خبرگزاری کار ایران

چاپ لیبل و برچسب؛ آشنایی با انواع برچسب محصولات در سال 1400

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۶۲۱۶

هر محصولی برای اینکه فروش بهتری داشته باشد و اعتماد مشتری را بیشتر جلب کند نیاز به لیبل و برچسب خواهد داشت. چاپ لیبل و برچسب باید به صورت اصولی باشد و‌ نکاتی را در رابطه با آن رعایت کرد. یک لیبل معتبر مانند یک تبلیغ برای آن محصول عمل می کند و طرح و رنگ مناسبی را در رابطه با آن باید در نظر گرفت. در این مقاله به بررسی اطلاعاتی درباره نکات چاپ لیبل و برچسب خواهیم پرداخت تا آگاهی خود را در این زمینه افزایش دهید و اهمیت این موضوع را به خوبی درک کنید.

 

در چاپ لیبل و ‌برچسب به چه نکاتی دقت کنیم

در چاپ لیبل و برچسب باید دقت کرد که مخاطب این محصول از چه طیف و دسته ای هستند تا با توجه به گروه هدف طراحی و رنگ آن را انتخاب کنید. اینگونه مخاطب را به راحتی جذب خواهید کرد چون با توجه به سلیقه و خصوصیات او به طراحی و چاپ آن پرداخته اید. اگر می خواهید در تجارتی که دارید موفق تر عمل کنید به این برچسب های کوچک‌ و در عین حال کاربردی دقت کنید تا طراحی زیبا و دقیقی داشته باشند.

با توانایی استفاده از هر سطحی صاف،  چاپ لیبل ها یا برچسب ها مناسب برای نشان دادن نام تجاری شما و ایجاد آگاهی از نام تجاری و فراخوانی هستند. این که آیا آن یک بطری، یک شیشه باشد، ما می توانیم برچسب های محصول را برای هر نوع محصول چاپ کنیم.

برچسب های خود را سفارشی کنید تا نام تجاری و پیام خود را به نمایش بگذارید. طراحان بصری برای جلب  توجه مشتریان بالقوه از  چاپ لیبل استفاده می کنند. از آنها در بسته بندی محصول، ، شیشه، قوطی ها و جعبه ها برای انتقال اطلاعات مربوط به محصول خود استفاده کنید. برچسب های هشدار دهنده در اسناد محرمانه و برچسب های نام در دارایی های شرکت و مواد کسب و کار خود قرار دهید.

در تبلیغات و  بازاریابی  هیچ چیز قوی تر از قابلیت های نام تجاری لیبل یا برچسب نیست. معرفی نام تجاری خود به مشتریان بالقوه با محصولات چاپی که امروز داریم، آسان تر شده است و چاپ لیبل تبلیغاتی یکی از این روش هاست . انتخاب برچسب های سفارشی برای هر بسته بندی محصول که ممکن است داشته باشید. این که آیا آن یک بطری، یک شیشه باشد، ما می توانیم برچسب های محصول را برای هر نوع محصول چاپ کنیم.

 

انواع لیبل و برچسب محصولات

لیبل ها انواعی چون لیبل محصول، بسته بندی، آدرس، نام افراد، درخواست و ... دارند. بعد از اینکه لیبل مورد نظرتان را انتخاب نمودید آن را به صورت حرفه ای و اختصاصی طراحی و چاپ می نماید.  لیبل آدرس یعنی لوگوی شرکت را روی برچسب درج کنید و به وسیله طراحی آن با شرکت های دیگر مکاتبات راحت تری داشته باشید. بیشترین مورد استفاده از لیبل نوع محصول می‌ باشد که روی محصول چسبانده می شود تا مشتری مزایا و ترکیبات محصول را روی لیبل بخواند  و بدین ترتیب اعتماد بیشتری در مشتری بتوان ایجاد کرد. بر روی بسته یا کارتن محصول از لیبل بسته بندی میتوان استفاده کرد و کلاس کاری را بالاتر برد.

چاپ لیبل کاغذی:

لیبل کاغذی، برچسبی است که بر روی انواع محصولات و سطوح مختلف چسبانده می‌شود. لیبل‌های کاغذی پرمصرف‌ترین و پرکاربردترین نوع لیبل هستند و از آن‌ها برای اطلاع‌رسانی درباره‌ی کالا و خدمات استفاده می‌شود. به‌طورکلی برای انتقال پیام از این برچسب استفاده شده و اطلاعات مختلفی را می‌توان بر روی این نوع لیبل یا برچسب چاپ کرد.

چاپ لیبل و برچسب؛ آشنایی با انواع  برچسب محصولات در سال 1400

انواع لیبل کاغذی

باتوجه به نوع کاغذ، چسب و روکش، لیبل‌های کاغذی به انواع مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند. برچسب کاغذی با رویه‌های گلاسه، نیمه گلاسه ART و مات، انواع لیبل‌های موجود در بازار ایران هستند که لیبل کاغذی آرت متداول‌ترین نوع لیبل پشت چسب‌دار در کشور است. لیبل‌ها در گِرَماژهای مختلف هم ارائه می‌شوند که 90 گرم تا 130 گرم پرمصرف‌ترین نوع لیبل‌ها هستند. پس از چاپ طرح و نوشته‌ی موردنظر، روی لیبل کاغذی روکش‌های مختلفی کشیده می‌شود. متداول‌ترین جنس روکش، سلفون در انواع مات، براق و مخملی و روکش لمینت در دو نوع مات و براق است. هاتمِلت، عمومی‌ترین چسب به‌کاررفته در لیبل‌های کاغذی است ولی برای موارد خاص مانند لیبل دیپ‌فریز که تا دمای منفی هشتاد درجه‌ی سانتی‌گراد باید قابلیت چسبندگی خود را حفظ کند، از چسب‌های دیگری استفاده می‌شود.

 

چاپ لیبل و برچسب شیشه ای:

لیبل شیشه ای یا به‌اصطلاح ترَنسپَرنت یکی از پرطرف‌دارترین انواع لیبل است که بر روی انواع محصولات و سطوح مختلف چسبانده می‌شود. لیبل‌های شیشه ای شفاف بوده و از هر دو طرف، نوشته‌های چاپ شده‌ی روی آن مشخص است. از این لیبل نیز برای اطلاع‌رسانی درباره‌ی کالا، محصول یا خدمت استفاده می‌شود و اطلاعات مختلفی را می‌توان بر روی این نوع لیبل یا برچسب چاپ کرد.

چاپ لیبل و برچسب؛ آشنایی با انواع  برچسب محصولات در سال 1400

انواع لیبل شیشه ای

لیبل شیشه ای از پلاستیک ساخته شده و به‌همین دلیل شفاف است. غالب این لیبل‌ها در دو رنگ مرسوم زرد و سفید تولید می‌شوند اما لیبل‌های شفاف به رنگ‌های دیگر هم وجود دارند. از لیبل‌های شفاف رنگی، امروزه به‌عنوان برچسب مات‌کننده یا رنگی‌کننده‌ی شیشه استفاده شده و کاربرد تزئینی نیز پیدا کرده است. لیبل شیشه ای به دو صورت شفاف و مات وجود دارد. نوع مات آن از نظر حفظ کیفیت و ماندگاری چاپ، انتخاب بهتری است اما لیبل‌های شفاف جذابیت بیشتری دارند. ضخامت لیبل‌های شفاف بین ۷۰ تا ۸۵ میکرون است. امکان تعبیه‌ی چسب از پشت‌ورو در این نوع لیبل‌ها وجود دارد و با این قابلیت، امکان چسباندن لیبل شیشه ای از هر دو جهت به شیشه فراهم می‌شود. روکش UV، این نوع لیبل را ضدآب کرده و آن را در برابر خش مقاوم می‌کند.

 

چاپ لیبل   پی وی سی:

لیبل پی وی سی (PVC) یکی از باکیفیت‌ترین و بادوام‌ترین برچسب‌هاست که از نوعی پلاستیک به نام پلی‌وینیل‌کلراید (Polyvinyl chloride) تولید می‌شود. از این نوع لیبل یا برچسب هم برای انتقال پیام از جمله اطلاع‌رسانی درباره‌ی کالا و خدمات استفاده می‌شود. لیبل‌های پی وی سی، به لیبل‌های مقاوم معروفند. این نوع لیبل، قابلیت انعطاف‌پذیری بالایی دارد و به‌صورت یک‌تکه از روی سطح جدا می‌شود. چسبندگی برچسب پی وی سی نسبتاً خوب است. این نوع لیبل بعد از جدا شدن از محلی که به آن چسبیده است، مخدوش نشده و امکان چسبندگی‌اش را از دست نمی‌دهد.

چاپ لیبل و برچسب؛ آشنایی با انواع  برچسب محصولات در سال 1400

 

انواع لیبل pvc  پی وی سی

گاهی به اشتباه به تمامی لیبل‌های پلیمری (پلاستیکی) ، لیبل PVC گفته می‌شود اما PVC فقط یکی از انواع لیبل‌های پلاستیکی است و انواع دیگر لیبل‌های پلاستیکی از جمله لیبل‌های پلی‌اتیلن (PE)، پلی‌پروپیلن (PP) و پلی‌اتیلن ترفتالات (PET)، هریک کاربردها و تعاریف مخصوص خود را دارند. برای مثال لیبل‌های شفاف PP و PET با نام لیبل ترانسپارنت و لیبل‌های PET نقره‌ای با نام لیبل متال در بازار شناخته می‌شوند. اما لیبل‌های PVC هم انواع مختلف داشته و دارای تنوع رنگ هستند. این لیبل‌ها در دو نوع مات و براق ارائه شده و باتوجه به نوع کاربرد و نحوه‌ی چاپ، ریبون‌های مختلفی روی لیبل پی وی سی پیشنهاد می‌شود. لیبل پی‌وی‌سی از نظر چسبندگی نیز به دو شکل کم‌چسب (آکرونال) و پرچسب (هات‌مِلت) تولید می‌شوند.

 

 

نکات کلیدی برای خلاقیت در طراحی این محصول

اولین نکته ای که در رابطه با لیبل باید در نظر گرفت طراحی آن می باشد که باید جذاب باشد  و خلاقیت را در آن باید در نظر گرفت. برای این منظور باید بدانید مشتری های شما چه کسانی هستند و در کجاها باید به فروش محصولات بپردازید. لیبل باید کیفیت و دوام زیادی داشته باشد تا در جابجایی ها دچار آ‌سیب نشود. برای اینکه مشتری را تشویق کنید تا محصول شما را خریداری کند روی لیبل فراخوانی مثل کد تخفیف قرار دهید. دقت کنید که لیبل رقبای شما چگونه می باشد تا بتوانید طرحی خاص تر و منحصر به فرد تر ارائه دهید. طرح های متفاوت جذاب تر خواهند بود. یکی از نکات اصلی در چاپ لیبل و برچسب رنگ لیبل می باشد چون مشتری را تحت تأثیر قرار می دهد و در موفقیت محصولات اثرگذار می باشد.

 

مشتری وقت کمی را برای تصمیم گیری در نظر می گیرد پس سعی کنید طراحی و چاپ لیبل و برچسب را به گونه ای انجام دهید که در همان ثانیه های اول مشتری را جذب خود کند. برای این منظور فونتی واضح برای این کار در نظر بگیرید و در جلوی برچسب درج کنید تا مشتری به راحتی آن را بخواند. نکات کلیدی محصول مثل ارگانیک بودن را خیلی ساده و کوتاه روی برچسب درج کنید چون طرح شلوغ موجب سردرگمی مشتری خواهد شد. چاپخانه ها از ابزارهای چاپی به روز و مجهزی برخوردار هستند تا برای مشاغل مختلف انواع مختلفی از خدمات چاپی چون چاپ لیبل و برچسب را انجام دهد و طرح های منحصر به فرد و با کیفیتی تقدیم مشتری نماید.

چاپ لیبل و برچسب؛ آشنایی با انواع  برچسب محصولات در سال 1400

 

اهمیت لیبل و برچسب محصولات

امروزه صنایع مختلف گسترش پیدا کرده اند و هر کسب و کاری با رقبای زیادی در فروش همراه شده است. اگر صاحب کسب و کاری هستید باید تلاش کنید تمام اطلاعاتی که یک مشتری برای شناختن محصول نیاز دارد در زمان کوتاهی در اختیارش بگذارید که راه آن ارائه لیبل و برچسب می باشد. با معرفی محصول خود از طریق برچسب مشتری را برای خرید و استفاده از محصولات خودتان تشویق می کنید.

 

در واقع لیبل مثل یک شناسنامه برای محصولات عمل می کند که باید از نظر ظاهری نیز زیبا باشد.  با توجه به نقش پررنگ و مفیدی که لیبل در فروش محصولات دارد هزینه کردن برای آن معقول خواهد بود. چاپخانه ای که در زمینه خدمات چاپی و لیبل تجربه زیادی دارد هزینه ای مناسب را برای آن در نظر گرفته است و بهترین کیفیت را در این رابطه ارائه می دهد.

چاپ لیبل و برچسب؛ آشنایی با انواع  برچسب محصولات در سال 1400

رعایت چند نکته در چاپ لیبل و برچسب

برای اینکه طراحی و چاپ لیبل به صورت شیک و خاصی صورت بگیرد از برنامه هایی برای این منظور می توان کمک گرفت. دقت کنید که اطلاعاتی که راجع به محصول می ‌باشد به درستی وارد شود و از زیاده گویی پرهیز شود چون متن زیاد زیبایی لیبل را از بین می برد. تنها ذکر کلمات کلیدی کافی می‌ باشد به حدی که مشتری درک مناسبی از محصول پیدا کند. بسته بندی باید دقیق و درست باشد و اندازه محصول را در این رابطه در نظر گرفت.

 

هر چه محصول کوچکتر باشد لیبل کوچکتری نیاز خواهد بود. توجه به رنگ پس زمینه، حاشیه امن، اندازه فونت و ضد آب بودن نیز از اهمیت برخوردار می باشد. با سپردن چاپ لیبل و برچسب محصولات خود به تیم حرفه ای و کارآزموده خیال خود را از داشتن لیبلی خاص و متفاوت راحت کنید. تمام تلاش این مجموعه کسب رضایت مشتری می باشد و در این راه از هیچ کوششی دریغ نمی کند. پرسنل این مجموعه در زمینه چاپ و‌ طراحی لیبل تخصص های لازم را دارند و نتیجه ای رضایت بخش ارائه می دهند.

 

تناسب اطلاعات لیبل با محتوای داخلی

یکی از نکات مهم در طراحی و چاپ لیبل این است که جملاتی روی لیبل درج نشود که با محصول ارتباطی ندارد. این کار سبب می شود نتیجه ای منفی کسب کنید. کیفیتی که در رابطه با محصول روی برچسب عنوان می کنید باید واقعا در محصول  وجود داشته باشد تا اعتماد مشتری از بین نرود. رعایت این نکات سبب می شود لیبلی ارائه شود که مشتری از بین انواع محصولات کالای ارائه شده از جانب شما را انتخاب نماید. با درج اطلاعات تماس روی لیبل از نظراتی که مشتریان دارند می توانید آگاه شوید.

منبع : چاپ دیجیتال کهن https://irankohan.ir

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز