خبرگزاری کار ایران

شرایط بسیار بد اصفهان به لحاظ موج سوم کرونا/گرانی تست‌های کووید ۱۹،عامل نامشخص بودن تعداد دقیق مبتلایان

asdasd
کد خبر : ۹۷۸۵۹۲

اصفهان در شرایط فوق حاد کرونایی است و ستاد استانی مبارزه با کرونا و شهرداری در تلاشند با اعمال محدودیت های بیشتر از وخامت اوضاع بکاهند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، بنا بر گزارش وزارت بهداشت و درمان، همه ایران در شرایط بحرانی از نظر شیوع بیماری کویید 19 قرار دارد، اما وخامت اوضاع در تهران و اصفهان بسیار زیاد است. طبق آمار ها، روز گذشته رکورد جدیدی از مرگ و میرناشی از ابتلا به بیماری کرونا در کشور ثبت شد.

آمار ابتلا نیز همچنان بر عدد بیش از3 هزار نفر ثبت می شود و این درحالی است که به گفته سخنگوی ستاد استانی مبارزه با کرونا در اصفهان، بیش از این رقم می تواند باشد، چراکه هزینه تست کرونا بالا است و افراد زیادی قادر به پرداخت آن نیستند. در نتیجه نمی توان بر آمار ابتلا منتشر شده، تاکید کرد.

به گفته حجت الله غلامی شاهد افزایش ابتلا کرونا در بین افراد خانواده هستیم و به دلیل گرانی آزمایش تست کرونا مشخص نمی شود در یک خانواده دقیقا چند نفر مبتلا هستند.

مشکلات متعدد کادر درمان

عباس رضایی استاندار اصفهان نیز در این باره گفت: ضرورت هماهنگی و همدلی بیشتر در خصوص کرونا بین فرمانداران لازم است چراکه شرایط این استان به لحاظ شیوع کرونا خوب نیست و در زمان حاضر نیروهای بهداشت و درمان و پرستاران و پزشکان با مشکلات متعددی مواجه هستند.

ظرفیت بیمارستان های اختصاص یافته به کویید 19 تکمیل شده و بحران سرریز بیماران شهرستان هایی مانند خمینی شهر به اصفهان، بر مشکلات کادر درمان افزوده است.

علاوه بر اصفهان، خبرهایی از اعمال محدودیت در شهرستان های دیگر استان مانند نجف آباد منتشر شده است. با این حال در سطح شهر ها به ویژه با نزدیک شدن به اربعین حسینی، شاهد برپایی خیمه های صلواتی هستیم. اگر چه ترافیک و تردد در معابر اصلی شهر به ویژه اصفهان کمتر شده، ولی به گفته مسئولان رعایت پروتکل ها به ویژه ماسک زدن، نیازمند قوانین سختگیرانه تری است.


 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز