خبرگزاری کار ایران

رییس اتاق بازرگانی ایران و روسیه در گفت‌وگو با ایلنا:

توافقنامه اوراسیا بیشتر به نفع روس‌هاست تا ما/ کرونا تاثیری در تجارت ایران و روسیه نداشت/ هنوز ممنوعیت صادرات غلات روسیه ابلاغ نشده است

asdasd
کد خبر : ۹۰۲۶۸۴

رییس اتاق بازرگانی ایران و روسیه اظهار داشت: قطعا توافقنامه اوراسیا بیشتر به نفع فعالان روس بوده تا فعالان اقتصادی ما، چون آنها از شرایط و امتیازات بهتری نسبت به ما برخوردار هستند.

هادی تیزهوش تابان در گفت‌وگو با ایلنا در مورد آخرین وضعیت تجارت ایران و روسیه گفت: ما در حال حاضر از سه طریق زمینی، ریلی و دریایی در تجارت با روسیه هستیم، در حالیکه شیوع کرونا موجب انسداد بسیاری از مرزها شد، خوشبختانه مسیر تجارت ما با روسیه ادامه داشت. بنابراین شیوع کرونا تاثیر آنچانی در مبادلات دو کشور نداشته و وضعیت مناسب است.

وی ادامه داد: البته چون ما بیشتر صادرکننده به کشور روسیه هستیم باید آشنایی کامل از قوانین این کشور داشته باشیم و بصورت جدی در بحث صادرات ورود کنیم. اگر نتوانیم اطلاعات شفاف به طرف مقابل ارایه دهیم صادرات با مشکل روبه رو شده و صادرکنندگان واقعی متضرر می‌شوند. از همین روی مقامات کشور می‌توانند با همتایان روس خود در این زمینه همکاری کنند.

تیزهوش تابان تصریح کرد: خوشبختانه حضور وزیر نیرو، رضا اردکانیان، بعنوان رییس کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و روسیه یکی از نقاط مثبت تجارت دو کشور است که کمک فراوانی در این زمینه داشته است.

رییس اتاق بازرگانی ایران و روسیه در مورد تاثیر ممنوعیت صادرات غلات روسیه بر اقتصاد ایران گفت: بیشتر  واردات ما در این زمینه ذرت، جو و بصورت محدود گندم است که از طریق بندر امیرآباد و انزلی صورت می‌گیرد اما فعلا در این مورد، چیز خاصی به ما ابلاغ نشده است. البته باید توجه داشت که در حال حاضر همه کشورها در موضوع غلات و مواد غذایی شرایط خاصی دارند بنابراین باید منتظر تصمیم نهایی ماند.

وی در مورد تاثیر توافقنامه اوراسیا بر تجارت دو کشور گفت: قطعا این توافقنامه بیشتر به نفع فعالان روس بوده تا فعالان اقتصادی ما، چون آنها از شرایط و امتیازات بهتری نسبت به ما برخوردار هستند. از همین روی لازم است تا با پیگیری و استفاده از تمام امکانات خود، ما نیز از خدمات ویژه این توافقنامه بهرمند شویم تا تجارت در فضای برد-برد صورت بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز