خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از جلسه امروز شورای شهر تهران؛

ادامه انتقاد به انتصابات در شهرداری/ تخلف در ساخت‌ِ ساختمانی که متعلق به یک چهره سیاسی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۱۴۸۳

اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز شورای شهر به انتصابات در شهرداری انتقاداتی را مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان جلسه امروز شورای شهر تهران چند تذکر از سوی اعضا مطرح شد.

 مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست نسبت به تاخیر در ایجاد صندوق توسعه محیط زیست انتقاد کرد و گفت: شهرداری تهران موظف است در راستای توسعه پایدار شهری و استفاده از حمایت های دولت در توسعه پایدار شهر تهران نسبت به تاسیس "صندوق توسعه محیط زیست و حمل و نقل عمومی شهر تهران" اقدام نماید.

او گفت که با توجه به گذشت بیش از ۲ سال از اجرای برنامه پنج ساله سوم متاسفانه هنوز اقدام به تاسیس صندوق یاد شده انجام نپذیرفته است و از شهردار  تهران درخواست کرد نسبت به اجرا شدن ماده ۳۰ برنامه پنج ساله سوم شهر تهران دستور لازم و عاجل را صادر نماید.

سوده نجفی تذکر خود را به کارت بلیت خبرنگاران اختصاص داد و گفت:  بر اساس تبصره ماده 4 مصوبه کاهش آلودگی هوا، به شهرداری تهران اجازه داده شده که به خبرنگاران کارت بلیت الکترونیک یکساله رایگان اختصاص داده شود اما  این تسهیلات در دوره قبل با توجه به بروکراسی ها  ناقص اجرا شد.

او با بیان اینکه گزارش و مراجعات خبرنگاران نشان می دهد این طرح در حال اجرا نیست گفت: برخی خبرنگاران که برای شارژ کارت بلیت الکترونیک به ایستگاهها مراجعه می کنند با این پاسخ مواجه می شوند که کارت ها دیگر شارژ نمی شود. چرا این تسهیلات ناچیز هم از خبرنگارانی که ساعات کاری طولانی و حرفه پراسترسی را دارند دریغ شده است اعطای چنین تسهیلاتی، کمک اندکی در جهت قدردانی از این قشر است.

نجفی از شهردار تهران خواست نسبت به اختصاص کارت بلیت الکترونیکی رایگان اقدام کند.

میثم مظفر تذکر خود را درباره راه اندازه اداره کل امور ایثارگران مطرح کرد و گفت: این موضوع هنوز روی زمین مانده و تاکید دارم که شهرداری اگر لایحه ای دارد به صحن شورا بیاورد.

مهدی اقراریان نیز درباره ارائه تسهیلات در زمینه طرح ترافیک به برخی از اقشار مانند خبرنگاران، پرستاران و پزشکان تذکر داد و گفت: بسیاری از افراد نیاز به ترددهای ضروری دارند و پیشنهاد می‌کنم دوستان مساعدت‌های لازم را در این زمینه به عمل آورند تا برای سال آینده این اقشار مشکلی در زمینه طرح ترافیک نداشته باشند.

او در ادامه تذکری درباره موضوع ساخت و سازهای غیرمجاز در مدیریت شهری سابق مطرح کرد و گفت: تخلف بزرگی در منطقه 20 صورت گرفته و ساختمانی بیش از ارتفاع مجاز ساخت و ساز داشته است. این ملک متعلق به فردی با چهره سیاسی است و اهالی محل می گویند که آقای فلانی لابی کرده و متأسفانه اتفاق بدتر اینکه شهرداری در شورای پنجم که دم از مبارزه با فساد می زد، پایان کار برای این تخلف و ساخت و ساز غیرمجاز داده است.

اقراریان گفت: در ضلع غربی پارک‌شهر نیز ساختمان یک‌طبقه ای با اتاق‌های غیرمجاز وجود دارد که این هم بعید می‌دانم دارای مجوز باشد و این موضوع باید رسیدگی شود.

 اقراریان همچنین تذکری دیگری در صحبت های خود مطرح کرد که با واکنش هایی همراه بود. او با اشاره به انتصاب سرپرست سازمان رفاه، خدمات اجتماعی و مشارکت های مردمی شهرداری گفت: سلسله انتصابات خارج از رویه پشت سر هم اتفاق می افتد و ما هم علاقه مند نیستیم اینها را در صحن شورا مطرح کنیم اما چاره دیگری هم نداریم.

او ادامه داد: وقتی می بینیم که به اصول اولیه در امر انتصابات توجه نمی کنند و به تذکرات اعضای شورا نیز توجه نمی شود مجبوریم آن را در صحن مطرح کنیم.

اقراریان گفت: با عنایت به اینکه مدیر عامل سابق سازمان رفاه به عنوان مامور مشغول به خدمت بوده و پایان کار او در تاریخ ۳۰ آبان اعلام شد، اما به رغم صراحت تبصره یک بند ه ماده ۱۹ اساسنامه سازمان در صورت تعلیق و استعفا و خاتمه خدمت و یا برکناری مدیرعامل برحسب اعلام نیاز یکی از مدیران یا مسئولان سازمان وظایف مدیران را حداکثر به مدت دو ماه عهده دار خواهد بود. براساس اخبار غیررسمی شخصی از بیرون شهرداری سرپرست شده در حالی که من هیچ حکمی ندیدم.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران گفت: فردی از بیرون در اتاق مدیرعامل نشسته و ترتیب های قانونی رعایت نشده است. نمی توانیم دم از قانون بزنیم و خودمان به آن عمل نکنیم.

در ادامه علیرضا نادعلی در واکنش به تذکر اقراریان درخصوص انتصاب سرپرست سازمان رفاه گفت: چون فرمایش در مورد بخشی از شهرداری و معاونت فرهنگی و اجتماعی که به کمیسیون فرهنگی و اجتماعی متناظر است از آقای اقراریان یک سوال می پرسم؛ آیا شما از معاون محترم فرهنگی و اجتماعی پرسیدید؟ می توانید نپرسید و اینجا مطالب را عنوان کنید و این حق شماست اما چون می خواهیم حرکت ما سازنده و رو به جلو باشد از این جهت می گویم.

او ادامه داد:در این اظهار نظرهای کلی در مورد انتصابات به هیچ جایی نمی رسد و تذکری مورد توجه قرار نمی گیرد. این قاعده های کلی که می گذاریم ایراد دارد چرا که بعضا ما در کمیسیون ها انتقادهایی داریم و ما نیز در مورد برخی از مسائل نقد داریم اما اینکه در حضور رسانه و مردم صحنه ای را نشان بدهیم که گویی هیچ حرکت سازنده ای درخصوص بحث های دیگر وجود ندارد ظلم به حرکت جمعی همه ما در مدیریت شهری است.

نادعلی گفت: خانم شمس بعد از جلسه با آقای اقراریان صحبت کنند و اگر مواردی بود چون در کمیسیون حقوقی و نظارت هستند می توانند اشراف بیشتری داشته باشند.

مهدی چمران نیز در واکنش به صحبت های مطرح شده دراین زمینه گفت: دیگر این بحث ها خواهش می‌کنم ادامه پیدا نکند و این بحث ها بسته شود.

مهدی عباسی نیز در واکنش به تذکر اقراریان گفت:  اعضا در بیان مطالب استقلال دارند. آقای اقراریان بحثی را مطرح کردند و ما به عنوان نماینده باید اجازه دهیم دیگر نمایندگان هم حرف خود را بزنند، اگر بحث دیگری در دفاع از شهرداری داریم اصلا صلاح نیست دربرابر تذکر یک نماینده در درون پارلمان واکنش را در درون شورا انجام دهیم.

عباسی اضافه کرد: این یک پاسخی است که شهرداری تهران باید بدهد.

مهدی چمران در واکنش به صحبت های عباسی گفت: البته اگر اطلاعاتی داشته باشند همانجا بدهند تا خدای نکرده این برداشت ما ادامه پیدا نکند. اشکالی ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز