مشخصی است که شامل موارد زیر می‌شود.

  • دکمه قطع کلید
  • دکمه وصل کلید
  • کنتاکت‌‌های اصلی
  • کنتاکت‌های جرقه‌زن
  • محفظه‌های جرقه‌گیر
  • ترمینال‌های ورودی و خروجی
  • نشان‌گرهای وضعیت قطع یا وصل کلید
  • لوازم جانبی کلید اتوماتیک

انواع کلید هوایی

کلیدهای هوایی در دو نوع NT و NW توسط نمایندگی اشنایدر تولید شده‌اند و در قسمت ورودی تابلوها که از جریان بالایی برخوردارند نصب می‌شوند. کارکردی که کلید هوایی دارد به این صورت است که حالت سلکتیو بین کلیدهای ورودی و خروجی را فراهم می‌کند. تقسیم بندی کلید هوایی به دو نوع NT و NW به جهت نوع عملکرد این کلیدها صورت گرفته است. این کلیدها هر یک در انواع سه پل و چهار پل توسط نمایندگی اشنایدر تولید شده‌اند.

معرفی کلید مینیاتوری و اجزای آن

یکی دیگر از محصولات و تجهیزاتی که توسط نمایندگی اشنایدر تولید و به بازار عرضه شده است، کلید مینیاتوری است. این نوع کلید در حال حاضر توسط نمایندگی اشنایدر الکتریک در ایران تولید می‌شود و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. این محصول اکنون به کشورهای دیگر نیز صادر می‌گردد.

کلید مینیاتوریMCB  یکی از تجهیزات الکترومکانیکی جهت حفاظت از مدار است که کارکرد اتوماتیکی دارد. هنگامی که مدار دچار اضافه بار بیش از اندازه گردد از MCB یا کلید مینیاتوری برای قطع کردن مدار استفاده می‌شود.

 آشنایی با دو محصول نمایندگی اشنایدر الکتریک

کلیدهای مینیاتوری جایگزین مناسبی برای فیوزها به شمار می‌آیند و اجزای تشکیل دهنده آن شامل موارد زیر می‌شود.

  • بدنه
  • اتصالات
  • اهرم
  • ضامن مکانیکی
  • بی متال
  • مگنت
  • جرقه

کارکرد کلید مینیاتوری چگونه است؟

کلید مینیاتوری به گونه ای تولید شده است که می توان آن را به صورت دستی خاموش و روشن کرد و این قابلیت در زمان تعمیر و نگهداری تاسیسات برقی بسیار کارآمد خواهد بود. به محض روشن شدن، کلید ON اتصال ثابت را نگه می دارد و هنگامی که خاموش می شود ضامن آزاد شده و اتصالات را باز می‌کند. از دیگر کارکردهای کلید مینیاتوری که توسط نمایندگی اشنایدر الکتریک تولید شده است می توان به حفاظت اضافه جریان اشاره کرد. هنگامی که بخشی از تجهیزات الکترونیکی دچار اضافه بار شود بخش بی متال کلید مینیاتوری گرم شده و خم می‌شود و ضامن را آزاد می‌کند و سپس اتصالات باز شده و به از کار افتادن تجهیزات و حفاظت از آن کمک می کند.

 آشنایی با دو محصول نمایندگی اشنایدر الکتریک

از دیگر کارکردهای کلید مینیاتوری می‌توان به حفاظت اتصال کوتاه و جرقه گیر بودن آن اشاره کرد. در هنگام اتصال کوتاه، افزایش ناگهانی جریان یک نیروی محرکه قدرتمند برای آزاد کردن ضامن تولید می‌کند و اتصالات آزاد می‌شوند. همچنین هنگامی که اتصالات تحت بار باز باشد، جرقه بین اتصالات ثابت و متحرک ایجاد می‌شود اما در کلید مینیاتوری اتصالات به نحوی طراحی شده‌اند که کمک می‌کنند تا جرقه‌ی به وجود آمده به سمت جرقه گیر رفته و کاهش طول جرقه و همچنین شکستن و خاموش کردن آن را به دنبال داشته باشد.

درباره‌ی نمایندگی اشنایدر الکتریک تهران

همان طور که پیشتر اشاره کردیم شرکت اشنایدر الکتریک فرانسه در بیشتر کشورهای جهان دارای نمایندگی می‌باشد و بخشی از تولیدات این شرکت در این کشورها انجام می‌پذیرد. در ایران نیز شرکت فنی و مهندسی صنعت روز به آدرس الکترونیکی www.sanatrooz.com نمایندگی اشنایدر الکتریک به شمار می‌آید. این مجموعه با تکیه بر تجربه‌ی فنی کارشناسان و متخصصان خود و با استفاده از مشاوره و طراحی دقیق، توانسته است قطعات متنوعی را در حوزه صنعت برق و تجهیزات مرتبط با آن تولید کرده و پاسخگوی نیاز کشور در این عرصه باشد.

مشتریان می‌توانند برای خرید محصولات مختلف از نمایندگی اشنایدر با بخش فروش اشنایدر الکتریک ارتباط برقرار کرده و یا با ورود به سایت www.sanatrooz.com از ابزارها و محصولات موجود در این مجموعه مطلع شده و سفارش و خرید خود را به صورت آنلاین انجام دهند. در سایت صنعت روز می‌توانید مقاله‌های متنوعی را در خصوص صنعت برق مطالعه کرده و آخرین تولیدات نمایندگی اشنایدر در ایران مطلع گردید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز