خبرگزاری کار ایران

پاسخ رئیس سازمان امور مالیاتی درباره معافیت مالیاتی هنرمندان:

به دنبال کاهش معافیت‌های مالیاتی هستیم/ چاپ کتاب باید معاف از مالیات باشد

asdasd
کد خبر : ۸۴۱۸۳۴

رییس امور مالیاتی کشور گفت: از نظر سازمان امور مالیاتی حجم معافیت‌های مالیاتی بسیار بالا است و همه مشاغل باید مشمول اخذ مالیات شوند مگر اینکه به دلیلی معاف از مالیات باشند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، امیدعلی پارسا در جمع خبرنگاران در حاشیه برگزاری مراسم گرامیداشت روز حسابدار با اشاره به موضوع مالیات در بودجه اظهار داشت: متولی بحث بودجه سازمان برنامه و بودجه است و ما پیشنهادات خود را به این سازمان ارائه کرده‌ایم. پیشنهادات و تصمیمات درباره مالیات در بودجه نهایتا در قالب لایحه به مجلس می‌رود و ما در این لایحه بحث ساماندهی پایه‌های مالیاتی را دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به تصمیماتی مبنی بر معافیت مالیاتی برای هنرمندان و سلبریتی‌ها اظهار داشت: تمام این موضوعات باید فرآیند بررسی را طی کنند. از نظر سازمان امور مالیاتی حجم معافیت‌های مالیاتی بسیار بالا است و همه مشاغل باید مشمول اخذ مالیات شوند مگر اینکه به دلیلی معاف از مالیات باشند.

پارسا با تاکید بر اینکه این حکم که تمام بخش فرهنگ و هنر از مالیات معاف باشند، قطعا حکم دقیقی نیست، اظهار داشت: بخشی مانند چاپ کتاب باید معاف از مالیات باشد اما این موضوع نباید به تمام حوزه تسری یابد.

رئیس سازمان امور مالیاتی تاکید کرد: سازمان امور مالیاتی به دنبال این است که معافیت‌ها را به حداقل برساند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز