خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌شرقی مطرح کرد:

مشکلات فرهنگی اصلی‌ترین موضوع در حوزه ازدواج جوانان/ رفتارهای‌مان نه غربی است و نه اسلامی

asdasd
کد خبر : ۹۴۳۷۹۳

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی گفت: مشکلات فرهنگی را شاید بتوان اصلی‌ترین موضوع در حوزه ازدواج جوانان دانست، زیرا نتوانستیم فرزندان خود را به گونه‌ای تربیت کنیم که در کنار علم‌آموزی به مهارت‌آموزی هم رو بیاورند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احد جودی مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی، با بیان اینکه برای ارائه آمارهای مختلف در رابطه با ازدواج و طلاق در جامعه نیاز به شاخص های مختلفی است، اظهار داشت: روند رشد یا کاهش جمعیت، مسائل مربوط به جنسیت افراد و برخی مقوله‌های دیگر باید توسط جمعیت‌شناسان بررسی شده و آنگاه بتوان اطلاعات درستی از نسبت ازدواج و طلاق در جامعه ارائه کرد.

وی با اشاره به نحوه تعامل بین خانواده‌ها در مناطق کم برخوردار و پر رفاه جامعه تصریح کرد: برخی مواقع گفته شود که آسیب‌های اجتماعی و طلاق در جوامع حاشیه‌نشین و کم بهره شهر بیشتر از سایر مناطق است ولی در کل باید گفت: این مورد نمی‌تواند به طور دائمی مورد استناد قرار گیرد چراکه مطالعات نشان می‌دهد، درصد آسیب‌های اجتماعی و برخی مفاسد در منطقه مرفه‌نشین تبریز بسیار بیشتر و بالاتر از حاشیه شهر است.

مدیرکل ثبت احوال استان تاکید کرد: کاهش جمعیت مشکلات خاص خود را در پی دارد. بی‌علاقه‌گی به ازدواج و از طرفی افزایش طلاق باعث کاهش ازدواج در جامعه خواهد شد. پیری جمعیت، تعداد جمعیت، جنسیت و نسبت ازدواج به طلاق از جمله عواملی هستند که باید بررسی‌شده و سپس بتوان گفت علت اصلی طلاق در جامعه چیست.

جودی خاطرنشان کرد: مشکلات فرهنگی را شاید بتوان اصلی‌ترین موضوع در حوزه ازدواج جوانان دانست، نتوانستیم فرزندان خود را به گونه‌ای تربیت کنیم که در کنار علم‌آموزی به مهارت‌آموزی هم رو بیاورند. برخی شعار ها در جامعه سرداده می‌شود ولی واقعا به عمق مطلب پی نبردیم. به طور مثال همه افراد در حوزه کودکان کار سخنرانی می‌کنند ولی چرا هیچکس تعریف درستی از کودکان کار ندارد. کودک نیازمند کار است ولی کاری که تعریف شده و مناسب کودک باشد مهارت را باید از کودکی به فرزندانمان بیاموزیم. 

وی افزود: کودک‌همسری تعریف مشخصی در جامعه ندارد، شکل رفتارهای‌مان نه غربی است و نه اسلامی، چرا که مشکلات جامعه را در نظر نمی‌گیریم. باید دلایل ازدواج و طلاق مجددا بررسی و درمان شوند. اسلام ازدواج ساده و آسان را توصیه می‌کند ولی ما فقط شعار می‌دهیم. حداکثر کاری که برای یک جوان تازه ازدواج کرده انجام می‌دهیم ارائه وام و تسهیلات است و جوان را در همان اول زندگی دچار مشکل می‌کنیم. وام برای جوانان در حد مُسکّن است. باید فکر اساسی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز