خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه کفاشان دست‌دوز خبرداد:

کاهش 610 میلیون دلاری واردات کفش/توانایی تامین کفش 400 میلیون نفر را داریم/ صادرات به عراق، افغانستان و روسیه در سال‌جاری

asdasd
کد خبر : ۸۲۳۳۹۸

رییس اتحادیه کفاشان دست‌دوز تهران گفت: در حال حاضر کفش ایرانی به کشورهایی همچون عراق، افغانستان، آذربایجان و روسیه صادر می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، رسول شجری عصر امروز در نشست‌خبری آخرین وضعیت صنعت کفش کشور را تشریح کرد.

رئیس اتحادیه کفاشان دست‌دوز استان تهران با بیان اینکه واحدهای فعال در این صنعت توانایی تولید دو برابر نیاز کشور را دارند، گفت: اگر مواد اولیه و سرمایه در گردش واحدهای فعال در این حوزه تامین شود ما می‌توانیم نیاز 400 میلیون نفر به کفش با کیفیت را تامین کنیم. این یعنی علاوه بر تامین نیاز داخل از پتانسیل بالایی برای صادرات برخوردار هستیم.

وی تصریح کرد: البته سال‌جاری توانستیم به کشورهای عراق، افغانستان، آذربایجان و روسیه صادرات داشته باشیم و دنبال بازارهای جدید هستیم. طبق آمار رسمی اعلام شده از سوی گمرک، واردات کفش در سال‌های گذشته نزدیک به ۵۰۰ میلیون دلار بوده که این عدد فقط واردات از طریق مبادی رسمی است درحالی‌که بنا بر آمار کشورهای صادر کننده این عدد 700 تا 800 میلیون دلار بوده است.

 شجری افزود: سال گذشته با وجود کاهش 600 میلیون دلاری واردات کفش هیچ کمبودی در بازار حس نشد و این یعنی واردات این سال‌ها مازاد بوده و فقط به تولید داخل ضربه زده است.

وی درباره صادرات کفش تولید داخل گفت: سال 96 صادرات ما 88 میلیون دلار به صورت رسمی و 109 میلیون دلار به صورت غیر رسمی بوده است که رقم غیررسمی آن در سال 97 به 170 میلیون دلار رسیده است.

شجری با اشاره به برگزاری هشتمین دوره نمایشگاه امپکس گفت: در طول برگزاری این دوره از نمایشگاه‌ها موفقیت‌های بسیاری حاصل و شرایط این صنعت را تغییر داده است. سال‌های گذشته فاصله زیادی بین صنعت کیف و کفش ایران با موارد مشابه خارجی آن ایجاد شد اما با برگزاری این هشت دوره نمایشگاه توانسته‌ایم همگام با تکنولوژی روز دنیا، صنعت کیف و کفش ایران را به دنیا معرفی کنیم. این چند دوره نمایشگاه‌ها کشورهای چین، ترکیه، تایلند، آلمان، هند و پاکستان نیز حضور داشته‌اند.

وی تصریح کرد: یکی از ویژگی‌هایی که این نمایشگاه‌ها این است که فقط تولید کنندگان در آن حضور پیدا خواهند کرد  هدف ما تنها صرف تولید است مصوبه ستاد نمایشگاه این است که تنها از این شرکت‌های خارجی تکنولوژی، ماشین‌آلات، مواد اولیه و طراحی‌ها را خریداری کنیم.

رییس اتحادیه کفاشان دست‌دوز تهران اعلام کرد: ششمین نمایشگاه بین‌المللی چرم، کیف، کفش و صنایع وابسته از ۲۹ مهرماه لغایت ۲ آبان ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌اللملی برگزار خواهد شد. در این دوره نمایشگاه ۱۸۳ شرکت ایرانی و خارجی شامل چین، ترکیه و نمایندگان آلمان و ایتالیا در ایران حضور دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز