خبرگزاری کار ایران

وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران:

مالیات و گمرک تا پایان دولت دوازدهم الکترونیکی خواهد شد/ تمام بنگاه‌های شناسنامه‌دار مشمول مالیات می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۸۷۱

وزیر اقتصاد اظهار داشت: ما درآمد و مصارف تمام بنگاه‌های شناسنامه‌دار را بررسی و مشمول وضع مالیات می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در حاشیه نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران در خصوص برنامه‌های این وزارتخانه برای مبارزه با فرار مالیاتی گفت: بهترین روش برای جلوگیری از فساد و فرار مالیاتی استفاده از فناوری‌های نوین است. ما باید به سمت هوشمندسازی حرکت کنیم و گمرک و مالیات هوشمند شکل دهیم؛ در این صورت امکان روابط رودررو کاهش می‌یابد و در نتیجه کارایی بالاتر می‌شود.

دژپسند ادامه داد: امسال اظهارنامه‌های مالیاتی به صورت الکترونیکی خواهد شد و حدس می‌زنم که گمرک نیز تا هفته دولت در سال 99 به صورت کامل الکترونیکی شود و تا پایان دولت دوازدهم نیز مالیات به صورت الکترونیکی اخذ خواهد شد.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه تیمی مستقل و ویژه برای پیگیری و اجرایی کردن صندوق مکانیزه فروش مستقر شده است، در خصوص پرداخت بدهی‌های دولت به بخش خصوصی گفت: ما این روند را آغاز کردیم و قصد داریم به صورت تهاتر بدهی خود را با بخش خصوصی پرداخت کنیم. بدین صورت که در مقابل طلب آنها اوراق تسویه خواهیم داد.

وی در پاسخ به این سوال که مالیات موسسات و مدارس غیرانتفاعی چگونه محاسبه خواهد شد، گفت: ما درآمد و مصارف تمام بنگاه‌های شناسنامه‌دار را بررسی و مشمول وضع مالیات می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز