خبرگزاری کار ایران

بزرگترین کارخانه پولکی و نبات غرب کشور در شهرکرد به بهره‌برداری رسید

کد خبر : ۳۸۹۲۹

سالانه 2 هزار و 400 تن از محصولات پولکی و نبات چهار محال و بختیاری به کشور های تاجیکستان، کویت و امارات متحده عربی صادر می شود که این مقدار صادرات، 4میلیون و 800 هزار دلار در آمد ارزی برای استان دارد.

ایلنا - شهر کرد: استان چهارمحال و بختیاری پس از استان اصفهان دومین تولیدکننده پولکی کشور و پس از استان‌های خراسان رضوی، اصفهان و یزد چهارمین تولید کننده نبات کشور است.

به گزارش ایلنا، رئیس اتحادیه قندریزان چهارمحال و بختیاری گفت: با بهره‌برداری از این کارگاه بزرگ صنعتی سالانه 800 تن به تولید پولکی و نبات این استان افزوده شد. هم اکنون سالانه  8هزار و 800 تن پولکی و نبات در چهار محال و بختیاری تولید می‌شود که این میزان تولید، سالانه بیش از 230 میلیارد ریال گردش مالی دارد.

سالانه 2 هزار و 400 تن از محصولات پولکی و نبات چهار محال و بختیاری به کشور های تاجیکستان، کویت و امارات متحده عربی صادر می شود که این مقدار صادرات،  4میلیون و 800 هزار دلار در آمد ارزی برای استان دارد.

اقای توکلی گفت برای ساخت بزرگترین کارگاه تولید پولکی و نبات غرب کشور با هزار و 200متر مربع زیربنا، 8 میلیارد ریال از محل بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده است. حذف استفاده از شعله مستقیم و جایگزینی بخار پز از مزایای صنعتی کردن کارگاههای پولکی و نبات استان است.هم اکنون 600نفر در دو کارگاه صنعتی و 140 کار گاه سنتی پولکی و نبات در چهارمحال و بختیاری مشغول فعالیت‌اند و سالانه 3هزار و 600 تن از تولیدات پولکی و نبات استان چهار محال و بختیاری به 15 استان کشور ارسال می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز