خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان:

پرونده گازرسانی به زاهدان امسال بسته می‌شود/ اخطار قطع سهمیه سوخت مایع و ال. پی. جی برای افرادی که مشترک گاز نشوند

asdasd
کد خبر : ۹۶۱۹۱۳

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان گفت: پرونده گازرسانی به زاهدان امسال بسته خواهد شد و در حوزه ایرانشهر تقریبا شبکه کامل و در حال توسعه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا پنجابی روز سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: گازرسانی به پهناورترین استان کشور با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و همکاری سایر دستگاه‌ها در افق ۱۴۰۲ به پایان می‌رسد.

وی افزود: از سال ۸۹ گاز وارد ایرانشهر و بعد از آن توسعه گازرسانی در سیستان و بلوچستان آغاز شد که در مرحله اول برای ۳۰۰ هزار خانوار و سپس برای ۷۰۰ هزار خانوار طرح جامع مصوب شد.

وی گفت: خطوط انتقال گاز در سیستان و بلوچستان در حال انجام بوده که از زاهدان به زابل در ۲ خط و زاهدان تا دو راهی دشتک با ۷۵ درصد پیشرفت در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان افزود: خط انتقال گاز از ایرانشهر به خاش و میرجاوه و همچنین به چابهار در سه فاز در حال انجام است.

وی بیان کرد: حدود ۶۶ درصد از شبکه‌های توزیع و تغذیه پوشش داده شده و در زاهدان، زابل، خاش، بزمان و گلمورتی دلگان عملیات اجرایی انجام می‌شود.

پنجابی با بیان اینکه یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر شبکه در زاهدان کار شده و ۱۰۰ کیلومتر دیگر آن در دست اجراست، گفت: طرح ضربتی گاز از سال ۹۷ در استان استارت خورده و تاکنون بیش‌از ۹۰ درصد زاهدان شبکه گذاری انجام شده است.

وی افزود: همگرایی خوبی در سیستان و بلوچستان ایجاد شده و از استان‌های معین مانند خراسان رضوی، سمنان، همدان، فارس و گیلان به کمک این استان در بحث گازرسانی آمدند و تقریبا پروژه‌ها با تمامی شرایط سخت اقتصادی و ویروس کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان ادامه داد: هم‌اینک شبکه گذاری گاز در زابل ۹۰ کیلومتر انجام شده و در بمپور ۱۳۰ و محمدان ۲۳۰ مشترک داریم و پیمان سپاری به خاش و شهرک صنعتی میرجاوه نیز صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: اقدامات اجرایی برای گازرسانی به دلگان و بزمان نیز شروع شده که امیدواریم هرچه سریعتر به شبکه سراسری متصل شوند.

پنجابی‌خاطرنشان کرد: در زاهدان گازرسانی به دانشگاه سیستان و بلوچستان و دانشگاه آزاد اسلامی، بیمارستان‌های پیامبر اعظم (ص) و تامین اجتماعی انجام شده است.

وی گفت: ۲۸۰ مصرف کننده تجاری و ۳۰ واحد مذهبی داریم که یکی از اهداف استراتژیک این شرکت، گازرسانی به مصرف کنندگان عمده است و حدود ۱۰ واحد مصرف کننده گاز طبیعی در شهرک صنعتی زاهدان میرجاوه گازدار شدند که این امر همچنان ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان افزود: پرونده گازرسانی به زاهدان امسال بسته خواهد شد و در حوزه ایرانشهر تقریبا شبکه کامل و در حال توسعه است.

وی ادامه داد: در هفته دولت نیز گاز به ورودی مجتمع بافت بلوچ و شهرک صنعتی ایرانشهر رسید و در این راستا ۳۰ واحد صنعتی پوشش داده می‌شوند.

پنجابی بیان کرد: در ایرانشهر ۹۷ واحد صنعت در نظر گرفته شده که پروژه تا پایان سال بهره‌برداری و ۳۶ میلیون متر مکعب گاز جایگزین فرآورده‌های نفتی و مایع می‌شود.

وی گفت: این شرکت سال گذشته به ۸۰ درصد اهداف خود دست یافته و دغدغه ما اینست که از سرمایه‌های انسانی بومی استفاده کنیم و در این راستا سال ۸۵ با توافق جهاد دانشگاهی ظرفیت‌های بومی آموزش دیدند و هم‌اینک حدود ۸۰ درصد ظرفیت بومی در حال فعالیت هستند.

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان افزود: از ظرفیت فنی و حرفه‌ای و دانشگاه‌های استان نیز استفاده می‌شود و پیمانکاران مکلف شدند از نیروهای بومی استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: شرکت گاز سیستان و بلوچستان رتبه 11را در سطح ملی دارد و امسال موفق شده در جایزه سرآمدی شرکت ملی گاز تقدیرنامه ۲ ستاره را کسب کند.

پنجابی ادامه داد: این شرکت همچنین در راستای اهداف کلان وزارت نفت قدم برداشته و مهمترین بحث آموزش و توانمندی نیروی انسانی است.

وی گفت: برای اولین بار در کشور شهروندان سیستان و بلوچستان می‌توانند از تسهیلات پنج میلیون تومانی گازرسانی بهره‌مند شوند که پیگیری برای افزایش این تسهیلات و همچنین ارائه تسهیلات به صنایع نیز در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان افزود: پیش‌بینی می‌شود در فاز بعدی حجم زیادی از انشعابات گاز در حوزه‌های مختلف واگذار شود و هم‌اینک سه واحد نیروگاهی در استان داریم که به شبکه گاز متصل شدند.

وی اظهارداشت: هفت روستای گاز دار و ۸۰۰ مشترک روستایی داریم و ۲۶ روستا نیز بزودی به جرگه روستاهای دارای گاز استان افزوده خواهند شد.

پنجابی ادامه داد: برای گازدار کردن فضاهای آموزشی نیز مکاتبات زیادی صورت گرفته و ۸۰ درصد واحدهای آموزشی در زاهدان مشترک شرکت گاز هستند.

وی گفت: مطابق آخرین دستورالعمل ابلاغی اگر در زمستان مکانی باشد که علمک گاز نصب شده اما برای دریافت گاز مراجعه نکرده باشند، سهمیه سوخت مایع و ال. پی. جی آنها قطع می‌شود و سوختی نخواهند داشت.

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان افزود: همچنین شهروندان می‌توانند در صورت بروز مشکل با شماره ۱۰۴ اتفاقات شرکت گاز تماس گرفته تا هرچه سریعتر مشکل برطرف شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز