خبرگزاری کار ایران

در استان البرز؛

مراسم بزرگداشت روز شعر و ادب فارسی و استاد شهریار برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۲۹۶۹

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: در این زمانه که فرهنگ کشور عزیزمان مورد هجمه فرهنگ های متخاصم است، یاد و نام و اثار مفاخر و بزرگان حوزه شعر و ادب فارسی را در جامعه ترویج کنیم.

به گزارش ایلنا از البرز، ناصر مقدم در مراسم بزرگداشت روز شعر و ادب فارسی و استاد شهریار ضمن گرامیداشت این روز بزرگ، بر نقش و اهمیت حفظ و پاسداشت زبان فارسی و لزوم ترویج آموزه های تربیتی و حکمتی موجود در متون و اشعار فارسی در میان شهروندان تاکید کرد.

وی افزود: زبان فارسی پایه و رکن هویت ملی ما است و باید در این زمانه که هویت و فرهنگ کشور عزیزمان مورد هجمه فرهنگ های متخاصم است، یاد و نام و اثار مفاخر و بزرگان حوزه شعر و ادب فارسی را در جامعه ترویج کنیم.

مقدم ادامه داد: اجازه ندهیم وجوه تمدن غربی، ماهیت و سبک زندگی و فکری جامعه ما را دستخوش تغییرات نامناسب قرار دهد و در این میان نقش ادبا و شعرای عزیز ما در پاسداشت فرهنگ و زبان فارسی، نقشی تعیین کننده و اصلی است.

مراسم بزرگداشت روز شعر و ادب فارسی با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی و با همراهی باقر قربانی معاون فرهنگی و رسانه ای، محمد طاهری رئیس اداره فرهنگی، سیدهادی جوادی نیا مسئول حوزه شعر و ادب اداره کل، شاعران و مسئولان انجمن های ادبی در محل سالن گفتگوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز برگزار شد.

5 نفر از شاعران حاضر در مراسم به شعرخوانی سروده های خود و اشعار استاد شهریار پرداختند و در ادامه، قاسمپور، کارشناس و منتقد ادبی حوزه شعر و ادب استان البرز، تحلیلی بر جایگاه شعر و ادب و اختصاصات و مقام مرحوم استاد شهریار در فرهنگ و ادب ایران ارائه کرد و در انتهای مراسم از شعرخوانان مراسم و انجمن مجری این برنامه تقدیر به عمل آمد.

مراسم بزرگداشت روز شعر و ادب فارسی و تجلیل مقام مرحوم استاد شهریار توسط معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خانه کتاب و ادبیات ایران و انجمن ادبی سیمین سخنان البرز برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز