خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان خبر داد:

اصفهان رتبه اول ساخت النگو در دنیا / تعرفه صادرات طلا و جواهر ناعادلانه است/ اصفهان باید بندر خشک شود

asdasd
کد خبر : ۹۲۶۹۳۱

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با بیان اینکه اصفهان رتبه اول ساخت النگو در دنیاست، گفت: اصفهان باید در زمینه تجارت بندر خشک باشد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، هوشنگ شیشه بران در مراسم افتتاحیه بازارچه سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در اصفهان گفت: اصفهان در ساخت النگو مقام اول در دنیا را دارد و ششمین مصرف کننده طلا در کشور است.

وی ادامه داد: نود درصد ماشین آلات وابسته به صنعت طلا و جواهر در اصفهان ساخته می شود؛ طبیعتا تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی را نیز به نحو مطلوبی انجام می دهیم.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان تصریح کرد: اشتغال زایی و جهش تولید در این حوزه معنا دار است و به عینه می تواند عملیاتی شود.

وی با اشاره به اینکه کارهای آموزشی را از ده سال پیش شروع کردیم، افزود: اگر بخواهیم مانند ده سال پیش در صنعت طلا و جواهر  عمل کنیم، راه به جایی نخواهیم برد.

شیشه بران خاطرنشان کرد: لازم است تراش سنگ های رنگی را شروع کنیم. تراش و فروش الماس را نیز باید در دستور کار قرار دهیم. همیشه این پرسش مطرح بوده که در ترناول میلیاردی بازار الماس جایگاه ما کجاست؟ ما در این بازار پر رونق سهمی نداریم.

وی تاکید کرد: محصول ما برای جابجایی و صادرات نیازمند کانتینر، کشتی و کامیون و حمل و نقل وسیع نیست و  فروش دو قطعه کوچک از محصولات ما به گردشگران،معادل ده کشتی صادرات ارزش دارد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان تاکید کرد: با وجود تعرفه ده و بیست درصدی گمرک برای صادرات طلا و جواهر ما به هیچ عنوان نمی توانیم با قاچاق مبارزه کنیم. باید مانند امارات یک تا دو درصد تعرفه تعیین کنند تا فعالان این عرصه با میل و رقبت بیشتری در این حوزه به فعالیت بپردازند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز