خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی حضرت امام(ره):

ظرفیت جابجایی مسافر در فرودگاه امام به ۱۵ میلیون نفر رسید/ افزایش ۴ برابری جابجایی بار با ساخت پایانه هوشمند

asdasd
کد خبر : ۸۴۷۴۵۶

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی حضرت امام(ره) گفت: در حال حاضر جابجایی 120 هزار تن بار در فرودگاه امام و جابجایی 9 میلیون مسافر از این فرودگاه انجام می‌شود که با افتتاح ترمینال سلام در فرودگاه امام ظرفیت جابجایی مسافر تا 15 میلیون نفر افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، علی رستمی در نشست خبری چهارمین نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته با بیان اینکه طبق برنامه، ایران باید به هاب اول بار و هاب دوم مسافری در صنعت هوانوردی در منطقه تبدیل شود، گفت: برای رسیدن به این اهداف نیاز به توسعه زیرساخت‌ها داریم این در حالی که است که تا سال 94 اساسا شهر فرودگاهی حضرت امام مطرح نبود و این مجموعه، مجموعه فرودگاهی محسوب می‌شد.

وی ادامه داد: تبدیل این منطقه به شهر فرودگاهی  و ایجاد منطقه آزاد باعث شد تا سرمایه‌گذاری‌ها در فرودگاه امام افزایش یابد و سیاست ما سرمایه‌گذاری بر روی پروژه‌هایی با پتانسیل بالا است.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی حضرت امام ادامه داد: در حال حاضر جابجایی 120 هزار تن بار در فرودگاه امام و جابجایی 9 میلیون مسافر از این فرودگاه انجام می‌شود که با افتتاح ترمینال سلام در فرودگاه امام ظرفیت جابجایی مسافر تا 15 میلیون نفر افزایش یافته است.

رستمی ادامه داد: همچنین توافقنامه‌ای برای هوشمندسازی پایانه‌ها در دستور کار داریم که از این طریق میزان جابجایی بار به 400 تن می‌رسد.

وی تاکید کرد: با ایجاد زیرساخت‌ها در فرودگاه حضرت امام توانستیم برای اولین بار کالای 430 هزار دلاری را پذیرش و وارد انبار کنیم.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی حضرت امام با اشاره به انجام پروازهای داخلی از فرودگاه حضرت امام اظهار داشت: بسیاری از ایرلاین‌ها درخواست انجام پروازهای داخلی و ارتباط آن به پروازهای خارجی را از فرودگاه امام داشتند که نسبت به اجرای این درخواست اقدام کردیم.

وی افزود: در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی که مسافر خارجی دارند درخواست می‌کنند از فرودگاه امام پرواز مستقیم به مشهد داشته باشیم تا مسافران مسیر فرودگاه امام تا فرودگاه مهرآباد را طی نکنند.

رستمی با تاکید بر اینکه امکان واردات و صادرات بدون مجوز از منطقه آزاد فرودگاه امام وجود ندارد، گفت: یکی از بسترهایی که باعث ورود کالاهای با ارزش به فرودگاه امام شد تبدیل این محدوده به منطقه آزاد بود اما به طور قطع نمی‌توان از منطقه آزاد بدون مجوز کالایی را وارد یا صادر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز