خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد:

۶ میلیون واکسن بخش خصوصی به کشورهای دیگر فروخته شد/ مذاکرات جدید را آغاز کردیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۹۰۸۷

نایب رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: همکاران من در سه کشور به صورت حضوری موضوع خرید واکسن را پیگیری و مذاکره می‌کنند.

ناصر ریاحی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در مورد آخرین وضعیت واردات واکسن اظهار کرد: ما ۶ میلیون دوز واکسن را  از طریق یک عمده فروش در یکی از کشورهای عربی رزرو کرده بودیم و سه بار توانستیم پروفرم‌ها را تمدید کنیم. اما روند عادی سازمان غذا و دارو طولانی است و برای اینطور موارد اضطراری که پروفرم‌ها برای فروش بیش از یک هفته اعتبار ندارد مناسب نبود. 

وی افزود: سازمان غذا و دارو قول داده که بعد از این در موارد این چنینی به صورت دستی و در حد ۲ روز تایید را انجام دهند. اما به علت این روند طولانی، آن ۶ میلیون دوز را طی دو مرحله فروخته شد. ما بدون ثبت سفارش تایید شده نمی‌توانیم پیش‌پرداخت دهیم و کالا را نگه داریم چراکه ممکن است در این مدت واکسن تولید داخل بیاید یا به هر دلیلی دیگر نیاز به ورود ما به این بازار نباشد.

رییس اتحادیه واردکنندگان دارو تصریح کرد: همکاران من در سه کشور به صورت حضوری موضوع خرید واکسن را پیگیری و مذاکره می‌کنند و بزودی نتیجه مذاکرات مشخص می‌شود؛ اگر موفقیت‌آمیز بود و توانستیم با قیمت مناسب وارد کنیم، در مورد آن اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

ریاحی یادآور شد: واکسن با قیمت بسیار گران‌تر از قیمت رسمی هم موجود است اما نمی‌خواهیم وارد این بازی شویم چراکه بعدا ممکن است ابهاماتی به وجود بیاید. امیدواریم با نهایی کردن مذاکرات، فردا( شنبه) پروفرم‌ها را بدهیم تا چهارشنبه نیز جواب گرفته و اقدام به گشایش اعتبار کنیم.

وی افزود: نحوه انجام کارمان به همین شکل خواهد بود که در قدم اول ۱۰۰ هزار دوز برای آزمایش، ثبت نام، مسیر، حمل و انبار و چگونگی انشعاب وارد می‌کنیم و پس از آن هفته‌ای ۲۵۰ هزار دوز یعنی هر ماه یک میلیون دوز را وارد می‌کنیم. البته این کار تا زمانی که نیاز به آن وجود دارد ادامه خواهد داشت. 

نایب رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران بیان کرد: اگر سازمان‌ها و شرکت‌ها براساس گفته‌های خود بتوانند واکسن را به ارائه کنند، بیش از آن ظرفیت تزریق و نگهداری را نداریم. ما قراردادمان را به شکلی خواهیم بست که اگر این حالت به وجود آمد بقیه واکسن‌ها را وارد نکنیم تا از طریق وزارت بهداشت واکسیناسیون انجام شود ولی تا آن زمان واکسن کارگران واحدهای تولیدی را وارد می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز