خبرگزاری کار ایران

ایلنا از قزوین گزارش می‌دهد؛

رفع مشکل اسکان تیم ملی قایقرانی آب‌های خروشان در رودخانه زیاران/ درخواست میزبانی برای برگزاری اردو

asdasd
کد خبر : ۸۵۳۴۷۰

با توجه به رفع مشکل اسکان برای برگزاری اردوی تیم ملی قایقرانی آبهای خروشان در رودخانه زیاران، درخواست برگزاری این اردو در دستور کار مسئولان اداره ورزش و جوانان شهرستان آبیک قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، روستای زیاران از توابع بخش مرکزی شهرستان آبیک است که از مناطق خوش و آب هوای این شهرستان محسوب می‌شود و مناظر بکر متنوعی را در دل خود جا داده است.

از مناظر طبیعی روستای زیاران میتوان به رودخانه خروشان این روستا اشاره کرد که در استان قزوین منحصر به فرد بوده و از ویژگیهای خاصی برخوردار است.

  ضرورت رعایت مسائل ایمنی و بیمه قایقرانان برای حضور در پیست

یدالله ملکی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: سد ذخیره آبی روستای زیاران شهرستان آبیک پتانسیل و ظرفیت لازم را در حوزه ورزش قایقرانی و گردشگری دارد.

وی افزود: سال ۹۶ برای برگزاری مسابقات قایقرانی، فضایی از رودخانه زیاران در اختیار هیات قایقرانی قرار دادیم اما سال گذشته خبری نشد.

این مسئول تصریح کرد: تفاهم نامه با هیات قایقرانی استان قزوین برای برگزاری برنامه ها و اردوهای قایقرانی منعقد شده و آمادگی لازم برای همکاری وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین افزود: می‌طلبد هیات قایقرانی نسبت به رعایت مسائل ایمنی و بیمه ورزشکاران اقدام لازم را انجام دهد این در حالی است که شرکت آب منطقه ای استان قزوین هم همکاری مناسب را خواهد داشت.

بنا بر این گزارش ، شهرام احمدپور فرماندار شهرستان آبیک بارها در دیدار با مسئولان استان قزوین و جلسات به ظرفیت مناسب رودخانه زیاران برای برگزاری اردوهای تیم ملی قایقرانی تاکید و با اشاره به  وجود بند و رودخانه زیاران و خوش و آب و هوا بودن این منطقه بیان کرده است: در رودخانه این منطقه می‌توان اردوهای تیم ملی قایقرانی را برگزار کرد که به دلیل نبود زیرساخت همچون هتل، امکان برگزاری این اردوها وجود ندارد و نیازمند توجه و مساعدت ویژه  مسئولان در این زمینه هستیم‌.

رفع مشکل اسکان تیم ملی قایقرانی آب‌های خروشان در رودخانه زیاران/ درخواست میزبانی برای برگزاری اردورفع مشکل اسکان تیم ملی قایقرانی آب‌های خروشان در رودخانه زیاران/ درخواست میزبانی برای برگزاری اردو

برگزاری اردوی آموزشی قایقرانی در رودخانه زیاران

مصطفی اسماعیلی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان آبیک در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین از راه اندازی هیات قایقرانی در این شهرستان و اخذ دو قایق از استان قزوین خبر داد و گفت: با فرارسیدن فصل بهار ، اردوی آموزشی قایقرانی در آبهای خروشان در رودخانه زیاران  آغاز می‌شود.

وی افزود: پیست و مسیر قایقرانی در رودخانه زیاران مشخص و تجهیز شده است.

این مسئول ادامه داد: برای برگزاری اردوی آموزشی قایقرانی در رودخانه روستای زیاران برای سال آینده برنامه‌ریزی خواهد شد و از سراسر کشور در این اردو دعوت به عمل می آوریم.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان آبیک با اشاره به وجود سه پیست کامل قایقرانی در رودخانه آبهای خروشان در کشور بیان کرد: در نظر داریم اردوی تیم ملی قایقرانی آبهای خروشان را تابستان سال آینده در پیست قایقرانی رودخانه زیاران برگزار کنیم.

اسماعیلی با بیان اینکه برای برگزاری اردوهای تیم ملی قایقرانی آب‌های خروشان در رودخانه زیاران با مشکل اسکان مواجه بودیم، افزود: در حال حاضر دو سوئیت در شهر آبیک آماده شده و فضایی هم در روستای زیاران پیش بینی و مشکل خوابگاه رفع شده است.

وی ادامه داد: برای برگزاری اردوی تیم ملی قایقرانی آبهای خروشان در رودخانه زیاران با هیات قایقرانی استان قزوین هماهنگی صورت می‌گیرد و درخواست لازم برای برگزاری این اردو انجام می‌شود  چرا که قایقرانان تمایل دارند مسیرها و رودخانه‌های جدید را تجربه کنند.

این مسئول یادآور شد: از نظر ایمنی پیست قایقرانی تدابیر لازم اندیشیده شده و مسیرهای معینی تعیین شده؛ قایقرانان همه نجات غریق هستند و مسائل بیمه و ایمنی هم برای آنان در نظر گرفته می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز