خبرگزاری کار ایران

استاندار یزد:

عدم آموزش مهارت‌ها موجب جذب نیروی کار غیربومی است

asdasd
کد خبر : ۹۰۳۳۱۴

استاندار یزد با اشاره به تهدیدات و نگرانی‌های جدی در حوزه اشتغال گفت: عدم آموزش مهارت‌ها موجب جذب نیروی کار غیربومی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، محمدعلی طالبی در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان اظهار داشت: با توجه به نگرانی‌های جدی به وجود آمده در حوزه اشتغال به دلیل شیوع کرونا، امسال بحث ایجاد اشتغال و مطالبه از دستگاه‌های مرتبط را جدی‌تر دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: آموزش فنی و حرفه‌ای و مهارت آموزی از اولویت‌های امسال استان برای ایجاد اشتغال است که می‌تواند به کسب و کار‌های جدید کمک کند.

وی با بیان اینکه یزد از ظرفیت دانش خوب و نیروی انسانی ماهر در استان بهره مند است اضافه کرد: متاسفانه عدم آموزش مهارت‌ها و تکیه به نیرو‌های دانشگاهی باعث شده نیروی کار غیر بومی در بخش‌های اشتغال جذب شود.

استاندار یزد با بیان اینکه جذب نیروهای غیربومی موجب افزایش نرخ بیکاری در بین نیرو‌های بومی شده اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا و از بین رفتن کسب و کارها، شورای اشتغال باید جدی‌تر عمل کند و دستگاه‌ها در حوزه اشتغال، برنامه قابل قبولی را ارائه دهند.

وی با بیان اینکه بیکاری به‌ عنوان یک معضل اجتماعی مشکلات بسیاری را به‌ دنبال دارد اضافه کرد: ایجاد اشتغال به‌عنوان یک هدف مهم باید مورد نظر همه مسئولان بخش دولتی و بخش خصوصی باشد و باید بر مبنای بهره‌گیری حداکثری از حداقل‌ها برای ایجاد اشتغال بسترسازی شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان هم در این نشست گفت: بزرگترین چالش مهارت آموزی این است که عرضه محور بودیم که هم به منافع ملی لطمه می‌زند و هم در ابعاد اجتماعی سودی ندارد.

وی خاطرنشان ساخت: بدون شک با آموزش مناسب می توان توانمندی را افزایش و در نهایت بهره وری را ارتقا داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز