خبرگزاری کار ایران

ظریف:

برای خدمت به کشور راست و چپ بودن مهم نیست

asdasd
کد خبر : ۹۱۵۹۷۵

وزیر امور خارجه گفت: همه بدانند برای خدمت به این مردم و کشور راست و چپ بودن مهم نیست، قرار نیست برای خدمت به مردم این سو و آن سو باشیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمدجواد ظریف در مراسم گرامیداشت حسین کاظم‌پور اردبیلی که در وزارت نفت برگزار شد، گفت: از ابتدای ورودم به دستگاه دیپلماسی در نیویورک که دانشجوی دکتری بودم به محضر حسین کاظم‌پور اردبیلی رسیدم. زمانی که ایشان به عنوان معاون وزیر امور خارجه به همراه آقای ولایتی به نیویورک آمده بود.

وی حسین کاظم‌پور اردبیلی را نمونه بارز مردانگی و سختکوشی عنوان کرد و گفت: او معاون وزیر امور خارجه بود تا نیمه شب می‌نشست و متن سخنرانی وزیر را می‌نوشت. او با آن که معاون وزیر بود با من در سطح خود رفتار می‌کرد. کاظم پور مردی، شجاع، بی‌تکلف و با معنویت بود، بعد از آن سعادت ویژه‌ای برای من فراهم شد که بعد از سال ۶۷، وقتی تحصیلاتم به اتمام رسید و به کشور بازگشتم، در وزارت امور خارجه در اتاق قرار گرفتیم. دو میز روبه‌روی هم بود که من و حسین کاظم‌پور اردبیلی به مدت یکسال آنجا بودیم.او به مدت یکسال مشاور وزیر امور خارجه بود و من هم مشاور بودم؛ اما میان ما زمین تا آسمان تفاوت وجود داشت، او مشاور بود و من هم مشاور.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: کاش همه همانند حسین شجاع و بی‌تکلف بودند و برای سربلندی این آب و خاک از همه چیز مایه بگذاریم. 

وی در ادامه تصریح کرد: در آغاز دوران وزارتم پیشنهاد نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل را به او مطرح کردم. او پذیرفت اما فردای آن روز آمد و گفت که همسرم به من گفته است طاقت از دست دادن تو را نداریم.

ظریف یادآور شد: او سختی بسیار کشیده بود و به او ناروا کرده بودند. کسانی که به حسین نارواها کرده بودند، در مقابل خدا توبه کنند و از همسر حسین عذرخواهی کرده و حلالیت بطلبند.

وی حسین کاظم‌پور اردبیلی را الگویی برای خود دانست و افزود: حسین برای من الگو بود، همانطور که حسین شیخ‌الاسلام برای من یک الگو بود. ما دو حسین را از دست دادیم؛ دو دیدگاه متضاد یکدیگر بودند ولی هر دو حسین برای سربلندی این ملت، کشور و آب و خاک تلاش می‌کردند و عاشق هم بودند، وقتی حسین شیخ‌الاسلام فوت کرد، دیدیم که حسین کاظم‌پور چه متنی را در وصف حسین شیخ‌الاسلام نوشت. امروز به پاس این دو بزرگوار دو سالن وزارت امور خارجه به نام این دو نامگذاری خواهیم کرد.

مقام عالی وزارت خارجه خاطرنشان کرد: همه بدانند برای خدمت به این مردم و کشور راست و چپ بودن مهم نیست، قرار نیست برای خدمت به مردم این سو و آن سو باشیم بلکه دل در گرو مردم داشتن و عاشق این خاک و سرزمین بودن مهم است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز