خبرگزاری کار ایران

ندافی خبر داد:

میبد میزبان جشنواره تئاتر استانی یزد/ اجرای نمایش‌های خیابانی به مدت 5 روز

asdasd
کد خبر : ۸۲۰۲۲۰

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان یزد از برگزاری بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استانی یزد در هفته پایانی آبانماه امسال به میزبانی شهرستان میبد خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد ندافی با بیان اینکه این جشنواره از ۲۳ آبان ماه و به مدت پنج روز در دو بخش سالنی و خیابانی برگزار خواهد شد. اظهار داشت: شهرستان میبد ظرفیت‌های بی نظیری در زمینه اجرای تئاتر و برگزاری جشنواره ها دارد که اگر مورد توجه قرار گیرد رشد خواهد کرد.

وی ادامه داد: با توجه به امکان تاریخی متعدد در میبد امکان برگزاری تئاترهای خیابانی این جشنواره در بافت‌های تاریخی و پرجمعیت این شهر فراهم است.

ندافی با اشاره به حضور داوران کشوری برای قضاوت آثار این جشنواره، گفت: داوران جشنواره ۳۰ اثر صحنه‌ای و ۱۰ نمایش خیابانی را در این جشنواره داوری خواهند کرد.

وی میبد را اولین شهرستان یزد دانست که از مجموعه تئاتر شهر برخوردار است و افزود: طی یکسال اخیر در این شهرستان هر ۴۰ روز یک تئاتر به روی صحنه رفته است.

رئیس ارشاد شهرستان هم با بیان اینکه در امر پیشگیری ایجاد حساسیت در خانواده ها بسیار مهم است گفت: از طریق تئاتر خیابانی، فیلم کوتاه و برگزاری نمایشگاه عکس و نقاشی با محوریت آسیب های اجتماعی می توان بیشترین تاثیر را بر مخاطب گذاشت.

مهدی زارع با اشاره به نقش هنر در پیشگیری از آسیب های اجتماعی عنوان کرد:  امیدواریم با توجه به این که زبان هنر موثر در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است، با این میزبانی پیشگیری از آسیب‌ها و ایجاد نشاط اجتماعی را در شهرستان شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه هنر نمایش می تواند نقش اصلاح گری داشته باشد و آسیب ها را ترمیم و سلامت جامعه را تضمین کند افزود: نقش هنر و در جامعه، نقشی اساسی بوده و تئاتر در بین آنها هنر تفکر و اندیشیدن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز