خبرگزاری کار ایران

تولید ۱۳.۷ میلیون تن شمش فولاد توسط شرکت‌های بزرگ/ رشد ۸ درصدی تولید آهن اسفنجی و افزایش ۴ درصدی گندله

asdasd
کد خبر : ۸۴۷۳۲۱

شرکت های بزرگ فولادی طی 8 ماهه نخست سال جاری 13.6 میلیون تن شمش فولاد تولید کردند. همچنین تولید آهن اسفنجی و گندله نیز به ترتیب شاهد رشد 8 درصدی و 4 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بود.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت صمت، تولید شمش فولاد شرکت های بزرگ معدنی طی 8 ماهه نخست سال 98 با 4 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال 97 به 13 میلیون و 669 هزار تن رسید. فولاد مبارکه با تولید 6 میلیون و 280هزار تن شمش فولاد، فولاد خوزستان با تولید 2 میلیون و 505 هزار تن و ذوب آهن اصفهان با تولید یک میلیون و 602هزار تن بیشترین میزان تولید را به خود اختصاص دادند.

همچنین از ابتدای فروردین تا پایان آبان 98 شرکت های بزرگ معدنی بیش از 9 میلیون و 117هزار تن محصول فولادی(میلگرد، ورق گالوانیزه،تیرآهن و...) تولید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حاکی از رشد 6 درصدی است.

رشد 8 درصدی تولید آهن اسفنجی

طی 8 ماه نخست سال 98 میزان تولید آهن اسفنجی در شرکت های بزرگ معدنی با 8 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل به 18 میلیون و 353هزار تن رسید. این در حالی است که میزان تولید گندله طی مدت مذکور،27 میلیون و 736هزار تن به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال 97 بدون تغییر ماند.

همچنین از ابتدای فروردین تا پایان آبان 98، تولید کنسانتره آهن 31 میلیون و 548 هزار تن به ثبت رسید که حاکی از رشد 4 درصدی نسبت به سال گذشته است.

رشد تولید شمش فولاد وکاهش محصولات فولادی در آبان ماه

میزان تولید شمش فولاد شرکت های بزرگ در آبان 98 با 6 درصد رشد به یک میلیون و 745هزار تن رسید. همچنین تولید کنسانتره سنگ آهن با رشد 3 درصدی و گندله با رشد 8 درصدی به ترتیب به 3 میلیون و 934هزار تن و 3 میلیون و 375هزار تن رسید.

تولید آهن اسفنجی شرکت های بزرگ معدنی طی آبان سال جاری نیز به 2 میلیون و 334 هزار تن رسید که حاکی از رشد 13 درصدی نسبت به آبان 97 است.

با این حال میزان تولید محصولات فولادی طی آبان 98 با افت 4 درصدی نسبت به سال گذشته به یک میلیون و 63 هزار تن رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز