خبرگزاری کار ایران

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران خبر داد:

بازگشایی پیچیده‌ترین تونل تهران/هزینه ۵۰ میلیاردی برای زیرگذر استاد معین

asdasd
کد خبر : ۸۶۷۴۱۵

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: زیرگذر استاد معین پیچیده‌ترین تونل تهران به لحاظ فنی است و ۵۰ میلیارد تومان برای اجرای آن هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صفا صبوری دیلمی در جریان افتتاح پروژه زیرگذر استاد معین گفت: خوشحالم به وعده‌ای که به شهروندان تهرانی دادیم، جامه عمل پوشاندیم. قرار بود این پروژه در اسفند ماه افتتاح شود، اما به درخواست آقای حناچی در دهه فجر افتتاح شد.

او درباره ویژگی‌های فنی این پروژه گفت: اجرای پروژه در سال ۹۳ آغاز شد و گروه تخصصی شهید رجائی از قرارگاه خاتم‌الانبیا، مشاور پروژه شرکت سی بی ار و سازمان نظام مهندسی شهرداری تهران و عوامل فنی و عمرانی شهرداری تهران در اجرای آن حضور داشتند.

صبوری ادامه داد: در قدیم حرکت گردش به چپ در خیابان آزادی وجود داشت و مردم می توانستند به سمت جنوب حرکت کنند اما با افتتاح بی آرتی این حرکت قطع شد و مردم باید برای ورود به محل به آزادی می رفتند و با احداث این زیرگذر این حرکت به سمت آزادی لغو و مردم راحت تر می توانند حرکت کنند و از طرفی بار ترافیکی را کاهش می دهد.

صبوری دیلمی با اشاره به توقف پروژه در سال ۹۳ گفت: این طرح تا سال ۹۳ با پیشرفت فیزیکی ۱۶ درصدی همراه بود، اما به دلیل وجود معارضین تاسیساتی متعدد و عدم مجوز پلیس در محدوده خیابان آزادی متوقف شد.

معاون شهردار تهران ادامه داد: مجبور شدیم قوس میانی تونل را کاهش دهیم که این کار پیچیدگی ایمنی را بسیار شدید و حرکت اجرایی را بسیار سخت کرد.

او تصریح کرد: از مرداد ۹۷ تا دی ماه ۹۸ به پیشرفت ۱۰۰ درصدی رسید و در نهایت امروز افتتاح شد. در این پروژه نزدیک به ۵۰ میلیارد هزینه برای اجرا و ۱۵ میلیارد تومان نیز برای رفع معارضین هزینه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز